Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ny 100kW oppdatering (H216)

Startet av Eyvind Bernhardsen, tirsdag 14. mai 2019, klokken 19:29

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Sitat fra: Vannkraft på søndag 19. mai 2019, klokken 20:55
Ladet på Cikle K på Økern i Oslo idag.

Varm bil, varmt i været, 33% SOC og allikevel "kun" 80Kw.

Bilen er en uke gammel og Insignia sier at den har H216.

Oppdateringen H216 er ikke en uke gammel. Den kom 14.mai.

4Matic Fanatic

Sitat fra: Vannkraft på søndag 19. mai 2019, klokken 20:55
Bilen er en uke gammel og Insignia sier at den har H216.
Well, det er nå bare å legge inn chassisnummeret på https://topix.jaguar.jlrext.com/topix/vehicle/lookupForm og se selv status...
Om du ikke ønsker å opprette ident der kan jeg slå opp jeg..

Vannkraft

Sitat fra: 4Matic Fanatic på søndag 19. mai 2019, klokken 22:09
[]Well, det er nå bare å legge inn chassisnummeret på https://topix.jaguar.jlrext.com/topix/vehicle/lookupForm og se selv status...

Done - "There are currently no outstanding Field Service Actions for this vehicle"


scholro

H216 skal fikse et problem at (noen) biler ikke klarer å lade på visse typer 100 kW DC ladere. HC216 gjør ikke noe med selve ladehastighet.

Chimp

Det var nytt for meg. Trodde vi endelig var i mål. Altså, bilen har vært på markedet i tre kvart år nå, burde ikke dette holde til å kreve refusjon fra jaguar? Det ødelegger ikke hverdagen min, men de har da virkelig reklamert med 100kw lading

Tellus

Mener å ha lest at flere har ladet med 100 kW på Circle K laderen på Rygge. Har noen ladet med over 80 kW på laderen på Økern ?
Hvis ikke og det er en ABB lader kan det være laderen som mangler en oppdatering.

RayBomb

H216 oppdateringen er kun for bestemte VIN nummer
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Ingeniøren

100 kW handler vel og om hvor mye bilen har fra før. Har du 60% og vil bare teste så får du ikke 100 kW - 10% og varmt batteri er sjansen større...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

daktari

Det skrives altså
Sitat33%, varm bil, varmt i været
.
På Økern står en lader fra Efacec, ganske sikker på at den har vannkjølte kabler.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

4Matic Fanatic

Sitat fra: Vannkraft på søndag 19. mai 2019, klokken 22:55
Done - "There are currently no outstanding Field Service Actions for this vehicle"
H216 er vel den som ligger som 04/05 i lista der.

Stikkkontakt

Sitat fra: Ingeniøren på mandag 20. mai 2019, klokken 07:19
100 kW handler vel og om hvor mye bilen har fra før. Har du 60% og vil bare teste så får du ikke 100 kW - 10% og varmt batteri er sjansen større...

Men ingen les:ingen har klart å lade fra 0-80% SOC på 40 minutter. Så lenge man ikke klarer det så bør man kreve Jaguar for refusjon. Jeg har mer tro på et fellessøksmål.

Tellus

Var noen som hadde ladet 5-85% på litt over 40 minutter. Tipper 0-80% er innenfor under ideelle forhold.

Captain Chaos

Sitat fra: daktari på mandag 20. mai 2019, klokken 08:14
Det skrives altså
Sitat33%, varm bil, varmt i været
.
På Økern står en lader fra Efacec, ganske sikker på at den har vannkjølte kabler.
Den mangler en likeretter for å gi full effekt. P e-tron gir den ca 86 på full spiker

Laderen ved Circle K/McD på Rygge er ustabil og gir ikke mye på e-tron den heller. Ikke oppnådd i nærheten av 100 med e-tron.

Laderen ved Circle K Lørenskog gir maks 88 og mangler også ekstra hardware for å gi mer. Den skal oppgraderes i disse tider.

De eneste ladere som jeg VET leverer lovet effekt og som er i orden er Ionity sine ladere. Jeg vil anbefale dere Jaguar eiere å teste bilene deres på disse ladestasjonene. Da vil man fort se om man får en ladekurve som stemmer og om man oppnår hastigheter som lovet.

Som dere skjønner så har jeg e-tron som lader helt opp til 152kW og den er ladevillig som bare f... Gir over 100 fra 5% SoC og går ikke under 100 før 88% SoC. Derfor er den også fin til å teste om ladere gir det de skal, og en del leverer ikke påskrevet effekt pga manglende oppgradering av likerettere og kabel.


Burns

Ionity og i-pace har vel så langt vært en ganske dårlig match, og kun unntaksvis har noen sett 100kW mot i-pace i korte perioder.

Denne grafen fra Fastnet viser godt ladehastighet for de ulike bilene som kan lade på høyere effekt enn 50kW:
https://support.fastned.nl/hc/en-gb/articles/115015420127-175-kW-fast-chargers

e-Tron er i en egen klasse foreløpig når det gjelder ladehastighet, og I-pace har mye å gå på... Så blir det spennende å se om forbedringer i batteristyringen via softwareendringer kan gjøre betydelige forbedringer for i-pace.

xyzzy

Sitat fra: Captain Chaos på onsdag 05. juni 2019, klokken 10:28
Sitat fra: daktari på mandag 20. mai 2019, klokken 08:14
Det skrives altså
Sitat33%, varm bil, varmt i været
.
På Økern står en lader fra Efacec, ganske sikker på at den har vannkjølte kabler.
Den mangler en likeretter for å gi full effekt. P e-tron gir den ca 86 på full spiker

Laderen ved Circle K/McD på Rygge er ustabil og gir ikke mye på e-tron den heller. Ikke oppnådd i nærheten av 100 med e-tron.

Laderen ved Circle K Lørenskog gir maks 88 og mangler også ekstra hardware for å gi mer. Den skal oppgraderes i disse tider.

De eneste ladere som jeg VET leverer lovet effekt og som er i orden er Ionity sine ladere. Jeg vil anbefale dere Jaguar eiere å teste bilene deres på disse ladestasjonene. Da vil man fort se om man får en ladekurve som stemmer og om man oppnår hastigheter som lovet.

Som dere skjønner så har jeg e-tron som lader helt opp til 152kW og den er ladevillig som bare f... Gir over 100 fra 5% SoC og går ikke under 100 før 88% SoC. Derfor er den også fin til å teste om ladere gir det de skal, og en del leverer ikke påskrevet effekt pga manglende oppgradering av likerettere og kabel.

Jeg har fått 100 (vel, 98) kW på Fortum Rygge på iPace - 80 kW maks på Ionity.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA