Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

"Tire pressure monitoring system fault" etter bytte til sommerhjul.

Startet av Elnovise, torsdag 16. mai 2019, klokken 11:50

« forrige - neste »

Elnovise

"sensors unable to measure tire pressure" -som underinfo.

Noen flere som har fått denne, evt vet hvordan det kan ordnes?

mvh

HvemPrompa

Fikk den jeg også, ingen reset eller learn new pressure på TPMS hjalp...Kjørte med feilmeldingen i noen hundre kilometer til den fant ut at nye dekk var satt på. Så kunne jeg sette nytt standard trykk på TPMS.

Handyman

Hos meg forsvant feilmeldingen første tur etter at bilen hadde stått noen timer.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Kristian O

I manualen står det «kjør i maks 25km/t i 10 etter hjulbytte». Det fungerte for meg. Tenkte først at det måtte vel holde med maks 50km/t - det gjorde det ikkje.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Skvulp

Jeg kjørte 100 mil etter skifte til sommerdekk uten at bilen plukka opp sensorene. Dro innom dekkverkstedet (Megahjul), de sjekket og det viste seg at sensorene ikke var satt i parremodus.
Funket etter ca 1 mil.
Ringte først Tesla og ble tilbudt en time for sjekk i august



Sent from my iPhone using Tapatalk
Model 3 Reservasjon 31.03.16
Nissan Leaf 2012-Solgt
Nissan Leaf 2018 kansellert reservasjon

Rolf Gjerdsjø

Fikk samme feilmelding på min. Dro innom Tesla Drammen en onsdag, fikk beskjed om at de kunne se på det på fredag samme uke (absolutt innafor!), men bilen løste problemet selv på vei hjem derfra.

Om ikke annet så opprettholder Tesla Drammen det gode inntrykket jeg har av dem, selv om jeg ikke har hatt behov for å teste verkstedtjenestene der ennå.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

tgmachine

Har også fått denne nå etter bytte til sommerdekk. Er ettermarked-felger. Helt nye TPMS sensorer. Dekkverkstedet har nå reprogrammert alle fire sensorene, men meldingen "Tire pressure monitoring system fault" forsvinner ikke. Forsøkt en manuell resett av TPMS og går ikke vekk.

Så er det dette som står i manualen (norsk og engelsk) - skal man kjøre MINST 25 km/t i 10 minutter eller MAKS 25/t i 10 minutter? Hvis sistnevnte blir det mange kjedelige runder på en parkeringsplass på et kjøpesenter en søndag ettermiddag.

Noen tips? Andre som har slitt med det samme?

-tgmachine

Rolf Gjerdsjø

Hos meg gikk det over etter etpar dager med litt småkjøring, dog med originalfelg. Vil ikke tro det er annerledes med uoriginale hjul. Når skiftet du?
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

pekle


tgmachine

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på fredag 20. mars 2020, klokken 15:22
Hos meg gikk det over etter etpar dager med litt småkjøring, dog med originalfelg. Vil ikke tro det er annerledes med uoriginale hjul. Når skiftet du?

I går. Kjørt masse småturer. Totalt rundt 5 mil.

Meldingen kommer med en gang bilen går i drive.


-tgmachie

Autowinder

Er det ikke et hjulstørrelsesvalg på skjermen som du må sette riktig felg med?
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

tgmachine

Sitat fra: Autowinder på lørdag 21. mars 2020, klokken 16:48
Er det ikke et hjulstørrelsesvalg på skjermen som du må sette riktig felg med?

Jo, men den står på 18" Aero. Selv om mine felger ikke kan ha Aero - så er dem stadig vekk 18". Er kun det som valg på 18", kan jo ikke velge 19". Blir jo feil.

-tgmachine

Dagon

Hentet bilen idag, og etter noen km kom den samme feilmeldingen opp. Jeg kjørte tilbake og gav beskjed. Da fikk jeg beskjed om at det var helt vanlig på nye biler og at sensorene måtte kalibrere seg. Får se når jeg får kjørt litt mer...

Dag_Erik

Jeg har også lignende erfaring. Men da var det faktisk en TPMS feil fra 3.parts leverandør. To av sensorene hadde samme id, og da ble bilen forvirret, jeg fikk måling på 3 av 4 dekk. De byttet sensoren, og da gikk det i orden. Men, som andre sier, det tok lenger tid enn forventet før feilmeldingen forsvant. Virket som bilen måtte ha en ordentlig shutdown, eller reset før den skjønte tegninga. 
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2018 Nissan Leaf 40Kwh

skysurfer

tgmachine, fant du ut av det? Fikk samme melding i går etter bytte. Har nullstilt og kjørt en times tid etter det. Meldingen dukker opp med en gang jeg setter den i drive.
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA