Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Rengjør kondenserene jevnlig!

Startet av Muffinman, fredag 17. mai 2019, klokken 21:44

« forrige - neste »

Muffinman

Ikke veldig. Skruer og klips under og over, poppe løs sammenføyning mot skjermer. Ledninger til sensorer må kobles av. Hvis du googler litt finnes det guider :)

Chris Neumann Ruud

Skal på AC-kontroll imorra fordi den ikke virker, så skal bli spennende å se hva de finner ut av. På eksternt verksted, orker ikke mer Teslas serviceapparat
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

petersv

Vet noen hva prisen på kondenserne er hos Tesla? Kan vel tenkes den blir å finne hos en eller annen OEM-produsent også etter hvert.

Chris Neumann Ruud

Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Muffinman

Eks mva?

Prisen som står i arbeidsrapporten er eks. Mva legges til på totalbeløpet på slutten.

MeTesla

4500 er nok pr kondensator inkl moms men ekslkl arbeid vil jeg gjette på, ut ifra tilsvarende tilbud jeg har fått fra Tesla. Der var det ca 3500 + moms pr kondensator.

RøedH

Min erfaring fra i (hele) sommer å reparere AC er at dette er dyrt på S'en, og ikke var de spesielt flinke til å fikse det, tok 3 besøk hos Tesla (håper det holder nå). 2 kondensere byttet pluss diverse rør kom til slutt på nesten 35 lapper. Riktig nok deles det på snart 200' km. Per kondenser ser det ut til at man kan regne nesten 10' totalt med smådeler, gass og arbeid.
P85-2013
MYP-kommer
(M3-2019)solgt

Storfe

Fikk endelig rengjort bak condenser her nå. Brukte en semifleksibel flat gummistøvsugerslange beregnet for krinkler, så den kom inn mellom viftebladene.

Er det noen oppdatering hos dere som har tettet spaltene i innerskjermen? Merker dere noe negativt?
Det er ganske store åpninger fra hulrommet bak vifta mot hjulbuehuset andre steder, så min tanke er at 70% av lufta går gjennom selv om man tetter spaltene helt?

Condensere begynner allerede å vise spor av forholdene etter 37 000 og 2,5 år her. Men jeg hadde lite grus på fremsiden.

Med tanke på at bilen er laget for 40 grader sommer i California, er tanken at dette går fint i Norge?

2021/2022 model S (og X) ser forøvrig ikke ut på å ha disse spjeldene foran?

Johnny

Etter to år med tette spalter, angrer jeg ikke på at jeg valgte den løsningen.

Den kjøler som den skal, og det ser helt fint og rent ut inni der.
TMS og eGolf.

Storfe

#99
Hvordan tettet du? Det kan se ut som ducttape på bildene, men erfaringsmessig holder ikke denne årevis utendørs. Alutape med noe beskyttende over?

Når man ser hvor god plass det er inni der, er jeg sikker på at dette kunne vært designet slik at luftespalten hadde vært på steder man ikke fikk splash inn fra hjulet. Hadde bare spaltene vært laget med annen utforming, så hadde 97% av driften rent ned på innsiden, i stedet for at det spruter og samler seg i bunn av radiator. Hadde bunnen av radiatoren ikke vært ett tett trau av plast, hadde grusen bare rent av og.

Johnny

Tapen er forskalingen.. Jeg brukte en kompositt til å støpe igjen spaltene.
TMS og eGolf.

offpist

Renset min 13 P85 nå, første gang i mitt eie.
Satte av 2 timer, men brukte bare 1T 30min til sammen med alt.

Trykkluft tok det meste. Var mest sand/støv.
Også spylte litt forsiktig med vann etterpå.

Man trenger nok ikke trykkluft men det gjør jobben enklere.

Tror kanskje denne bilen har fått nye kondensere på et punkt for det så mye renere ut enn fryktet.
Knakk et par av de plast klipsene i innerskjermen. men hadde heldigvis en de av de liggende i skuffen.

Enkelt og greit.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

kjølholdt

Hva tror dere om dette tilbudet da, bra at tesla får konkurranse.
Autoac.no er her: Autoac.no.
7.ls artfetpSrilr pakliuiafo. nm1soc9hro:rme25dg  · Heggedal  ·
Bytte av begge AC-kondensere på Tesla S, "All inclusive" fra 13.700,-.
Vi kan nå tilby ett alternativ til Tesla orginale AC-kondensere  med tilsvarende kvalitet, som gjør at vi kan senke våre priser ytterligere.
Om du bestiller time i april og jobben blir utført innen utgangen av mai måned, kan vi snart tilby bytte av begge AC-kondensere til Tesla S med tilsvarende kvalitet som orginale fra 13.700,- inkl. deler, arbeid, AC-service og kjølegass!
Det er priser som tåler sammenligning.
Vi har over 6 år med erfaring på Tesla. Ta kontakt og bestill time.
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Chris Neumann Ruud

Kan gå god for AutoAc. Ex-Tesla fyr som driver og tidligere i tråden var det det jeg var med min 2014 S.
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

alda

Lite nerd-info om detta med kylning till kondenser, en verkstad i Stockholm som börjar bli experter på Tesla, ägaren kör själv Tesla tror jag. Kan alltså vara en av två fläktar som strejar oxå, gillar hur de löser problemet med begagnade delar!

https://www.youtube.com/watch?v=5PPcWrtY8r8
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA