Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model 3 performance forventet levering?

Startet av Necman, mandag 20. mai 2019, klokken 21:27

« forrige - neste »

E_S

Sitat fra: trykkertor på onsdag 19. juni 2019, klokken 09:41
Sitat fra: E_S på onsdag 19. juni 2019, klokken 08:25
Det skal visst komme en båt til 21. juni til Zeebrügge, så alt håp er ikke ute, men om det ikke er noe der blir det vel fort sent september, ja..
Husk at selv 1. juli er jo Q3. :)

Jada, og jeg kunne ikke brydd meg mindre om kvartalstallene til Tesla, men all erfaring tilsier at får man ikke bil nå får man ikke før sent i september..
:)

Daniel_0007

Tviler på det kommer noe særlig biler i juli, april var ganske stille og, første månedene i nytt kvartal så pleier de å prioritere hjemme markedet.
Model 3 2019 LR Rwd

teslamsp

Kjøp b rukt. Det gjorde jeg og anrer ikke et sekund.

E_S

Sitat fra: teslamsp på tirsdag 25. juni 2019, klokken 12:08
Kjøp b rukt. Det gjorde jeg og anrer ikke et sekund.

Folk skal jo ha *mer* for en bruktbil gått 5000 km enn en helt ny bil - og det er fullstendig uaktuelt.
:)

1000kwh

Sitat fra: E_S på tirsdag 25. juni 2019, klokken 12:32
Sitat fra: teslamsp på tirsdag 25. juni 2019, klokken 12:08
Kjøp b rukt. Det gjorde jeg og anrer ikke et sekund.

Folk skal jo ha *mer* for en bruktbil gått 5000 km enn en helt ny bil - og det er fullstendig uaktuelt.
Finn-pris er ikke salgspris. Forvent minumum 10% prutingsmonn ;)

E_S

Sitat fra: 1000kwh på tirsdag 25. juni 2019, klokken 12:33

Finn-pris er ikke salgspris. Forvent minumum 10% prutingsmonn ;)

Jada, men det er ikke aktuelt å betale noe som kan være i nærheten av nypris. Totalen for bilen jeg har bestilt (rød/sort Performance uten FSD eller vinterhjul) kom vel på rundt 535k med dagens priser, og om jeg da skal kjøpe en bruktbil bør prisen være minst 10% under det igjen, og jeg tviler på at man får prutet 100k på en bil. ;)
:)

think123

Da er jeg på gang og kjempe fornøyd med bilen. Jo litt raskere en 2001 Think Classic!  8)

Bestilt Blå/sort T3P 30.04. Fikk den utlevert 22.06. De mindre ting jeg bekymret meg om var ikke noe å tenke på til slutt. De bare ordnet det på egenhånd.

Selv om konfiguratoren sa "leveranse i mai", og at det var helt umulige å snakke med noen om bekymringer underveis, gikk utlevering smertefritt. Fikk inntrykk av at de bare fokuserer på tildeling av biler som kommer på båten ifht bestillingslister, og leveranse av biler som er tildelt. Alt annet ta andre plass og hvis du få snakke med noen som ikke jobber akkurat med leveranse da får du bare ingenting på hva som faktisk pågår.... Litt dårlig med kommunikasjonen ja men det gjør ting ikke raskere med masing osv. Håper de blir bedre på denne punkt så folk blir mindre irritert! Og definitivt forbedringspotensial på reelt leveransedatoer.......

1000kwh

Sitat fra: think123 på tirsdag 25. juni 2019, klokken 12:58
Da er jeg på gang og kjempe fornøyd med bilen. Jo litt raskere en 2001 Think Classic!  8)

Bestilt Blå/sort T3P 30.04. Fikk den utlevert 22.06. De mindre ting jeg bekymret meg om var ikke noe å tenke på til slutt. De bare ordnet det på egenhånd.

Selv om konfiguratoren sa "leveranse i mai", og at det var helt umulige å snakke med noen om bekymringer underveis, gikk utlevering smertefritt. Fikk inntrykk av at de bare fokuserer på tildeling av biler som kommer på båten ifht bestillingslister, og leveranse av biler som er tildelt. Alt annet ta andre plass og hvis du få snakke med noen som ikke jobber akkurat med leveranse da får du bare ingenting på hva som faktisk pågår.... Litt dårlig med kommunikasjonen ja men det gjør ting ikke raskere med masing osv. Håper de blir bedre på denne punkt så folk blir mindre irritert! Og definitivt forbedringspotensial på reelt leveransedatoer.......
På en måte dårlig at det ikke er info å gå underveis, men sist jeg bestillte en Hyundai fossilbil så var det ingen info mellom jeg dro fra forhandler etter bestilling og jeg fikk beskjed om å hente bilen. Ikke at jeg trengte så mye informasjon heller, egentlig.

Tror Teslaeiere har blitt litt bortskjemt fra perioden hvor man kunne nærmest spore hver detalj inne på tesla.com. (som ofte ikke var helt riktig)

E_S

Det virker jo bare litt lettere tilfeldig når jeg ser at folk som bestilte Performance-bil i februar fremdeles ikke har fått noe og ikke har hørt noe, mens andre som også bestilte Performance-bil i slutten av mai har fått sin bil..
:)

E_S

Ringte delivery i dag og fikk greie på at om jeg endret fra rød/sort til blå/hvit kunne jeg få bil nå i Q2. Ikke en bil noen andre ikke vil ha, men en ny bil. VIN 3211xx. Da gikk jeg for det, så slipper jeg at det blir gule blader på trærne før jeg får noen bil. Fått VIN i kildekoden, venter på utleveringstidspunkt og FI.
:)

Thorbjørn Hellehaven

#85
Sitat fra: E_S på tirsdag 25. juni 2019, klokken 23:47
Ringte delivery i dag og fikk greie på at om jeg endret fra rød/sort til blå/hvit kunne jeg få bil nå i Q2. Ikke en bil noen andre ikke vil ha, men en ny bil. VIN 3211xx. Da gikk jeg for det, så slipper jeg at det blir gule blader på trærne før jeg får noen bil. Fått VIN i kildekoden, venter på utleveringstidspunkt og FI.
Det står noen Rød/Sort på inventory i Nederland og Belgia
https://www.tesla.com/nl_NL/inventory/new/m3?PAINT=RED&TRIM=LRAWDP&arrangeby=plh&zip=&range=0&redirect=no
https://www.tesla.com/nl_BE/inventory/new/m3?PAINT=RED&TRIM=LRAWDP&arrangeby=plh&zip=&range=0&redirect=no

N0ya

Ser at det kun er en TM3 Performance i inventory nå, mot 6-7 tidligere i uken. Så da er den bevegelse på disse, selv med hvitt interiør.
2019 Tesla Model 3 Performance Pearl White
2015 Fiat 500e Volare Blue

Stianolp

Fikk telefon i forrige uke om jeg hadde mulighet til å hente bil i drammen nå 29.juni.. Den skulle egentlig bli levert til Stavanger. De skulle dekke alt av reisekostnader knyttet til dette. Nå fikk jeg først en mail om korrigering at den ville bli levert til Stavanger 29.juni, før jeg igjen fikk en kontrabeskjed at den vil bli utlevert i Lillestrøm 29.juni  ???

Er det teit av meg å være så utålmodig at jeg kaster meg på et fly denne helgen for deretter å kjøre hjem til Stavanger?

Har ventet siden 9/4

Hvit/Hvit P

E_S

Sitat fra: N0ya på onsdag 26. juni 2019, klokken 09:09
Ser at det kun er en TM3 Performance i inventory nå, mot 6-7 tidligere i uken. Så da er den bevegelse på disse, selv med hvitt interiør.

Ja, jeg kjørte litt eliminasjonsmetode:

- Sort er for dårlig
- Grå er for kjedelig
- Rød er fin
- Blå er fin
- Hvit er fin
- Hvitt interiør er pent til blå og hvit bil, ikke fint til rød bil

Opprinnelig bestilte jeg rød/sort, men nå blir det blå/hvit. Fått utlevering fredag kl. 10. :)
:)

N0ya

Sitat fra: E_S på onsdag 26. juni 2019, klokken 12:48
Sitat fra: N0ya på onsdag 26. juni 2019, klokken 09:09
Ser at det kun er en TM3 Performance i inventory nå, mot 6-7 tidligere i uken. Så da er den bevegelse på disse, selv med hvitt interiør.

Ja, jeg kjørte litt eliminasjonsmetode:

- Sort er for dårlig
- Grå er for kjedelig
- Rød er fin
- Blå er fin
- Hvit er fin
- Hvitt interiør er pent til blå og hvit bil, ikke fint til rød bil

Opprinnelig bestilte jeg rød/sort, men nå blir det blå/hvit. Fått utlevering fredag kl. 10. :)

Gratulerer :) Da ble det Q2 på deg også!
2019 Tesla Model 3 Performance Pearl White
2015 Fiat 500e Volare Blue

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA