Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bremseservice

Startet av Nerias, mandag 20. mai 2019, klokken 18:22

« forrige - neste »

El Tempo Gigante

Yepp. 4908,- Ble lang i maska :(  Pris på klossene var rundt 2400,-. Resten er arbeidspenger. Skjønner ikke helt hvordan de regner. Jeg har bestilt bremseservice, og da er jo alt allerede demontert. Mente jeg har lest at om du tar bremseservice bytter de klossene hvis det trengs, og en betaler kun for klossene. Er det noen som har erfaring med dette?

Rævedilter

Mine skal iallefall skiftes lokalt det er tydelig.
Eg har aldri hatt ein bil på service, og håper eg slepp det med denne og.
Løftebukken min sliter litt med Xen pga. vekta og låg spenning i slutten av ein lang kabel, så eg skal i gang i vinter med å legge ein tjukkare kabel.

Stig-Arne

Sitat fra: El Tempo Gigante på mandag 28. oktober 2019, klokken 19:20
Yepp. 4908,- Ble lang i maska :(  Pris på klossene var rundt 2400,-. Resten er arbeidspenger. Skjønner ikke helt hvordan de regner. Jeg har bestilt bremseservice, og da er jo alt allerede demontert. Mente jeg har lest at om du tar bremseservice bytter de klossene hvis det trengs, og en betaler kun for klossene. Er det noen som har erfaring med dette?
Skal inn på torsdag med min I Tromsø.
Vet at klossene foran er skjevslitte, så spent på hva de sier om saken. Men er ennå flere tusen km igjen på de.

Rapid

#18
Jeg runder snart 30kkm. Renset og smørte ved omlegg fra vinter til sommer og nå igjen ved omlegg fra sommer til vinter. Klossene mine er jevnt slitt. Men...skal dette arrangementet (framme) virke skikkelig blir det definitivt standard prosedyre to ganger i året. Det setter seg fort fast framme. Bak er det syrefaste glideflater og holder lengre. Ikke mye stress egentlig når en gjør ting selv. Dekkhotell og lignende derimot, tja da bør bilen innom et verksted minst hver vår. Dette er en jobb alle verksteder kan gjøre om de får litt instruksjon om jack mode og tow mode 🧐 Jeg bruker maks 10 minutter på hver side når hjulet allikevel er av.

Stig-Arne

Sitat fra: El Tempo Gigante på mandag 28. oktober 2019, klokken 19:20
Yepp. 4908,- Ble lang i maska :(  Pris på klossene var rundt 2400,-. Resten er arbeidspenger. Skjønner ikke helt hvordan de regner. Jeg har bestilt bremseservice, og da er jo alt allerede demontert. Mente jeg har lest at om du tar bremseservice bytter de klossene hvis det trengs, og en betaler kun for klossene. Er det noen som har erfaring med dette?
De skiftet klossene hos meg. Trengte kun å betale for klossene siden jeg hadde bremseservice. Men er dyre klosser. 2800 kr for settet fremme

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA