Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vinterdekk - gode tilbud?

Startet av Bjoris, fredag 17. mai 2019, klokken 10:08

« forrige - neste »

Bjoris

Jeg tok ikke med vinterdekk fra Kia, 17.400 syns jeg var drøyt mye. Nå skal vi muligens bare ha den til TM3 måtte ankomme (ingen vet når), men kjøper vi selvsagt være opptatt av vinterdekk.

Noen anbefalinger? Det er jo ikke helt tiden for dette nå, men kanskje en da kan gjøre en god handel på usolgt pakke fra i vinter? Passer Kona rett på eNiro forresten?

trykkertor

Ja. Kona Electric har samme dimensjoner, sensorer og programmering. Så de kan bruke hjul om hverandre.
Men. De pengene du bruker på vinterhjul får du ikke igjen ved salg.
Hvis kjøper spør om vinterhjul, si det koster 13.000,- mer og du kan skaffe hvis de ønsker.
De fleste kjøper da bilen til pris uten vinterhjul.

Ønsker de vinterhjul, legg på 13.000 og bestill hjul til dem.




meitran

Kjøpte nettopp Continental Vikingcontact 7. Men ordnet godeal med de jeg kjøpte bilen fra og betalte bare 8000,- inkl alufelg, så det er neppe sammenlignbart med noe. Fikk derimot et annet tilbud på 13 000,- for lignende dekk på felg.

Bjoris

Sitat fra: trykkertor på fredag 17. mai 2019, klokken 16:08
Ja. Kona Electric har samme dimensjoner, sensorer og programmering. Så de kan bruke hjul om hverandre.
Men. De pengene du bruker på vinterhjul får du ikke igjen ved salg.
Hvis kjøper spør om vinterhjul, si det koster 13.000,- mer og du kan skaffe hvis de ønsker.
De fleste kjøper da bilen til pris uten vinterhjul.

Ønsker de vinterhjul, legg på 13.000 og bestill hjul til dem.

Kjøper ikke disse selv nei, bare så jeg kan gi ett ærlig svar!:)

geear

Vi gikk for Goodyear Ultragrip ice 2 eller hva de heter, piggfrie, på originale felger. Basert på lav støy og svært gode egenskaper på asfalt, samtidig som bra på is/snø. Foreløpig STOR forskjell i støynivå kontra originale sommerdekk. Satser på det varer.

God pris også forøvrig, 6000,- for dekkene, 500,- for sensorer, 1000,- for montering og 3500,- for nye originale felger på Finn. 👌🏻

geear

Våre UGI2 har ikke sett vinter, men må si at de er meget behagelige å kjøre på. Rumlelyden som var der med originaldekkene er ikke der, og jeg innbiller meg at støynivået i 90-100 er ganske likt som det var med 16" originale sommerdekk på e-Golfen (hadde pigg på vinter, så det var et annet ball game). Hvis de også er gode på vinterføre, som tester sier de er, så er det stor sjanse for at det er de mest optimale dekkene for kystklima i Sør-Norge (eller omtrent hele Sør-Norge på vintere som dette).

MagnusCJ

Fant ikke vilkårene, så får bare slette om det ikke er lov med salgsinnlegg i tråder:

Men jeg selger et sett med vinterhjul til E-niro brukt under 2000 km.

Dezent TC felger 
Triangle Snowlink piggfire vinterdekk
Tpms sensorer

Veil er 13160 kr + arbeid.

Selges for 9800 kr.

Pm for mer info.

Amoss

Sitat fra: MagnusCJ på tirsdag 18. februar 2020, klokken 10:13
Fant ikke vilkårene, så får bare slette om det ikke er lov med salgsinnlegg i tråder:

Det er lov med salgsinnlegg i tråder - i annonsedelen av forumet.
Her er rett gruppe for ditt innlegg:
https://elbilforum.no/index.php?board=12.0
Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA