Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Servicetime etter småplukk som ble funnet ved overtakelse

Startet av pets, onsdag 08. mai 2019, klokken 10:39

« forrige - neste »

pets

Som mange andre har beskrevet, ble det notèrt ned diverse av Tesla-ansatt ved overtakelse.

Jeg hadde overtakelse 3 April, og fikk beskjed om at feil ville bli notert, slik at jeg skulle få servicetime for utbedring. Før jeg tok med meg bilen, ble det tatt bilder av feil.
Tesla-ansatt mente det ville ta ca 14 dager før jeg fikk time.

Det har nå gått litt over en måned, og jeg bestemte meg for å ta kontakt med Tesla. På mail får jeg høre at jeg må ta bilder og dokumentere skader på nytt.

Er det noen som i det hele tatt har fått service for skader funnet ved overtakelse?

Thomas Parsli

Jeg har samme erfaring med vår Model X. En ripe og en flekk (manglende lakk) på spoiler ble akseptert og fotografert men jeg har ikke høre noe siden.

Meldte inn på bodyshop-lenken og har fått bekreftelse, men forventer ikke å høre noe før jeg purrer...
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Torair

#2
Jeg fikk bilen utlevert i slutten av februar, ga beskjed dagen etterpå om defekter. I går ble innmeldte feil reparert.
Må legge til at den ene tingen de byttet var en hovedlykt. Vil tro det var den de ventet på og motta.
Ting tar tid  :)

Handyman

Jeg påpekte noe småplukk med lakken ved levering, og dagen etter (lørdag) fikk jeg epost med tilbud om tidspunkt for utbedring.
Fikk lånebil og super service og oppfølging.
De fikset faktisk også steinsprut som jeg hadde fått. Hadde nok litt flaks der ;-)
Kan egentlig bare skryte!
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

fnatiC

#4
Nøyaktig samme her. Delivery tok bilder av skrapemerker på høyre baksete samt skjevt montert glasstak som førte til åpning mellom de to glasstaka ned i taket. Åpningen er ca 10-15mm x 2-3mm som ikke gummilisten dekker. Fikk beskjed om at jeg kom til å bli kontaktet for utbedring. Ingen tok kontakt, ventet 1 måned. Tok deretter kontakt med tesla service Drammen selv og fikk time. Kjørte fra Porsgrunn, ordnet barnepass til lillegutt og fri fra jobben og kjørte ned for inspeksjon. Etter inspeksjonen fikk jeg beskjed om at de aldri hadde fått noen informasjon fra delivery og ikke kunne utbedre baksetet da det kunne vært forårsaket av meg selv i ettertid...... Så jeg måtte selv ta kontakt med delivery for å få ordnet bekreftelse..... Snakk om service. Taket hadde de spylt med høytrykk og konkluderte med at det ikke var noen lekkasje (selv om man ser det er åpning og glasstak er 5mm skjevt ifht det bakre). Hvordan i huleste kan det ikke være lekkasje når man SER det er hull? Mildt sagt oppgitt..... Måtte kjøre hjem uten at noen av sakene var tatt tak i. Eneste jeg fikk var en mail adresse til tesla Drammen som jeg skulle kontakte og dokumentere skaden på nytt....

Handyman

Sitat fra: fnatiC på onsdag 08. mai 2019, klokken 15:49
Nøyaktig samme her. Delivery tok bilder av skrapemerker på høyre baksete samt skjevt montert glasstak som førte til åpning mellom de to glasstaka ned i taket. Åpningen er ca 10-15mm x 2-3mm som ikke gummilisten dekker. Fikk beskjed om at jeg kom til å bli kontaktet for utbedring. Ingen tok kontakt, ventet 1 måned. Tok deretter kontakt med tesla service Drammen selv og fikk time. Kjørte fra Porsgrunn, ordnet barnepass til lillegutt og fri fra jobben og kjørte ned for inspeksjon. Etter inspeksjonen fikk jeg beskjed om at de aldri hadde fått noen informasjon fra delivery og ikke kunne utbedre baksetet da det kunne vært forårsaket av meg selv i ettertid...... Så jeg måtte selv ta kontakt med delivery for å få ordnet bekreftelse..... Snakk om service. Taket hadde de spylt med høytrykk og konkluderte med at det ikke var noen lekkasje (selv om man ser det er åpning og glasstak er 5mm skjevt ifht det bakre). Hvordan i huleste kan det ikke være lekkasje når man SER det er hull? Mildt sagt oppgitt..... Måtte kjøre hjem uten at noen av sakene var tatt tak i. Eneste jeg fikk var en mail adresse til tesla Drammen som jeg skulle kontakte og dokumentere skaden på nytt....
Kjipt å høre. Men du misforstår åpenbart hvordan taket er konstruert.
Det at gummilistene ikke tetter betyr ikke at det kommer vann i bilen. Det er  dype renner under kantene av glassene. De første bilene kom helt uten gummilister rundt glasstaket.
Listene er det for å stoppe rusk og rask, redusere vindstøy og for at det skal se bedre ut. Samt at dersom det er veldig skjevt så kan det bli trangt for krokene til takstativet.
Så skjevt glasstak bør de utbedre.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

fnatiC

#6
Sitat fra: Handyman på onsdag 08. mai 2019, klokken 18:47
Sitat fra: fnatiC på onsdag 08. mai 2019, klokken 15:49
Nøyaktig samme her. Delivery tok bilder av skrapemerker på høyre baksete samt skjevt montert glasstak som førte til åpning mellom de to glasstaka ned i taket. Åpningen er ca 10-15mm x 2-3mm som ikke gummilisten dekker. Fikk beskjed om at jeg kom til å bli kontaktet for utbedring. Ingen tok kontakt, ventet 1 måned. Tok deretter kontakt med tesla service Drammen selv og fikk time. Kjørte fra Porsgrunn, ordnet barnepass til lillegutt og fri fra jobben og kjørte ned for inspeksjon. Etter inspeksjonen fikk jeg beskjed om at de aldri hadde fått noen informasjon fra delivery og ikke kunne utbedre baksetet da det kunne vært forårsaket av meg selv i ettertid...... Så jeg måtte selv ta kontakt med delivery for å få ordnet bekreftelse..... Snakk om service. Taket hadde de spylt med høytrykk og konkluderte med at det ikke var noen lekkasje (selv om man ser det er åpning og glasstak er 5mm skjevt ifht det bakre). Hvordan i huleste kan det ikke være lekkasje når man SER det er hull? Mildt sagt oppgitt..... Måtte kjøre hjem uten at noen av sakene var tatt tak i. Eneste jeg fikk var en mail adresse til tesla Drammen som jeg skulle kontakte og dokumentere skaden på nytt....
Kjipt å høre. Men du misforstår åpenbart hvordan taket er konstruert.
Det at gummilistene ikke tetter betyr ikke at det kommer vann i bilen. Det er  dype renner under kantene av glassene. De første bilene kom helt uten gummilister rundt glasstaket.
Listene er det for å stoppe rusk og rask, redusere vindstøy og for at det skal se bedre ut. Samt at dersom det er veldig skjevt så kan det bli trangt for krokene til takstativet.
Så skjevt glasstak bør de utbedre.

Åjavel? Hvis dette stemmer så er det jo flott. Snodig at de ikke informerer meg om dette. Ser jo ganske brutalt ut for en som ikke fysisk har sett hva som ligger under takvinduet før. Hvor har du denne informasjonen fra?

Takk :)

jorgror

Jeg tok opp funnene fra overtakelse hos min lokale SuC (Kristiansand) når jeg var innom i ett annet ærend. De fant frem skjema som var blitt utfylt ved overtakelse og vi gikk gjennom skjemaet samtidig som vi inspiserte skadene på bilen. Jeg fikk time for lakkering to uker etter besøket.

Min følelse ved gjennomgangen var at jeg skulle være glad for at jeg hadde vært nøye ved overtakelsen. Den velkommende holdningen jeg har hørt at Model S eiere har fått når de har kommet med skader de har oppdaget i ettertid virket ikke å gjelde lengre i Kristiansand, hvertfall ikke for Model 3. Håper resultatet på lakk-verkstedet blir bra.
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

Ingeniøren

Sitat fra: fnatiC på onsdag 08. mai 2019, klokken 19:36
Sitat fra: Handyman på onsdag 08. mai 2019, klokken 18:47
Sitat fra: fnatiC på onsdag 08. mai 2019, klokken 15:49
Nøyaktig samme her. Delivery tok bilder av skrapemerker på høyre baksete samt skjevt montert glasstak som førte til åpning mellom de to glasstaka ned i taket. Åpningen er ca 10-15mm x 2-3mm som ikke gummilisten dekker. Fikk beskjed om at jeg kom til å bli kontaktet for utbedring. Ingen tok kontakt, ventet 1 måned. Tok deretter kontakt med tesla service Drammen selv og fikk time. Kjørte fra Porsgrunn, ordnet barnepass til lillegutt og fri fra jobben og kjørte ned for inspeksjon. Etter inspeksjonen fikk jeg beskjed om at de aldri hadde fått noen informasjon fra delivery og ikke kunne utbedre baksetet da det kunne vært forårsaket av meg selv i ettertid...... Så jeg måtte selv ta kontakt med delivery for å få ordnet bekreftelse..... Snakk om service. Taket hadde de spylt med høytrykk og konkluderte med at det ikke var noen lekkasje (selv om man ser det er åpning og glasstak er 5mm skjevt ifht det bakre). Hvordan i huleste kan det ikke være lekkasje når man SER det er hull? Mildt sagt oppgitt..... Måtte kjøre hjem uten at noen av sakene var tatt tak i. Eneste jeg fikk var en mail adresse til tesla Drammen som jeg skulle kontakte og dokumentere skaden på nytt....
Kjipt å høre. Men du misforstår åpenbart hvordan taket er konstruert.
Det at gummilistene ikke tetter betyr ikke at det kommer vann i bilen. Det er  dype renner under kantene av glassene. De første bilene kom helt uten gummilister rundt glasstaket.
Listene er det for å stoppe rusk og rask, redusere vindstøy og for at det skal se bedre ut. Samt at dersom det er veldig skjevt så kan det bli trangt for krokene til takstativet.
Så skjevt glasstak bør de utbedre.

Åjavel? Hvis dette stemmer så er det jo flott. Snodig at de ikke informerer meg om dette. Ser jo ganske brutalt ut for en som ikke fysisk har sett hva som ligger under takvinduet før. Hvor har du denne informasjonen fra?

Takk :)

Men samtidig viser det vel at verkstedet heller ikke var helt klar over hvordan taket var konstruert så lenge de måtte bruk høytrykkspyler for å konstatere at det var tett. Kunden kom primært for å få fikset et avvik i taket konstatert ved overtakelse av Tesla noe Tesla service parer med at "slik må du regne med på en Tesla" i håp om at kunden sier seg fornøyd med det eller ikke orker å forfølge saken. Det er nettopp derfor jeg ikke vil ha Tesla og årsaken at de faller som en stein i omdømme hos kundene.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Handyman

Sitat fra: jorgror på onsdag 08. mai 2019, klokken 20:39
Jeg tok opp funnene fra overtakelse hos min lokale SuC (Kristiansand) når jeg var innom i ett annet ærend. De fant frem skjema som var blitt utfylt ved overtakelse og vi gikk gjennom skjemaet samtidig som vi inspiserte skadene på bilen. Jeg fikk time for lakkering to uker etter besøket.

Min følelse ved gjennomgangen var at jeg skulle være glad for at jeg hadde vært nøye ved overtakelsen. Den velkommende holdningen jeg har hørt at Model S eiere har fått når de har kommet med skader de har oppdaget i ettertid virket ikke å gjelde lengre i Kristiansand, hvertfall ikke for Model 3. Håper resultatet på lakk-verkstedet blir bra.
Jeg har da stikk motsatt erfaring med KRS. Veldig god service og ikke vanskelig i det hele tatt.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Handyman

Sitat fra: fnatiC på onsdag 08. mai 2019, klokken 19:36
Sitat fra: Handyman på onsdag 08. mai 2019, klokken 18:47
Sitat fra: fnatiC på onsdag 08. mai 2019, klokken 15:49
Nøyaktig samme her. Delivery tok bilder av skrapemerker på høyre baksete samt skjevt montert glasstak som førte til åpning mellom de to glasstaka ned i taket. Åpningen er ca 10-15mm x 2-3mm som ikke gummilisten dekker. Fikk beskjed om at jeg kom til å bli kontaktet for utbedring. Ingen tok kontakt, ventet 1 måned. Tok deretter kontakt med tesla service Drammen selv og fikk time. Kjørte fra Porsgrunn, ordnet barnepass til lillegutt og fri fra jobben og kjørte ned for inspeksjon. Etter inspeksjonen fikk jeg beskjed om at de aldri hadde fått noen informasjon fra delivery og ikke kunne utbedre baksetet da det kunne vært forårsaket av meg selv i ettertid...... Så jeg måtte selv ta kontakt med delivery for å få ordnet bekreftelse..... Snakk om service. Taket hadde de spylt med høytrykk og konkluderte med at det ikke var noen lekkasje (selv om man ser det er åpning og glasstak er 5mm skjevt ifht det bakre). Hvordan i huleste kan det ikke være lekkasje når man SER det er hull? Mildt sagt oppgitt..... Måtte kjøre hjem uten at noen av sakene var tatt tak i. Eneste jeg fikk var en mail adresse til tesla Drammen som jeg skulle kontakte og dokumentere skaden på nytt....
Kjipt å høre. Men du misforstår åpenbart hvordan taket er konstruert.
Det at gummilistene ikke tetter betyr ikke at det kommer vann i bilen. Det er  dype renner under kantene av glassene. De første bilene kom helt uten gummilister rundt glasstaket.
Listene er det for å stoppe rusk og rask, redusere vindstøy og for at det skal se bedre ut. Samt at dersom det er veldig skjevt så kan det bli trangt for krokene til takstativet.
Så skjevt glasstak bør de utbedre.

Åjavel? Hvis dette stemmer så er det jo flott. Snodig at de ikke informerer meg om dette. Ser jo ganske brutalt ut for en som ikke fysisk har sett hva som ligger under takvinduet før. Hvor har du denne informasjonen fra?

Takk :)
For meg er dette en selvfølge, og det antar jeg også at det er for folkene hos Tesla. Antar at de ikke tenkte at du fryktet vannlekkasje pga glippe ved gummilista alene.
Hvordan skulle det eksempelvis bli tett med takstativ dersom gummilistene var tettingen.
Glasset er limt på et anlegg som er et stykke inn fra glasskanten. Bare se hvor mye mindre den synlige takåpningen er enn selve glasset.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

S4e

Jeg hadde en liten sprekk i hjørnet av frontrute. Etter noen uker ble jeg kontaktet av glassfirma og frontrute ble byttet  :D
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

SteinarSun

Hadde krakelering i underkant av ene baklykten og kamera på forskjermen på førersiden henger ikke skikkelig.
Stakk innom SC i slutten av april for å melde dette inn, og fikk epost noen dager senere om servicetime.
Ingen ting å klage på her.
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

jorgror

Sitat fra: Handyman på onsdag 08. mai 2019, klokken 21:24
Sitat fra: jorgror på onsdag 08. mai 2019, klokken 20:39
Jeg tok opp funnene fra overtakelse hos min lokale SuC (Kristiansand) når jeg var innom i ett annet ærend. De fant frem skjema som var blitt utfylt ved overtakelse og vi gikk gjennom skjemaet samtidig som vi inspiserte skadene på bilen. Jeg fikk time for lakkering to uker etter besøket.

Min følelse ved gjennomgangen var at jeg skulle være glad for at jeg hadde vært nøye ved overtakelsen. Den velkommende holdningen jeg har hørt at Model S eiere har fått når de har kommet med skader de har oppdaget i ettertid virket ikke å gjelde lengre i Kristiansand, hvertfall ikke for Model 3. Håper resultatet på lakk-verkstedet blir bra.
Jeg har da stikk motsatt erfaring med KRS. Veldig god service og ikke vanskelig i det hele tatt.

Tror det kan være litt avhengig av hvem man møter. Når jeg leverte inn bilen ble jeg møtt med mye mer forståelse for at Tesla ikke hadde hatt tid til å sjekke bilen skikkelig før utlevering, og at de retter opp i alt jeg har påpekt.
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

MikkeBoomBoom

Sitat fra: jorgror på tirsdag 14. mai 2019, klokken 11:02
Sitat fra: Handyman på onsdag 08. mai 2019, klokken 21:24
Sitat fra: jorgror på onsdag 08. mai 2019, klokken 20:39
Jeg tok opp funnene fra overtakelse hos min lokale SuC (Kristiansand) når jeg var innom i ett annet ærend. De fant frem skjema som var blitt utfylt ved overtakelse og vi gikk gjennom skjemaet samtidig som vi inspiserte skadene på bilen. Jeg fikk time for lakkering to uker etter besøket.

Min følelse ved gjennomgangen var at jeg skulle være glad for at jeg hadde vært nøye ved overtakelsen. Den velkommende holdningen jeg har hørt at Model S eiere har fått når de har kommet med skader de har oppdaget i ettertid virket ikke å gjelde lengre i Kristiansand, hvertfall ikke for Model 3. Håper resultatet på lakk-verkstedet blir bra.
Jeg har da stikk motsatt erfaring med KRS. Veldig god service og ikke vanskelig i det hele tatt.

Tror det kan være litt avhengig av hvem man møter. Når jeg leverte inn bilen ble jeg møtt med mye mer forståelse for at Tesla ikke hadde hatt tid til å sjekke bilen skikkelig før utlevering, og at de retter opp i alt jeg har påpekt.

Støttes. Har blitt godt ivaretatt og fått mer enn hva jeg kunne bedt om fra Tesla. Synes service fungerer veldig bra, mobile service er awesome og folk er stort sett veldig hyggelige og på tilbudssia. Har fått låne en S i over ei uke mens bilen har vært på lakkverksted pga en ganske ubetydelig skrape bak (som jeg nesten ikke gadd bemerke) og en justering av ei dør. Sist jeg var inne hos Møller/Gumpen med en VW som hadde slått av alle sikkerhetssystemer etter en unnamanøver på vei til babysvømming med arvingen (jææævlig close) sa de at jeg måtte dekke leiebil selv om det viste seg å være ytre påvirkning. Måtte ikke betale men fikk forklaringen at can-bussen nok ble overbelastet av unnamanøveren(!).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA