Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Utlevering av orginale vinterhjul

Startet av fandango, tirsdag 14. mai 2019, klokken 10:06

« forrige - neste »

TøddiVedder

Jeg har ihvertfall ikke. Bekymrer meg noe ja. Mottok bil begynnelsen av juni

Svolar

Det tok 500 km, så opdaget den hjulene...


Sent from my iPhone using Tapatalk

gsm2k

Sitat fra: Bolla_ på torsdag 26. september 2019, klokken 22:11
Er det noen som har fått utlevert vinterdekk i Bergen?

Snakket med Vianor nå ettersom jeg snart skal kjøre over fjellet. Fikk beskjed om at dekkene skal utleveres på Kokstad, men at de ikke er klar og de vet ikke når de kan leveres  ::)
2019 TM3 LR
2022 TM3 LR
2023 TMY P

Blib

Jeg skal også kjøre over fjellet til helgen, og var ikke klar over at vinterdekk ikke ble levert med bilen. Hadde jeg visst det hadde jeg kanskje ikke bestilt vinterdekk med bilen, men heller kjøpt seperat. Snakket med Vianor nå og de har absolutt ingen indikasjon på når evt dekkene kommer. Bare å vente på SMS. Så da utgår den turen over fjellet nå til helgen antar jeg ettersom flere og flere fjelloverganger blir snødekte nå om dagene.

Er det rett og slett bare ingenting jeg kan gjøre her? Noen som har prøvd å kontakte Tesla og bedt de refundere dekkene så de kan kjøpe selv?

TøddiVedder

De bør jo kunne refundere. Hvis de ikke leverer varen i tide. Merker jeg blir irritert. Hvor vanskelig kan det være.

skyfawn

utlevering av dekk skjer på mitt dekkhotell på kokstad. jeg fikk sms av de angående vinterhjul var klare. har bestilt time i november (kanskje litt seint men). Fikk bilen i mai.

The_M

Sitat fra: Thomas Parsli på torsdag 26. september 2019, klokken 13:28
Et annet tips er å etterstramme hjulmuttere etter å ha kjørt noen mil.

Merk at model 3 har mye høyere dreiemoment på hjulmutterne enn det meste av tradisjonelle fossilbiler. 175Nm (vs. ~110-120). NB! Det betyr ikke "dra til med det du makter". Bruk en momentnøkkel. Både folk og jallaverksteder har en lei tendens til å overstramme hjulmutterne så det holder, med unntak av de som selvsagt ikke strammer nok.

snhansen

Sitat fra: Blib på tirsdag 01. oktober 2019, klokken 12:27
Jeg skal også kjøre over fjellet til helgen, og var ikke klar over at vinterdekk ikke ble levert med bilen. Hadde jeg visst det hadde jeg kanskje ikke bestilt vinterdekk med bilen, men heller kjøpt seperat. Snakket med Vianor nå og de har absolutt ingen indikasjon på når evt dekkene kommer. Bare å vente på SMS. Så da utgår den turen over fjellet nå til helgen antar jeg ettersom flere og flere fjelloverganger blir snødekte nå om dagene.

Er det rett og slett bare ingenting jeg kan gjøre her? Noen som har prøvd å kontakte Tesla og bedt de refundere dekkene så de kan kjøpe selv?

Jeg var i nøyaktig samme situasjon. Skal over fjellet til helgen, Vianor hadde ikke fått bestilling på dekk fra Tesla til min bil. Så utgangspunktet var at jeg bare måtte vente på sms som jeg ville få når dette kom i orden. Tok så kontakt med Tesla Minde sist Lørdag, fikk da beskjed om at de skulle purre på Vianor slik at jeg skulle høre fra de allerede på Mandag. Hørte ingen ting, Tirsdags morgen svingte jeg innom Minde på nytt, da ble det tatt tak i problemet av ny kundebehandler og nå har jeg vinterdekk på bilen. Disse ble utlevert og montert hos Vianor på Kokstad. Kjøpte vinterdekkene samtidig som bilen i Juni. Ting tar tid i Tesla systemet... Bare å krysse fingrene for at de får orden på logistikken før alle bilene som de har solgt skal inn på service  ::)
E-up 2016-18
Leaf 2018-19
Tesla model 3 LR

TøddiVedder

Fikk melding idag og bestilt dekkskift rett over høstferie hos vianor kokstad

Eknut

Bestilt 20" vinterhjul til performance fra Tesla, hjulene har ikke ankommet Vianor ennå, fikk idag låne et 19"hjulsett som midlertidlig løsning. De passer perfekt til bilen, har lest mye om at original 19" ikke passer på performance pga. av forskjellige center bore, de har sannsynligvis endret 19" stileto slik at de passer performance modeller.

uviten

La om til vinterdekk på Vianor i går, har standard 18" levert av Tesla.
Så med en gang at Aero-coverne ikke var satt på. Iflg Vianor var ikke disse levert ut av Tesla og at jeg måtte kontakte Tesla for å få dem ut.

Stakk derfor i dag innom det lokale Servicesenteret for det jeg trodde var et raskt ærend.
Både kundebehandler og 2 fra lageret mente hardnakket at disse ikke fulgte med og at jeg måtte betale for disse selv.
Jeg synes dette virker merkelig da linjen på fakturaen ser slik ut: 18'' Nokian-vinterdekk (piggfri) med Aero-felger.
I tillegg er jo kapslene avbildet ved bestilling...

Er det flere som har vært borte i dette?

snhansen

Sitat fra: uviten på torsdag 03. oktober 2019, klokken 21:46
La om til vinterdekk på Vianor i går, har standard 18" levert av Tesla.
Så med en gang at Aero-coverne ikke var satt på. Iflg Vianor var ikke disse levert ut av Tesla og at jeg måtte kontakte Tesla for å få dem ut.

Stakk derfor i dag innom det lokale Servicesenteret for det jeg trodde var et raskt ærend.
Både kundebehandler og 2 fra lageret mente hardnakket at disse ikke fulgte med og at jeg måtte betale for disse selv.
Jeg synes dette virker merkelig da linjen på fakturaen ser slik ut: 18'' Nokian-vinterdekk (piggfri) med Aero-felger.
I tillegg er jo kapslene avbildet ved bestilling...

Er det flere som har vært borte i dette?

Samme skjedde med meg for 2 dager siden. Fikk melding i dag fra Tesla om at det var gjort en feil fra deres side og jeg skulle få kapslene så snart de fikk de på lager  :+1:
E-up 2016-18
Leaf 2018-19
Tesla model 3 LR

mecanica vergara

Sitat fra: snhansen på torsdag 03. oktober 2019, klokken 22:07
Sitat fra: uviten på torsdag 03. oktober 2019, klokken 21:46
La om til vinterdekk på Vianor i går, har standard 18" levert av Tesla.
Så med en gang at Aero-coverne ikke var satt på. Iflg Vianor var ikke disse levert ut av Tesla og at jeg måtte kontakte Tesla for å få dem ut.

Stakk derfor i dag innom det lokale Servicesenteret for det jeg trodde var et raskt ærend.
Både kundebehandler og 2 fra lageret mente hardnakket at disse ikke fulgte med og at jeg måtte betale for disse selv.
Jeg synes dette virker merkelig da linjen på fakturaen ser slik ut: 18'' Nokian-vinterdekk (piggfri) med Aero-felger.
I tillegg er jo kapslene avbildet ved bestilling...

Er det flere som har vært borte i dette?

Samme skjedde med meg for 2 dager siden. Fikk melding i dag fra Tesla om at det var gjort en feil fra deres side og jeg skulle få kapslene så snart de fikk de på lager  :+1:
Jeg fikk levert med på tirsdag.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

Slarre40

Vil kjøpte biler som blir levert i vinter bli levert på vinterdekk?
Trondheim

Klykken

Bør de jo bli. Ellers kommer du deg ikke derifra. Avtal (SKRIFTLIG) med Tesla før kjøp.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA