Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Rengjør kondenserene jevnlig!

Startet av Muffinman, fredag 17. mai 2019, klokken 21:44

« forrige - neste »

Oddaa

Sitat fra: RonnyØ2 på lørdag 27. juli 2019, klokken 21:29
Uten sammenligning forøvrig hadde jeg BMWn min inne på «service» nå. 4400,- og gjort på 33 min. Jeg tok tiden fra den dro, til den var tilbake på plassen sin. Fossil.
Ja, det omfattende vedlikeholdet er jo en stor ulempe for fossilene ;-)



Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

RonnyØ2

Sitat fra: 1000kwh på lørdag 27. juli 2019, klokken 21:48
Sitat fra: RonnyØ2 på lørdag 27. juli 2019, klokken 21:29
Tenk om servicer faktisk besto av sånne ting, i stedet for å sjekke mønsterdybden, dato på dekkrepsett og uante mengder kontrollpunkt som bare er vas.

Uten sammenligning forøvrig hadde jeg BMWn min inne på «service» nå. 4400,- og gjort på 33 min. Jeg tok tiden fra den dro, til den var tilbake på plassen sin. Fossil.
Sikker på at olja faktisk ble bytta?  ;D

Tru du meg, jeg vippet opp oljelokket ja for å sjekke fargen. 😆

@roger

Da er det min tur til å "blø" 20 - 25 lapper for reparasjon av AC. Lekasje på høyre kondenser og div. rør.
Kompositjobben til Johnny virker fornuftig på meg, selv om det er stigerøret langs kondenseren som lekker nå. I følge avlastningsverkstedet til tesla på slike jobber, så er lekasjeutfordringene ganske sammensatt, og består av; dårlige o-ringer, sprek i div. rør, skit som bygger seg på i nedre kant og tærer/sprenger samt selvpåført skade som en følge av at man slår nedi med fronten.
Velger å bytte begge condenserne når jeg først er i gang. Hvilket kompositmateriale brukte du på dine kondensere Johnny?

Sitat fra: Johnny på mandag 24. juni 2019, klokken 17:29
Bære eller briste...
Sør-Trøndelag,
Model S P85+, 21" sølv, hvit, Teck pakke, vinterpakke, luftfjæring, mellombrunt skinninter., carbondekor, lydstudio pakke, parksensor, i drift fra 26.09.2013

Johnny

En som var gått ut på dato.... :-[

Jeg har tilgang til forskjellige produkter av denne typen, og valgte en som har litt høyere temperaturbestandighet.

Litt usikker, men jeg tror det var denne,

https://www.ellsworth.com/products/adhesives/epoxy/henkel-loctite-hysol-ea-9396-epoxy-adhesive-1-qt-kit/
TMS og eGolf.

@roger

Da er to stk. nye kondensere modifisert etter "Johnnymetoden"   8) Så får vi se om noen år om dette er en god ide  :)Du kan ikke vise dette vedlegget.
Sør-Trøndelag,
Model S P85+, 21" sølv, hvit, Teck pakke, vinterpakke, luftfjæring, mellombrunt skinninter., carbondekor, lydstudio pakke, parksensor, i drift fra 26.09.2013

Johnny

Dette vil jeg ha penger for........ ;)

Har du forresten sett hva jeg gjorde med kjøleribbene i innerskjermene. Det har jeg ikke angret på så langt i alle fall.
TMS og eGolf.

Bjørn


Johnny

TMS og eGolf.

Bjørn

Sitat fra: Johnny på mandag 30. september 2019, klokken 07:21
Det er bilder på side 2 i denne tråden.

Se der ja. og du har ikke merket noen problemer m kjølingen..? (redusert/raskere nedtrapping av ladefart e.l.?)

Johnny

Nå har jeg en bil som ikke har nevneverdig behov for kjøling under lading, siden den knapt er over 50kW.
Dessuten blir det ikke helt tett under der uansett. På Europaturen i sommer, var det aldri mer en moderat aktivitet fra A/C anlegget ved lading.
TMS og eGolf.

Storfe


Har noen tips til hvordan man kan rense kondensere? Basert på tråden her tenkte jeg at jeg skulle rense disse preventivt (2019 S, gått 30 000).
Men det er jo umulig å komme til bunnen av kondenser som ligger bak vifta? Vifta er det som fester kondenser til bilen, så den kan ikke fjernes. Virker som man må av med frontfanger i tillegg? 

Johnny

Den høyre vifta kan du ta av, men den venstre får du ikke ut, så den kan du bare løsne for å gjøre rent.

Kondenserene mine var så deformerte at det var vanskelig å få de på plass igjen.
TMS og eGolf.

VegarHenriksen

#87
Min bil har en tendens til å bli brukt som brøytebil på vinteren og da er dette designet svært uheldig. Nederste del av innerskjermen knakk i vinter og før jeg oppdaget det så var det helt potte tett med snø, 3kg sand og grus, 2 par sokker og en halv kebabrulle.



Don't worry, har byttet innerskjerm og fikset det som er knekt.
Tesla SP90DL+ (v3) & S85
OpenPilot & Tinkla | Full innvendig & utvendig facelift
https://vsco.co/vegarhenriksen

Muffinman

Jaja, så lenge du ikke finner folk inni der...

Storfe


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA