Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Rengjør kondenserene jevnlig!  (Lest 10783 ganger)

Oddaa

• Hero Member
    • Vis profil
Sv: Rengjør kondenserene jevnlig!
« Svar #75 på: Lørdag 27. Juli 2019, klokken 22:16 »
Uten sammenligning forøvrig hadde jeg BMWn min inne på «service» nå. 4400,- og gjort på 33 min. Jeg tok tiden fra den dro, til den var tilbake på plassen sin. Fossil.
Ja, det omfattende vedlikeholdet er jo en stor ulempe for fossilene ;-)

Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 e-Golf
2016 XC90 T8

RonnyØ2

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #76 på: ſøndag 28. Juli 2019, klokken 00:55 »
Tenk om servicer faktisk besto av sånne ting, i stedet for å sjekke mønsterdybden, dato på dekkrepsett og uante mengder kontrollpunkt som bare er vas.

Uten sammenligning forøvrig hadde jeg BMWn min inne på «service» nå. 4400,- og gjort på 33 min. Jeg tok tiden fra den dro, til den var tilbake på plassen sin. Fossil.
Sikker på at olja faktisk ble bytta?  ;D

Tru du meg, jeg vippet opp oljelokket ja for å sjekke fargen. 😆

@roger

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #77 på: Torsdag 19. ſeptember 2019, klokken 13:48 »
Da er det min tur til å "blø" 20 - 25 lapper for reparasjon av AC. Lekasje på høyre kondenser og div. rør.
Kompositjobben til Johnny virker fornuftig på meg, selv om det er stigerøret langs kondenseren som lekker nå. I følge avlastningsverkstedet til tesla på slike jobber, så er lekasjeutfordringene ganske sammensatt, og består av; dårlige o-ringer, sprek i div. rør, skit som bygger seg på i nedre kant og tærer/sprenger samt selvpåført skade som en følge av at man slår nedi med fronten.
Velger å bytte begge condenserne når jeg først er i gang. Hvilket kompositmateriale brukte du på dine kondensere Johnny?

Bære eller briste...
Sør-Trøndelag,
Model S P85+, 21" sølv, hvit, Teck pakke, vinterpakke, luftfjæring, mellombrunt skinninter., carbondekor, lydstudio pakke, parksensor, i drift fra 26.09.2013

Johnny

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #78 på: Torsdag 19. ſeptember 2019, klokken 16:48 »
En som var gått ut på dato.... :-[

Jeg har tilgang til forskjellige produkter av denne typen, og valgte en som har litt høyere temperaturbestandighet.

Litt usikker, men jeg tror det var denne,

https://www.ellsworth.com/products/adhesives/epoxy/henkel-loctite-hysol-ea-9396-epoxy-adhesive-1-qt-kit/
TMS og eGolf.

@roger

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #79 på: Fredag 20. ſeptember 2019, klokken 17:01 »
Da er to stk. nye kondensere modifisert etter "Johnnymetoden"   8) Så får vi se om noen år om dette er en god ide  :) [ You are not allowed to view attachments ]
Sør-Trøndelag,
Model S P85+, 21" sølv, hvit, Teck pakke, vinterpakke, luftfjæring, mellombrunt skinninter., carbondekor, lydstudio pakke, parksensor, i drift fra 26.09.2013

Johnny

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #80 på: Lørdag 21. ſeptember 2019, klokken 14:14 »
Dette vil jeg ha penger for........ ;)

Har du forresten sett hva jeg gjorde med kjøleribbene i innerskjermene. Det har jeg ikke angret på så langt i alle fall.
TMS og eGolf.

Bjørn

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #81 på: ſøndag 29. ſeptember 2019, klokken 23:57 »
nei!  :)
hva gjorde du..? tettet dem..?

Johnny

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #82 på: Mandag 30. ſeptember 2019, klokken 07:21 »
Det er bilder på side 2 i denne tråden.
TMS og eGolf.

Bjørn

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #83 på: Mandag 30. ſeptember 2019, klokken 12:29 »
Det er bilder på side 2 i denne tråden.

Se der ja. og du har ikke merket noen problemer m kjølingen..? (redusert/raskere nedtrapping av ladefart e.l.?)

Johnny

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #84 på: Mandag 30. ſeptember 2019, klokken 13:07 »
Nå har jeg en bil som ikke har nevneverdig behov for kjøling under lading, siden den knapt er over 50kW.
Dessuten blir det ikke helt tett under der uansett. På Europaturen i sommer, var det aldri mer en moderat aktivitet fra A/C anlegget ved lading.
TMS og eGolf.

Storfe

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #85 på: ſøndag 13. ſeptember 2020, klokken 08:10 »

Har noen tips til hvordan man kan rense kondensere? Basert på tråden her tenkte jeg at jeg skulle rense disse preventivt (2019 S, gått 30 000).
Men det er jo umulig å komme til bunnen av kondenser som ligger bak vifta? Vifta er det som fester kondenser til bilen, så den kan ikke fjernes. Virker som man må av med frontfanger i tillegg? 

Johnny

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #86 på: Mandag 14. ſeptember 2020, klokken 09:06 »
Den høyre vifta kan du ta av, men den venstre får du ikke ut, så den kan du bare løsne for å gjøre rent.

Kondenserene mine var så deformerte at det var vanskelig å få de på plass igjen.
TMS og eGolf.

VegarHenriksen

• Medlem i Elbilforeningen siden 2019
  • Jr. Member
  • **
  • Ekte menn lukter diesel.
    • Vis profil
    • Hjemmeside
« Svar #87 på: Mandag 14. ſeptember 2020, klokken 13:54 »
Min bil har en tendens til å bli brukt som brøytebil på vinteren og da er dette designet svært uheldig. Nederste del av innerskjermen knakk i vinter og før jeg oppdaget det så var det helt potte tett med snø, 3kg sand og grus, 2 par sokker og en halv kebabrulle.

Don't worry, har byttet innerskjerm og fikset det som er knekt.
« Siste redigering: Mandag 14. ſeptember 2020, klokken 14:18 av VegarHenriksen »
Elbil-entusiast fra vinterhelvettet Finnmark.
S85 hentet 10/08/19

Muffinman

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #88 på: Mandag 14. ſeptember 2020, klokken 19:42 »
Jaja, så lenge du ikke finner folk inni der...

Storfe

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #89 på: Mandag 14. ſeptember 2020, klokken 19:44 »
Er det mye jobb å fjerne frontfangeren?