Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model 3 performance forventet levering?

Startet av Necman, mandag 20. mai 2019, klokken 21:27

« forrige - neste »

Stianolp

Sitat fra: Perf på fredag 07. juni 2019, klokken 10:59
Sitat fra: Stianolp på fredag 07. juni 2019, klokken 09:12
Ringte også delivery i går. Bestile hvit hvit P 9/4.. Ikke hørt noe enda, og fikk i går svar at jeg hadde bestilt en for spesiell variant, at det kunne ta tid  :'( Holder på å bli gal! Kjøp en minnepenn på Alibaba til 25kr og du kan følge den på båt, helt fra kina til inngangsdøren din, men kjøper du en bil til 5-600k fra tesla..........

Han sa at det var endel P biler som ikke var blitt levert som jeg kunne bytte til, men ingen med en fargekombinasjon jeg likte.. Men til info, så er dette mulig  :P

Hvilke fargekomboer var dette?

En grå med hvit interiør og en blå med sort iallefall..

Necman

Sitat fra: N0ya på fredag 07. juni 2019, klokken 08:14
Er det noen som har fått utlevert Hvit/Svart Performance etter mars i det hele tatt?

Ser det har blitt registrert en hvit p med høyt vin i Skien i går, så en som har hvert heldig.

N0ya

Sitat fra: Necman på lørdag 08. juni 2019, klokken 16:04
Sitat fra: N0ya på fredag 07. juni 2019, klokken 08:14
Er det noen som har fått utlevert Hvit/Svart Performance etter mars i det hele tatt?

Ser det har blitt registrert en hvit p med høyt vin i Skien i går, så en som har hvert heldig.

Da håper jeg dette er en person med pre 5.3.19 bestilling
2019 Tesla Model 3 Performance Pearl White
2015 Fiat 500e Volare Blue

Vali_ent

Sitat fra: Necman på lørdag 08. juni 2019, klokken 16:04
Sitat fra: N0ya på fredag 07. juni 2019, klokken 08:14
Er det noen som har fått utlevert Hvit/Svart Performance etter mars i det hele tatt?

Ser det har blitt registrert en hvit p med høyt vin i Skien i går, så en som har hvert heldig.

Dette må være min! Har vært noen frustrerende måneder uten bil, men den som venter på noe godt osv :-)

think123

OK. Nå er jeg skikkelig forvirret.

Jeg bestilt blå/sort T3P 30.04.19. Fikk FI i går 07.06 med VIN men ingen leveringsdato.

Når jeg slår opp VIN i kjøretøyregistret (https://hotell.difi.no/?dataset=vegvesen/utek) få jeg vite at denne var førstegangsregistret i Norge 20190227.

Hva egentlig skjedde her?! Jeg vil ikke har en returbil av andre og jeg antatt at jeg får HW3 med en juni levering...!

E_S

Sitat fra: think123 på lørdag 08. juni 2019, klokken 20:38
OK. Nå er jeg skikkelig forvirret.

Jeg bestilt blå/sort T3P 30.04.19. Fikk FI i går 07.06 med VIN men ingen leveringsdato.

Når jeg slår opp VIN i kjøretøyregistret (https://hotell.difi.no/?dataset=vegvesen/utek) få jeg vite at denne var førstegangsregistret i Norge 20190227.

Hva egentlig skjedde her?! Jeg vil ikke har en returbil av andre og jeg antatt at jeg får HW3 med en juni levering...!

Ser akkurat det samme som ligger ute av inventory-biler. Det er alt fra januar-biler med lavt VIN til biler som trolig har kommet til landet i løpet av den siste uken, til samme pris. Jeg ville i hvert fall vært veldig lite interessert i å betale samme pris for en januar-bil med gammel HW og muligens utbedrede skader som for en nyprodusert HW3-bil..
:)

xry

Ga opp blå/hvit i dag. Tesla sa det var vanskelig å få tildelt de bilene til Norge, siden etterspørselen var lav i Norge, men høy i resten av Europa. Gikk for en HW3-inventory som var grå/hvit i stedet for. Blir spennende å se når jeg får utlevering :)

Ropepåelgen

Sitat fra: xry på tirsdag 11. juni 2019, klokken 13:15
Ga opp blå/hvit i dag. Tesla sa det var vanskelig å få tildelt de bilene til Norge, siden etterspørselen var lav i Norge, men høy i resten av Europa. Gikk for en HW3-inventory som var grå/hvit i stedet for. Blir spennende å se når jeg får utlevering :)

Hvordan får dere vite om det er HW3 i bilen?

Perf

Sitat fra: xry på tirsdag 11. juni 2019, klokken 13:15
Ga opp blå/hvit i dag. Tesla sa det var vanskelig å få tildelt de bilene til Norge, siden etterspørselen var lav i Norge, men høy i resten av Europa. Gikk for en HW3-inventory som var grå/hvit i stedet for. Blir spennende å se når jeg får utlevering :)

Kjedelig.. venter på sort/sort og har ikke gitt opp, som tydeligvis også er vanskelig å få tildelt. Hadde de ingen info om "tildeling" utover at det var vanskelig?

E_S

Rød/sort Performance er tydeligvis også ganske trått..
:)

xry

Sitat fra: Ropepåelgen på tirsdag 11. juni 2019, klokken 14:04
Sitat fra: xry på tirsdag 11. juni 2019, klokken 13:15
Ga opp blå/hvit i dag. Tesla sa det var vanskelig å få tildelt de bilene til Norge, siden etterspørselen var lav i Norge, men høy i resten av Europa. Gikk for en HW3-inventory som var grå/hvit i stedet for. Blir spennende å se når jeg får utlevering :)

Hvordan får dere vite om det er HW3 i bilen?
Baserer meg på produksjonstidspunkt, og hva amerikanerene erfarer med å motta HW3 i den tidsperioden eller ikke.

Sitat fra: Perf på tirsdag 11. juni 2019, klokken 14:09
Sitat fra: xry på tirsdag 11. juni 2019, klokken 13:15
Ga opp blå/hvit i dag. Tesla sa det var vanskelig å få tildelt de bilene til Norge, siden etterspørselen var lav i Norge, men høy i resten av Europa. Gikk for en HW3-inventory som var grå/hvit i stedet for. Blir spennende å se når jeg får utlevering :)

Kjedelig.. venter på sort/sort og har ikke gitt opp, som tydeligvis også er vanskelig å få tildelt. Hadde de ingen info om "tildeling" utover at det var vanskelig?
Nei, det lønte seg tydeligvis å velge "høytrafikkssteder" som Drammen o.l. Den opprinnelige bestillingen min var valgt til Tromsø først, så Brumunddal, så endret jeg det til Drammen, men har ikke tid til å vente lenger på bil pga ferieplaner. Overlever grå bil, hadde det på P85D'en, så skal nok bli fornøyd til slutt :+1:

Rafmagn

Sitat fra: Perf på tirsdag 11. juni 2019, klokken 14:09
Sitat fra: xry på tirsdag 11. juni 2019, klokken 13:15
Ga opp blå/hvit i dag. Tesla sa det var vanskelig å få tildelt de bilene til Norge, siden etterspørselen var lav i Norge, men høy i resten av Europa. Gikk for en HW3-inventory som var grå/hvit i stedet for. Blir spennende å se når jeg får utlevering :)

Kjedelig.. venter på sort/sort og har ikke gitt opp, som tydeligvis også er vanskelig å få tildelt. Hadde de ingen info om "tildeling" utover at det var vanskelig?

Jeg har også bestilt sort/sort i april og det er utlevering i Drammen imorgen med Vin 32xxxx. I lys av alt som står her inne og på fjesbok gruppa så er jeg ikke sikker på at jeg får bil før jeg sitter i den og kjører ut mot E18. Så wish me luck og håper dere andre her som venter spent på deres P snart hører noe fra delivery

Perf

Sitat fra: Rafmagn på tirsdag 11. juni 2019, klokken 18:50
Sitat fra: Perf på tirsdag 11. juni 2019, klokken 14:09
Sitat fra: xry på tirsdag 11. juni 2019, klokken 13:15
Ga opp blå/hvit i dag. Tesla sa det var vanskelig å få tildelt de bilene til Norge, siden etterspørselen var lav i Norge, men høy i resten av Europa. Gikk for en HW3-inventory som var grå/hvit i stedet for. Blir spennende å se når jeg får utlevering :)

Kjedelig.. venter på sort/sort og har ikke gitt opp, som tydeligvis også er vanskelig å få tildelt. Hadde de ingen info om "tildeling" utover at det var vanskelig?

Jeg har også bestilt sort/sort i april og det er utlevering i Drammen imorgen med Vin 32xxxx. I lys av alt som står her inne og på fjesbok gruppa så er jeg ikke sikker på at jeg får bil før jeg sitter i den og kjører ut mot E18. Så wish me luck og håper dere andre her som venter spent på deres P snart hører noe fra delivery

Den er nok verdt ventinga, men fingers crossed uansett ;) jeg bestilte 30mars, men endra 12april for å få prisjusteringa. Kun sort/sort og ikke noe ekstra. Håper det er en bil på en båt der ute, jeg kan holde ut litt til.. det er jo nå det er perfekt å få bil  8) får prøve med en masemail til delivery kanskje..

FeitArne

Fikk sms om levering 20/6 klokka 1600....  Kanskje det endelig løsner....

Roy N

#59
Bestilte sort/sort 30 april og fikk sms i dag om utlevering Lillestrøm 20/6 kl 11.00.
Ingen VIN ennå men elektriker monterer wall connector i morgen :)
Fått VIN nå 7 dager før utlevering 320XXX som er den samme som lå i kilde koden.
2023 Model Y Perf
2019 Model 3 Perf (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA