Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Rengjør kondenserene jevnlig!

Startet av Muffinman, fredag 17. mai 2019, klokken 21:44

« forrige - neste »

Tuxedo

Hm. Interessant. Satte bilen min på forkjøling her i Oslo (uten å lade) før jeg skulle ut en tur i dag, og spjeldene spratt rett opp.

Muffinman

Ja, det gjør mine også når bilen ikke står på lading. Åpner seg når gassen blir varm nok. Men viktig å få med seg at om spjeldene står åpne vil ingen luft trekkes gjennom radiatoren. Så om bilen synes det er viktig å kjøle ned kjølevæsken når bilen står parkert vil den neppe åpne spjeldene.

Klykken

Testet nå, og de funker. Stod åpne etter at jeg parkerte bilen også. Rent og pent der inne.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

Det er på baksiden man bør sjekke. Masse dritt fra hjulet som kommer inn gjennom luftespaltene og legger seg nede i "fan shroud`en" om man vil.

Bjørn

Stemmer bra.. Dette befant seg bak mine etter 3 år og 80.000km  ::)

Muffinman


Bjørn

Sitat fra: Muffinman på fredag 26. juli 2019, klokken 17:29
"Good shit"  :o

Hehe.. ja, det var sikkert 2-3 kg bak der.. Til og med en Oliver Twist pakke hadde greid å finne veien!

Klykken

Lættis! Tar du av hjulbuedekslet og gyver løs med spade da, eller??
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Bjørn

Sitat fra: Klykken på lørdag 27. juli 2019, klokken 01:30
Lættis! Tar du av hjulbuedekslet og gyver løs med spade da, eller??
Ja faktisk.. startet med sandkasse spaden til datteren min..! :P

Klykken

Auau 😁

Og dette har de ikke kommet til å ordnet på ordinær service..
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Bjørn

Neida.. "for dette var ikke nødvendig, fordi viftene var så kraftige at dem ordnet opp selv"
Ok...  ::)

Muffinman

Knekte jo vifte, kontroller eller begge deler på min bil. Ikke sikkert viftene trenger å starte på lange tider om vinteren, og når dritten når opp til viftene ligger den jo i en haug helt fra nedre kant på kondenseren og flere centimeter opp. Og det er sannsynligvis det som er problemet; denne skitten med fukt/salt og gir garantert tæring på kondenserne som er av aluminium. Og de er av tynt gods, og koster vel bare ca. 20k for bytte av begge....

Bjørn

javisst er det det som er problemet.. Men det kunne dem ikke helt se på Lade.. Man kan forklare til man ser dem blir tomme i blikket, og vandrer til en lykkelig plass i sinnet sitt.. Men det går bare ikke inn. For viftene er så kraftige..  ::)
Dette er 3 år siden nå.. mulig dem har kommet på bedre tanker nå.. Men jeg tviler.. :P

RonnyØ2

Tenk om servicer faktisk besto av sånne ting, i stedet for å sjekke mønsterdybden, dato på dekkrepsett og uante mengder kontrollpunkt som bare er vas.

Uten sammenligning forøvrig hadde jeg BMWn min inne på «service» nå. 4400,- og gjort på 33 min. Jeg tok tiden fra den dro, til den var tilbake på plassen sin. Fossil.

1000kwh

Sitat fra: RonnyØ2 på lørdag 27. juli 2019, klokken 21:29
Tenk om servicer faktisk besto av sånne ting, i stedet for å sjekke mønsterdybden, dato på dekkrepsett og uante mengder kontrollpunkt som bare er vas.

Uten sammenligning forøvrig hadde jeg BMWn min inne på «service» nå. 4400,- og gjort på 33 min. Jeg tok tiden fra den dro, til den var tilbake på plassen sin. Fossil.
Sikker på at olja faktisk ble bytta?  ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA