Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leaf vil ikke lade

Startet av Andre23, tirsdag 14. mai 2019, klokken 14:09

« forrige - neste »

Andre23

1 gen Leaf (2011) tar ikke imot ladingen hjemme. Det ser ut til at ladingen starter - jeg hører 3 lyd signaler, blå lys begynner å blinke, men etter 3 sekunder stopper ladingen.
Jeg får også feil på dashbordet (gul bil med utropstegn) - denne forsvinner når jeg slår bilen av og på igjen.
Ladingen fungerte hele tiden, dette skjedde plutselig i går.
Hurtiglading virker fint.
Har prøvd reset med å koble av 12V batteri
Lade timer er av
Ladekabel lyser grønt
Lånte også stikkontakt hos naboen - samme problem
Hva er mulige årsaker til dette?
-dc/dc konverter?
-ombord lader?


JBS

Du har fejl på ladekabel, evt. fejl på jord ( mangler jord forbindelsen )
Normalt er det brud på en af lederne som ses mest.
så prøv nyt kabel eller dit mormorkabel.
TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

Rasmus.B

En vanlig feil er at ikke låsehaken går helt på plass. Da er det en microbryter i pluggen som ikke lukker, og lading vil ikke starte. Prøv å tvinge kontakten på plass, eller fil litt av låsehaken, slik at du er helt sikker på at den lukker helt.
Når man trykker inn utløseren for å koble fra bilen, åpnes microbryteren igjen, og lading stopper før du rekker å dra ut kontakten.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013


Starfox

Om det er PDM modulen anbefaler jeg å bytte den selv. Byttet min for en uke siden.

Andre23

Hadde bilen hos Nissan forhandler der de har funnet ut om at det er 3 deler som har røket:
B7143-00Q0K HEATER ASSY-PTC
292C0-3NA0C BOX-DC/DC JUNCT
296A0-3NA8A CHARGER ASSY
Totalpris inkludert arbeid kr 98 000  (!!!)
Vet ikke om jeg skal le eller gråte  :D  :'(
Spurte dem også om det er nok å bytte onboard charger for at bilen kunne lades hjemme - venter fortsatt på svar
Vet noen av dere det kanskje? Vurderer å lete på nbfbildeler.no og bytte dette selv

TorT

Går vel kanskje an å få en uavhengig mekaniker/verksted til å se på saken.

Se feks her hva noen har fått til på den litt nyere Leafen. https://elbilforum.no/index.php?topic=46284.0

Se spesielt på forskjellen i delepriser! Nissan bør virkelig skamme seg.

Din lader er vel i bagasjerommet?

Og du kan vel også få tak i deler fra USA, evt på eBay.

Andre23

Har begynt å se etter brukte deler på nettet. Har funnet onboard lader på nbfbildeler.no, men der stemmer ikke artikkel nummer med det som jeg fikk oppgitt på tilbudet fra forhandler:
-onboardladeren på tilbudet har nummer 296A0-3NA8A
-den jeg finner på nbfbildeler har nummer 296A0-3NA2A
Er dette den samme delen? noen som har peiling?

TorC

296A0-3NA2A er blitt erstattet av 296A0-3NA8A. Så den skal kunne brukes.
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA