Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tips til hvor man lader på en tur til Legoland

Startet av Godot, fredag 17. mai 2019, klokken 21:54

« forrige - neste »

Godot

Jeg har lånt en Model S 90D for å prøve meg på langtur i elbil, vi skal til Billund-området.

Vi ankommer Fredrikshavn på morgenen, og skal så til Givskud Zoo, og så muligens det nye Legohuset, overnatter i Billund-området, besøker Legoland dag 2, og kjører så opp til Fredrikshavn for å overnatte der.

Kan ikke regne med lading på overnattingsstedet, det ser ut som Zoo og Legoland har 11kW-ladere, men det er vel tryggest å basere seg på Supercharger.

Hvordan ville dere anbefale å legge opp turen? Rett til Hedensted og lunch der, eller er jeg for optimistisk?

Tuxedo

Kommer jo litt an på hvor du drar fra, men hvis du kjører av fergen med noenlunde fullt batteri er jo Hedensted et godt alternativ. Uansett ligger jo superladerne så tett nedover der at dette blir null problem.

ElRune

Reiste til Legoland i dag via Hirtshals. Randers er et godt utgangspunkt for å lade. Ellers ligger det flere ladere på strekningen. Den siste aktuelle ligger mellom Horsens og Vejle, og det ligger også en  destinasjonslader i dette området. Nærmere bestemt i Bredal, på andre siden av gaten for Bredal Kro. Lader selv på denne nå i natt.
Tesla Model 3 (reservert 01.04.2016)
Hyundai i40 1.7 crdi - 2011
OPEL Astra H 1.6 Twinport - 2005 (solgt)
Alfa Romeo 156 2.5V6 - 1998 (solgt)
SAAB 9-3 SS 1.8t - 2003 (solgt)
Lancia Thema Turbo i.e - 1987 (spiker)

Bosted: Drammen

Råde

De har noen type 2 ladere på parkeringsplassen der.

Det er satt opp 2 destination ladere på Sinatur Hotel Haraldskær 15 min fra legoland. Veldig anbefalelsesverdig inkl maten de serverer.
e-Golf | X75D

spirrevipp

Jeg pleier å lade på Hedensted før jeg kjører inn til Billund, med en S90D trenger du ikke å lade mens du er i Billund hvis du lader til 90% på Hedensted.

Går fint å kjøre til Hedensted hvis du ikke har brukt for mye strøm før du kommer til Fredrikshavn. Uansett så er det null stress, du kan ta en kjapp stopp på Supercharger i Haverslev eller Randers.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Godot


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA