Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vår iOn er temmelig vanskelig å få solgt...

Startet av hkaspenberg, mandag 20. mai 2019, klokken 18:31

« forrige - neste »

hkaspenberg

Har hatt annonse inne på FINN nå en måneds tid og har hatt en interressent som skulle besikte bilen idag for så å ombestemme seg. Skal ikke ha den allikevel. Det ligger p.t. 31 stk iOn og CZero'er på FINN i prisleiet 39.990 - 84.000 med litt varierende km-stand. Noen annonser har ligget svært lenge. Jeg har forsøkt å legge meg prismessig litt lavt for en bil av samme årgang/km men altså kun en noelunde seriøs henvendelse. Jeg trenger faktisk å bli kvitt bilen, ikke fordi jeg trenger pengene, men fordi vi ikke har plass i garasjen, noe den fortjener.

Noen gode råd fra menigheta?

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Amatøren

Bilen er aldri mer verdt enn det kjøper vil gi.

Sette ned prisen (selv e-up! har vel lenger rekkevidde)?

Kommer små biler med lenger rekkevidde.

Nye e-up! og kommende Citigo E får lenger rekkevidde enn e-Golf...!
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Thomas Parsli

Sitat fra: hkaspenberg på mandag 20. mai 2019, klokken 18:31
Noen gode råd fra menigheta?

Etter å ha sett annonsen din -sett den ned til 47.000,- så listes den før de andre med tilsvarende km og pris :)
Ellers tror jeg det går så få av disse bilene at du bare må smøre deg med tålmodighet.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

hkaspenberg

#3
Sitat fra: Thomas Parsli på mandag 20. mai 2019, klokken 19:38
Sitat fra: hkaspenberg på mandag 20. mai 2019, klokken 18:31
Noen gode råd fra menigheta?

Etter å ha sett annonsen din -sett den ned til 47.000,- så listes den før de andre med tilsvarende km og pris :)
Ellers tror jeg det går så få av disse bilene at du bare må smøre deg med tålmodighet.

Takk for tips. Tror flere har lest dem, for prisene ble justert ned på flere biler nå i kveld  :o

Disse bilene har jo en utmerket bruksverdi i byen - men folk vil vel gjerne ha de som potensiellt går litt lenger på en lading. Det med rekkevidde er jo egentlig oppskrytt så lenge du har en bil som bringer deg fra A til B. Selv kjørte jeg over 85000 km over 7 år i en Kewet som kanskje klarte 45 km på en god dag. (Den lever ennå, befinner seg i Stavanger, er pusset helt opp og deler garasje med en Jaguar E-type fra sent 60-tall.)

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Myrvang

Ser prisene faller fort på Trillinger nå. Kjøpte en i-miev 2011 modell med 92.000 km på telleren for 52.000,- i fjor høst, da var den billigst på Finn.no. Nå ligger de flere tvillinger ute til lavere priser enn dette, teller nå 24 biler til under 50.000,-  Skal man selge bil må man sette prisen så lav at folk gidder å ringe, også må man godta skampris.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Surrehue

Da mine foreldre kjøpte 30Kwh Leaf for 3 år siden overtok vi deres 02.11 modell Miev. Om 7 dager og 1 min mottar de etter planen sin nye Model3, vi kjøper deres Leaf og de får tilbake Miev'en. Kommer til å savne den lille jævelen, så smidig og lettkjørt, fikk så greit plass på gårdsplassen sammen alle de andre bilene. Kanskje skulle jeg kjøpe en trilling, nå som den koster så lite. Jeg har både byttet Bremserør og litt annet så begynner å kjenn disse bilene.

hkaspenberg

Min iOn gikk til slutt for 40.000 - hadde bud ned mot 30...  :o
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

tomrh

#7
Vi skulle egentlig selge vår i-MiEV i vår men måtte beholde den litt til pga datter som trengte å låne Leafen til pendling. Ut fra salgsprosessen i denne tråden ser det nå ut som om det ikke er noen vits å selge så lenge vi har plass hjemme og fortsatt kan bruke den til småkjøring, for hvem vil vel gi noe som helst for en '12-mod som har gått 170.000? Bruksverdien er så mye høyere, får kjøre den til den tar kvelden, den sparer kjørelengde og batterislitasje på de andre elbilene våre.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Myrvang

Har du plass og ikke trenger de 20.000,- du får for den er det en no-brainer.

Bilen er verdiløs men har stor nytteverdi og er tilnærmet gratis å ha stående.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

hkaspenberg

Sitat fra: Myrvang på lørdag 15. juni 2019, klokken 14:50
Har du plass og ikke trenger de 20.000,- du får for den er det en no-brainer.
Bilen er verdiløs men har stor nytteverdi og er tilnærmet gratis å ha stående.
Nemlig - angrer litt på at iOn'en ble solgt nå - den var utrolig kjekk å ha stående...  :o

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

bobakka

Sitat fra: tomrh på lørdag 15. juni 2019, klokken 13:24
en '12-mod som har gått 170.000? Bruksverdien er så mye høyere, får kjøre den til den tar kvelden, den sparer kjørelengde og batterislitasje på de andre elbilene våre.
170 000 er vel i overkant av det man kan forvente av en bil med så lite batteri.
Vet du hva batteri-kapasiteten er nå?
Har du hatt noen dyre problemer med den - dvs. lader el.l.?
Jeg har byttet til i3 og fått mye mindre rekkeviddeangst, men har vurdert å kjøpe en iMiev som en ekstra-bil for korte byturer for familien
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

alda

Sitat fra: bobakka på torsdag 04. juli 2019, klokken 09:55
Sitat fra: tomrh på lørdag 15. juni 2019, klokken 13:24
en '12-mod som har gått 170.000? Bruksverdien er så mye høyere, får kjøre den til den tar kvelden, den sparer kjørelengde og batterislitasje på de andre elbilene våre.
170 000 er vel i overkant av det man kan forvente av en bil med så lite batteri.
Vet du hva batteri-kapasiteten er nå?
Har du hatt noen dyre problemer med den - dvs. lader el.l.?
Jeg har byttet til i3 og fått mye mindre rekkeviddeangst, men har vurdert å kjøpe en iMiev som en ekstra-bil for korte byturer for familien
Ska sälja min C-Zero snart, har bara gått ca. 34' km...
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

65lars

Sitat fra: alda på torsdag 04. juli 2019, klokken 10:46
Sitat fra: bobakka på torsdag 04. juli 2019, klokken 09:55
Sitat fra: tomrh på lørdag 15. juni 2019, klokken 13:24
en '12-mod som har gått 170.000? Bruksverdien er så mye høyere, får kjøre den til den tar kvelden, den sparer kjørelengde og batterislitasje på de andre elbilene våre.
170 000 er vel i overkant av det man kan forvente av en bil med så lite batteri.
Vet du hva batteri-kapasiteten er nå?
Har du hatt noen dyre problemer med den - dvs. lader el.l.?
Jeg har byttet til i3 og fått mye mindre rekkeviddeangst, men har vurdert å kjøpe en iMiev som en ekstra-bil for korte byturer for familien
Ska sälja min C-Zero snart, har bara gått ca. 34' km...

Hahaha-og-hehe -  :+1: min 2015 C-Zero har gått knapt 8' km, jeg har råd til å oppgradere til en bedre bil, tenker på det, men på den annen side, jeg er så glad i Zeroen min, og den tilfredstiller alle de kravene jeg egentlig har til en bil!   ;D

Trilling, bestilt KIA

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA