Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ny prisøkning på FSD

Startet av thorerik, onsdag 15. mai 2019, klokken 13:51

« forrige - neste »

thorerik

Nå skal Tesla ha 67 000,- for oppgradering til FSD for eksisterende biler.

Skjønner godt at de fleste i autopilot avdelingen velger å forlate skuta når de ser hvordan Mr. Musk kjører selskapet mot stupet.

Musk er meget mulig en visjonær, men å drive ett selskap kan han absolutt ikke.

Hvis tanken er å få flere til å kjøpe (øke inntektene) så nytter det ikke å fortelle eventyr om hvor bra alt blir når det er ferdig og øke prisen annenhver uke.

Når panikken internt hos Tesla brer seg mot kvartalslutt, om ikke dette, men neste, så kommer nok det flere firesales. Blir spennende å lese hva han lirer av seg på Twitter da.

Frem til da, NO FSD FOR YOU!

1000kwh

Sitat fra: thorerik på onsdag 15. mai 2019, klokken 13:51
Nå skal Tesla ha 67 000,- for oppgradering til FSD for eksisterende biler.

Skjønner godt at de fleste i autopilot avdelingen velger å forlate skuta når de ser hvordan Mr. Musk kjører selskapet mot stupet.

Musk er meget mulig en visjonær, men å drive ett selskap kan han absolutt ikke.

Hvis tanken er å få flere til å kjøpe (øke inntektene) så nytter det ikke å fortelle eventyr om hvor bra alt blir når det er ferdig og øke prisen annenhver uke.

Når panikken internt hos Tesla brer seg mot kvartalslutt, om ikke dette, men neste, så kommer nok det flere firesales. Blir spennende å lese hva han lirer av seg på Twitter da.

Frem til da, NO FSD FOR YOU!
"men å drive ett selskap kan han absolutt ikke."

Du føler deg kvalifisert til å konkludere med dette? ;) Hva med det som han har fått til fram til nå, bare dritt?

Du inviterer ikke til en ryddig og konstruktiv debatt med dette inlegget. Håper du ser det selv.

Softblue

Men kan FSD kjøre gjennom en rundkjøring?
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

olavxxx

Hvis du synes det er for dyrt, så la vær å kjøp?
Ser ikke helt problemet?

Trenger ikke spise sitroner hele tiden.

helge89

Prisforskjellen skal/skulle egentlig være lik forskjellen i moms. Siden du er fritatt fra mva på FSD, så lenge du kjøper det sammen med bilen.

Kjøper du det etterpå betaler du samme beløp til Tesla + moms.

Det var forklaringa jeg fikk når jeg spurte om forskjellen, men det har ikke alltid gått helt opp i opp i det siste.

Er bare glad jeg la det til etterpå før disse alle prisøkningene.

Vi ble jo advart at FSD prisen skal gradvis stige oppover, så tror ingen er sjokkert.

Handyman

Sitat fra: Softblue på onsdag 15. mai 2019, klokken 14:00
Men kan FSD kjøre gjennom en rundkjøring?
Det er ikke sagt noe om FSD skal takle rundkjøringer.

Det er sagt at følgende kommer senere i år:
Gjenkjenn og responder på trafikklys og stoppskilt.
Automatisk kjøring i bygater.
Advanced Summon

Skal den takle bygater i Norge må bør jo rundkjøringer også med.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

DagfinnN

Er det bare meg, eller er det uendelig med sutring og klaging over alt. Må si jeg føler meg deppa når jeg leser kommentarfelt rundt omkring. Blir ikke mindre deppa av å lese om høyrepopulistenes fremmarsj som gladelig prøver å dysse ned den største naturkatastrofe menneskeheten står ovenfor for kynisk skaffe stemmer til eget parti.
Menneskene i Norge har aldri hatt det bedre enn vi har det nå, men likefullt mer sutrete og klagete enn noen gang.
Kanskje jeg kynisk skal stemme FRP neste gang for å bidra til at klimakatastrofen utrydder vår art så fort som mulig.
Jeg vet - off topic så det holder. Skal holde kjeft nå.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Fush

Sitat fra: Softblue på onsdag 15. mai 2019, klokken 14:00
Men kan FSD kjøre gjennom en rundkjøring?

Hadde en S90D loaner med Autopilot 2.5 og den kom seg fint gjennom en rundkjøring, sakte og krypende, og med meg ekstremt skeptisk, men den klarte det :) (OBS! Do not try! :p)

Regner med FSD vil gjøre det samme på en mye bedre måte når dette blir lovlig.
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019 [Solgt februar 2022]
Mamba Green Taycan 4 Cross Turismo

Handyman

Sitat fra: Fush på onsdag 15. mai 2019, klokken 15:21
Sitat fra: Softblue på onsdag 15. mai 2019, klokken 14:00
Men kan FSD kjøre gjennom en rundkjøring?

Hadde en S90D loaner med Autopilot 2.5 og den kom seg fint gjennom en rundkjøring, sakte og krypende, og med meg ekstremt skeptisk, men den klarte det :) (OBS! Do not try! :p)

Regner med FSD vil gjøre det samme på en mye bedre måte når dette blir lovlig.
Min klarer også en del rundkjøringer nå, veldig nølende, og tydelig ganske tilfeldig.
AP/EAP er beregnet for motorvei, så ting den klarer uten om dette er bonus og blir å anse som betatesting.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

MikkeBoomBoom

Sitat fra: DagfinnN på onsdag 15. mai 2019, klokken 14:31
Er det bare meg, eller er det uendelig med sutring og klaging over alt. Må si jeg føler meg deppa når jeg leser kommentarfelt rundt omkring. Blir ikke mindre deppa av å lese om høyrepopulistenes fremmarsj som gladelig prøver å dysse ned den største naturkatastrofe menneskeheten står ovenfor for kynisk skaffe stemmer til eget parti.
Menneskene i Norge har aldri hatt det bedre enn vi har det nå, men likefullt mer sutrete og klagete enn noen gang.
Kanskje jeg kynisk skal stemme FRP neste gang for å bidra til at klimakatastrofen utrydder vår art så fort som mulig.
Jeg vet - off topic så det holder. Skal holde kjeft nå.

Tror du oppsummerte det hele ganske greit her nå Dagfinn.

RuneW

Sitat fra: Handyman på onsdag 15. mai 2019, klokken 15:28
Sitat fra: Fush på onsdag 15. mai 2019, klokken 15:21
Sitat fra: Softblue på onsdag 15. mai 2019, klokken 14:00
Men kan FSD kjøre gjennom en rundkjøring?

Hadde en S90D loaner med Autopilot 2.5 og den kom seg fint gjennom en rundkjøring, sakte og krypende, og med meg ekstremt skeptisk, men den klarte det :) (OBS! Do not try! :p)

Regner med FSD vil gjøre det samme på en mye bedre måte når dette blir lovlig.
Min klarer også en del rundkjøringer nå, veldig nølende, og tydelig ganske tilfeldig.
AP/EAP er beregnet for motorvei, så ting den klarer uten om dette er bonus og blir å anse som betatesting.

Hehe, jeg skjønner hva du mener, men jeg vet nesten ikke om det engang kan kalles det all den tid bilene ikke engang vet at det er en rundkjøring de ser. De tar seg gjennom så godt de kan, men vet ikke om disse forsøkene er med på å lære opp noe. Tror ikke det, men hvem, vet...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Handyman

Sitat fra: RuneW på onsdag 15. mai 2019, klokken 16:02
Sitat fra: Handyman på onsdag 15. mai 2019, klokken 15:28
Sitat fra: Fush på onsdag 15. mai 2019, klokken 15:21
Sitat fra: Softblue på onsdag 15. mai 2019, klokken 14:00
Men kan FSD kjøre gjennom en rundkjøring?

Hadde en S90D loaner med Autopilot 2.5 og den kom seg fint gjennom en rundkjøring, sakte og krypende, og med meg ekstremt skeptisk, men den klarte det :) (OBS! Do not try! :p)

Regner med FSD vil gjøre det samme på en mye bedre måte når dette blir lovlig.
Min klarer også en del rundkjøringer nå, veldig nølende, og tydelig ganske tilfeldig.
AP/EAP er beregnet for motorvei, så ting den klarer uten om dette er bonus og blir å anse som betatesting.

Hehe, jeg skjønner hva du mener, men jeg vet nesten ikke om det engang kan kalles det all den tid bilene ikke engang vet at det er en rundkjøring de ser. De tar seg gjennom så godt de kan, men vet ikke om disse forsøkene er med på å lære opp noe. Tror ikke det, men hvem, vet...
I følge Tesla sender bilen situasjonsbilder hver gang AP/EAP blir korrigert, og disse bildene kan hentes inn av når de skal lære NN en gang skal bli lært opp i rundkjøringer. Så sånn pr nå lærer du nok ikke opp NN.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Softblue

Neste spørsmål. Du står først i et kryss med vikeplikt. Når kjører Teslaen på FSD?
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

JorEl

Når det er klart, selvfølgelig ;D

Ang sutring; Så har det slått meg at alle som har støttet Trump med penger, i hvert fall olje og kull industri, synes det er kjekt at Tesla har det litt vanskelig for tiden.
Handelskonflikten mellom USA og Kina er ikke bra for noen akkurat nå. Håper jeg :-\

Men så er det et skikkelig lys i tunnelen og det er at Tesla bygger Gigafabrikken i Kina. Om de får suksess der, så kan de kanskje selge like mange biler som Europa og USA til sammen :)

FSD, fikk jeg billig, så jeg gråter ikke når den stiger. Er litt typisk å skremme og lokke til mer salg, og det er Tesla gode på. Mest lokking da. Kjøp nå, det blir dyrere senere, er vel et utsagn som man kan angripe positivt eller negativt.
Og tenk om Mr.Musk får til FSD, da får man en sol i enden av tunnelen :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

DagfinnN

Sitat fra: JorEl på onsdag 15. mai 2019, klokken 18:32
Og tenk om Mr.Musk får til FSD, da får man en sol i enden av tunnelen :)
Sol - mye farligere enn et tog. Da damper man bort :) :)
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA