Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Oppgradering til nye e-Golf

Startet av Råde, tirsdag 14. mai 2019, klokken 19:49

« forrige - neste »

Trond.m

At ID.3 kommer med bakhjulsdrift ser jeg på som en fordel. e-Golf med forhjulsdrift og lavt akseltrykk foran har mye dårligere framkommelighet om vinteren enn Bmw i3 med bakhjulsdrift.(har eid begge biler). Men det forutsetter at de har en egen ESP modus for å gi økt framkommelighet på glatt underlag tilsvarende det bmw har. Kia e-Soul og e-Niro har omtrent like dårlig framkommelighet, og jeg har hittil ikke funnet noen 2WD som er bedre enn i3 til å komme opp bratte bakker. Ofte er det hytteveier som gir utfordringer, og da har en gjerne ekstra mye bagasje som bedrer framkommeligheten ytterligere for bakhjulsdrevne biler. Dette er litt OT, men siden det ble trukket fram som negativt at ID.3 har bakhjulsdrift, så ville jeg nevne mine erfaringer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA