Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ønske: Stedsbasert låsing av ladeport

Startet av RuneW, søndag 19. mai 2019, klokken 23:45

« forrige - neste »

ok67

Sitat fra: Handyman på mandag 20. mai 2019, klokken 15:43
Da er vel den kabelen lett å stjele?
På en Telsa må bilen låses opp før kabelen kan fjernes. (samme opplegg på VW)
Den er utforma slik at det går å sette på ein liten hengelås for å låse utløseknappen mekanisk.

Men tilbake til tema, det burde vere enkelt for Tesla å legge inn ein opsjon der den går over i ulåst når bilen er ferdiglada og parkert på f.eks. heimeadresse.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Elmo

Sitat fra: Handyman på mandag 20. mai 2019, klokken 09:09
Sitat fra: Tom på mandag 20. mai 2019, klokken 09:01
Hadde det bare fungert så bra.jeg må åpne døra før jeg får løst ut kablen..tesla lader..
Hadde samme problemet på en versjon, men har fungert som det skal på 12.1.2.
Samme problem god meg. Må åpne en dør før knappen løser ut.
Alltid vært sånn. Har nå 12.1.2
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Handyman

Sitat fra: ok67 på mandag 20. mai 2019, klokken 21:21
Sitat fra: Handyman på mandag 20. mai 2019, klokken 15:43
Da er vel den kabelen lett å stjele?
På en Telsa må bilen låses opp før kabelen kan fjernes. (samme opplegg på VW)
Den er utforma slik at det går å sette på ein liten hengelås for å låse utløseknappen mekanisk.
Men tilbake til tema, det burde vere enkelt for Tesla å legge inn ein opsjon der den går over i ulåst når bilen er ferdiglada og parkert på f.eks. heimeadresse.
Tror ikke hengelås er i Teslas vokabular ;), men at man kan velge at den låser opp ladeporten når den ikke lader hadde sikkert vært en god ide.
Sitat fra: Elmo på mandag 20. mai 2019, klokken 21:40
Samme problem god meg. Må åpne en dør før knappen løser ut.
Alltid vært sånn. Har nå 12.1.2
Da jeg hadde dette problemet trykket jeg veldig rakst på håndtaket på bakdøra. Da våknet bilen uten at døra rakk å åpne seg, og knappen på pluggen fungerte som den skulle. #lifehack
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Solheim

Har aldri hatt problemer med å stoppe lading og låse opp med TWC når jeg har mobilen i lomma.

Autowinder

Sitat fra: sjokomelk på mandag 20. mai 2019, klokken 14:14
Sitat fra: Autowinder på mandag 20. mai 2019, klokken 13:42
Jeg bruker Teslas ladekladd med blått adapter hele tiden hjemme. Når jeg låser opp bilen og/eller trykker på knappen på pistolgrepet låser den opp grepet og låser det igjen på under et halvt sekund, er jeg kjapp klarer jeg å nappe det ut på to tre forsøk, men det er jo ikke slik det bør være.
Du må holde knappen inne når du skal plugge ut kabelen. Blir omtrent som at du må holde dørhåndtaket på inngangsdøra hjemme nede for å få den opp. Trykker du håndtaket ned og slipper med en gang klarer du ikke åpne døra. ;D
Nei. Det hjelper ikke å holde den inne. Låser likevel på et halvt sekund.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA