Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Husbatteri anbefales av energirådgiver.

Startet av elektrolux, tirsdag 03. januar 2023, klokken 04:43

« forrige - neste »

elektrolux

https://www.nrk.no/rogaland/har-skaffet-seg-husbatteri-av-gamle-elbilbatterier_-_-jeg-kommer-til-a-spare-penger-1.16240529

Men forstår ikke hvorfor han bruker strømmen til å dusje. VVB er jo sin egen akkumulator som bedre "lades opp" parallelt med husbatteriet.

En annen ting er plasseringen av husbatteriet.  Mens vi har vår inverter plassert i trappegangen og selve batteriet i et tilhørende rom for å utnytte spillvarmen fra inverteren, står dette i garasjen. Når det hele så koster 4x mer enn vår løsning er jeg ikke overbevist om økonomien i dette anlegget.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Jejl

I mitt hode er dette bare et gigantisk tapsprosjekt.
Med i beregningen må du også ta med tapt boligareal (Hva hadde du fått for å leie ut en m2 lagerplass).
Og hvilke andre tilsvarende tiltak kan gjøres for å bruke strøm når den er billig? F.eks stille inn vv berederen til når den skal varme, lade bilen , programmere vask/tørketrommel og oppvaskmaskin osv til når strømmen er billigst.
Det går fint å komme godt under gjennomsnittsprisen bare ved å tilpasse forbruket.
Det er nok garantert lurere måter folk kan bruke 400 000 kr på for å få redusert fakturaene på. Isolasjon f.eks.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA