Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oppgradering til nye e-Golf

Startet av Råde, tirsdag 14. mai 2019, klokken 19:49

« forrige - neste »

Råde

Møller kjører kampanje mot oss med veteran e-Golf eller GTE nå. De lover et tilbud vi ikke kan takke nei til hvis vi bytter inn den gamle bilen i en ny e-Golf 300. Noen som har fått tilbud og kan rapportere hvordan det så ut?
e-Golf | X75D

Dampmaskin

Jeg er også litt nysgjerrig på dette.

terskaar

Sendte mail til selger nå, så får vi se hva han kommer opp med.

Eltempogigante

Et eget tilbud?
Ikke bare det vanlige kampanjetilbudet på 299.999? (+ metallic, vinterhjul og ekstrautstyr)
Jeg har fått tilbud om å bytte ut min gamle eGolf, men bare til det vanlige tilbudet over.

ReneM

Fikk tilbud før helgen. Kommer til å takke pent nei. (350.000 med det meste av utstyr og 15» vinterdekk).

Jeg skjønner at det er 45.000 mindre en listepris, men den er for lenge siden passert realiteten. Fikk ingen pris for vår heller.








Hadde de forresten sunket prisen til ca. 320.000 hadde jeg blitt fristet å gjøre en handel  ;)
2021: P2 launch edition - non PP - 20 inch
2016: 2016 mod E-Golf med VP
Solgt: 2014 mod E-Up

JohnnyQ

Hei ReneM,

VW forhandlerne kan gi langt bedre tilbud på eGolf.

Her er ett eksempel:
https://hokksund.volkswagen.no/kampanjer-ny-bil/elbil-og-hybridbil/e-Golf/

e-Golf fra kr 299.900,-

Inkludert i kjøpstilbudet (Verdi kr 41.370,-):

- Kosmetisk lakkforsegling med McGuire
- Dekkhotel  2 sesonger
DEFA eRangeUNO vegglader ferdig installert og montert på vegg hjemme hos deg
- Vinterhjul på aluminiumsfelger

Finansiering med 1,99% nominell rente

Råde

Tenker i utgangspunktet at 299.900,- også er en passert realitet, men møller er noen luringer. Venter på å bli ringt tilbake, men er forberedt på å takke nei.
e-Golf | X75D

geear

Tror kun det er en passert realitet for oss som følger med litt ekstra. Vet om flere som vurderer e-Golf og syns det høres ut som en strålende bil. Gode tester har den også fått.

JohnnyQ

Møller på Romerike er også ivrige på å selge ny eGolf.

Nypris er 289.900 kr ferdig levert inkl. frakt og leveringskostnader, og de tilbyr finansiering til 1,99% nom. rente.

https://hvam.volkswagen.no/elbildagene/

Eltempogigante

Tipper dere at nye eGolf går lenger ned i pris enn 289.000 fremover mot lansering av ID?

Gnist

#10
Sitat fra: Eltempogigante på søndag 09. juni 2019, klokken 12:01
Tipper dere at nye e-Golf går lenger ned i pris enn 289.000 fremover mot lansering av ID?

VW har sagt at de i 2020 skal levere den aller enkleste varianten av ID.3 med 330 km WLTP rekkevidde til kunder i Tyskland for under 30.000 EUR. Regnet om til norske kroner og fratrukket 19% tysk moms så blir dette 247.000 NOK.

E-Golfen har WLTP rekkevidde på 219 km.

Den rimeligste ID.3 vil altså ha 50% lengre rekkevidde enn e-Golf.

Jeg tipper at denne aller rimeligste ID.3 varianten for det tyske markedet vil fremstå svært enkel og at den vil mangle setevarme og andre ting som vi tar for gitt i Norge. Dermed vil den rimeligste ID.3 varianten i Norge sikkert ikke koste under for eksempel 275.000 NOK.

VW mener jeg har sagt de vil fortsette å levere e-Golf frem til sommeren 2020 når leveransene av ID.3 skal starte.

Jeg tipper at prisen på e-Golf skal videre ned frem mot at leveransene av ID.3 starter. Man kan jo lure på hva e-Golf må koste våren 2020 for at noen skal ville kjøpe den da fremfor å vente på ID.3 som kan leveres høsten 2020 med 50% lengre rekkevidde.

Jeg tipper også at bruktprisene på e-Golf, BMW i3 og andre lignende biler kommer til å falle videre i forbindelse med at leveransene av ID.3 starter og mange av de som ikke valgte å gå fra e-Golf til Tesla M3 velger å gå til ID.3.

Som for Tesla så vil heller ikke VW ha leveringsvansker på ID.3. Når produksjonen først er i gang vil de levere raskt til alle som bestiller.

Virker forøvrig som nyprisen på både BMW i3 og e-Golf faller denne våren. Tenker det har sammenheng med at Tesla kan levere M3 med kort leveringstid til alle som bestiller.

Til sist: Når den siste nye e-Golf er levert fra fabrikk en gang i 2020, så vil dette være en utgått bilmodell. Jeg tror dette ytterligere vil bidra til å senke bruktprisene.

e-Stig

Sitat fra: Gnist på søndag 09. juni 2019, klokken 17:54
Sitat fra: Eltempogigante på søndag 09. juni 2019, klokken 12:01
Tipper dere at nye e-Golf går lenger ned i pris enn 289.000 fremover mot lansering av ID?

VW har sagt at de i 2020 skal levere den aller enkleste varianten av ID.3 med 330 km WLTP rekkevidde til kunder i Tyskland for under 30.000 EUR. Regnet om til norske kroner og fratrukket 19% tysk moms så blir dette 247.000 NOK.

Til sist: Når den siste nye e-Golf er levert fra fabrikk en gang i 2020, så vil dette være en utgått bilmodell. Jeg tror dette ytterligere vil bidra til å senke bruktprisene.

Man vil fremdeles kunne kjøpe bilmodellen Golf. Bare ikke som elbil. Så sant det ikke kommer en revolusjon innen batteriteknologi som plutselig gir 100 mil rekkevidde er det ikke usannsynlig at bruktbilprisene flater ut når e-Golfen går ut av produksjon.

Hvis e-Golfen faller ned mot to hundre tusen kroner før ID.3 kommer på markedet får man utrolig mye for pengene. Da kan man gi bort bilen etter 5 år og "bare" hatt 40 000 kroner i årlig prisfall.
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

Trond.m

#12
At en ny e-Golf får en prisreduksjon ned til 200.000 er helt urealistisk. Tror ikke prisen kommer mye lavere enn den er i dag, men kanskje vi vil se tilbud ned mot 260-270.000. Og kanskje man kan få en bil som er noen mnd med 5-6000 km for 200.000. Det er uansett mye bil for pengene for de som karer seg med den rekkevidden.

geear

Videre prising kommer helt an på hvor mange biler Møller har bestilt før de stenger (eller har stengt?) hele Golf Mk7-produksjonen, og hvor mange de selger ut til 289k. Sist gang, da faceliften kom, hadde Møller bestilt 600 biler med godt utstyrsnivå, som de kalte "Black edition", og alle skulle bort i perioden fra VW sluttet produksjonen på pre-facelift til de kom med den oppdaterte facelift-utgaven. Dette var 5-6 måneder. Jeg fikk tilbud om bil til 265k i den runden.

Er selv godt fornøyd med å ha solgt før de satte i gang med dette showet for andre gang...

Råde

Selv er jeg godt fornøyd både med å takke nei til dyr facelift og ID med bakhjulsdrift. Det bittelille batteriet i mk1 føles steinaldersk, men holder fint for vår nr 2 bil. Tror faktisk repkost forblir greit lav på disse også, så ser for meg å beholde i nye 5 år. Tilbudet jeg fikk av møller på greit utstyrt FL til «kampanje» var helt håpløst skal sies.
e-Golf | X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA