Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Raskere lading for S75D.

Startet av xerxes, søndag 19. mai 2019, klokken 11:33

« forrige - neste »

xerxes

Virker som at 2019.12.1.1 (som jeg har) har sørget for kvikkere lading!

Jeg prøvde et par ganger og ble skuffet, kom ikke over 85 kw, men så fant jeg info om at batteriet må være varmt nok før topphastighetene nås- og da jeg hadde kjørt en times tid på motorvei prøvde jeg en lader (40% igjen på batteriet), som gav meg 96 kw! Det gikk ned til ca 80 kw ved 50%. Vil da anta at jeg får de 110 kw hvis jeg kjører inn med 10-20% på batteriet og lader.

Begynte å frykte jeg hadde fått et "låst" batteri til lavere ladehastigheter siden jeg har supercharget en del på langturer til Tyskland.

Dette er bare knallbra oppdatering, planlagt pre-heating av batteriet, og oppgradering av S75D batteriet til ladehastigheter tilnærmet det 100-batteriene klarte før. Veldig happy!

emmern

Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

sjokomelk

Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA