Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Zoe Z.E. 40 - HURTILADING

Startet av Zdenek Sopousek, tirsdag 04. desember 2018, klokken 14:12

« forrige - neste »

Zdenek Sopousek

Hei. Jeg vurderer Zoe Z.E. 40 og leser flere steder at hurtilading byr på problemer. (lading på vanlig nett-stikkontakt er løst siden bilene leveres med omformer). Det jeg lurer på om det i det hele tatt er mulig å hurtiglade underveis på lang tur på samme måte som det er mulig med Nissan Leaf? (har Nissan Leaf nå)? påfylling av Nissan fra 30% til 80% tar ca 30 minutt. Er noe lignende mulig med Zoe Z.E. 40? Har fått med meg at Type2 43 KW hurtiglader men er det på samme hastighet som med Nissan Leaf? Håper på en avklaring og takk på forhånd.

minibiti

Hi,
If you want to go from 30 to 80% (i.e 50% of the 41 kWh total capacity), you need to add around 20 kWh.
The R90 can charge at max 22 kW (if the battery pack is not too cold), which means you need around 55 min for this.
The Q90 (which is not sold in Norway so you would need to import it or find one already imported) can charge at max 43 kW which would then give you 30 to 80% in half the time so roughly 30 min. But then you have to find a 43 kW AC charger.
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

GreenEyez

Hadde min ute til salgs nå. Folk avtaler prøvekjøring og gir bud, uten å vite noe særlig om Zoe.

Jeg skjønner det til en viss grad, jeg måtte sette meg inn i det selv da jeg skulle kjøpe den. Det er ikke akkurat slik at forhandlerne reklamerer med at man ikke kan lade den på vanlige ladestolper selv om det er med type2-kontakt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA