Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Audi fersket med "ladejuks"

Startet av olavxxx, lørdag 18. mai 2019, klokken 18:02

« forrige - neste »

olavxxx

Lang artikkel, men interessant:
https://cleantechnica.com/2019/05/17/correcting-audi-tesla-model-3-charges-over-2-times-faster-than-audi-e-tron/

Jeg skjønner ikke hvorfor de jukser slik og i tillegg begår plagiat. Bilen lader jo raskt, men siden den bruker mye energi og har større batteri den skal lade enn Model 3, må den lade minst dobbelt så lenge.

Men Audi kunne heller gått etter noen andre, de er jo sikkert på andreplass i lading i rekkevidde per time, så hadde de sammenlignet med iPace, nye Mercedes osv ville de jo kommet skinnende ut av duellen.

Det er jo litt dumt om forbrukere misledes.

Thomas Parsli

Sitat fra: olavxxx på lørdag 18. mai 2019, klokken 18:02
Jeg skjønner ikke hvorfor de jukser slik og i tillegg begår plagiat.

Etter dieselgate, er det lite som overrasker meg...

Jeg tar det som et bevis på at Audi sliter enormt med overgangen fra fossilt til elektrisk -og at konkurransen er så tøff at de leter etter halmstrå.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Jalla

Det er vel litt drøyt å legge denne på Audi sentralt når det er en lokal USA "manager" som står bak.
Det er nesten "fake news" når de i artikkelen sier "Matthew Mostafaei, Audi's manager for e-tron"
Han er "Audi's manager for e-tron and connected vehicles in the US", og ingenting annet.

Men selvsagt idiotisk gjort av vedkommende.

OhmPaPa

Tror at Matthew kun er en overivrig selgertype mange av oss har vært borti som bullshit'er helt til han får et salg. Og at det ikke er offisiell Audi-politikk.

Counterpointer

Sitat fra: OhmPaPa på lørdag 18. mai 2019, klokken 18:30
. Og at det ikke er offisiell Audi-politikk.
Det er åpent for flere tolkninger. Dieselgate viste jo at toppledelsen sin offisielle politikk var temmelig tvilsom.

z4rd

#5
Han er øverst i Audi-systemet i USA med spesifikt produktansvar for e-tron, og herunder salg av denne modellen. Blir litt for enkelt å gjøre han til en «vanlig selger». Men at de må ty til slike «kreative» løsninger for å presentere alternative fakta, og på denne måten komme godt ut, sier egentlig sitt.

Dette er ett nivå over de andre selskapene som pusher hybrider om dagen og forherliger produktet med at da slipper man ladekabel og at bilen er selvladende.... :p

Problemet er at mange går rett på... og kjøper både budskapet og produktet. Det er naivt å begrense slik villedning til én person. Det er jo ikke som om han personlig har sittet å snekra sammen en powerpoint som han skal vise i et internt møte...
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

geear

Sitat fra: Jalla på lørdag 18. mai 2019, klokken 18:25
Det er vel litt drøyt å legge denne på Audi sentralt når det er en lokal USA "manager" som står bak.
Det er nesten "fake news" når de i artikkelen sier "Matthew Mostafaei, Audi's manager for e-tron"
Han er "Audi's manager for e-tron and connected vehicles in the US", og ingenting annet.

Men selvsagt idiotisk gjort av vedkommende.
New York intl. auto show, hvor dette ble presentert, har over en million besøkende. Tror du ikke Audi sentralt var informert om hva og hvem de skulle presentere der? Dette bør være et av de store høydepunktene i løpet av et år for Audi, og de bør ha stålkontroll på det som presenteres der.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA