Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Utlevering av orginale vinterhjul

Startet av fandango, tirsdag 14. mai 2019, klokken 10:06

« forrige - neste »

GOS


Min ble levert mef vinterdekk på når den ble levert i februar. Sommerdekkene lå like etterpå hos Vianor. Tror ikke du trenger å bekymre deg.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Krizz

Jeg har fortsatt ikke hørt et kvekk om mine vinterhjul som jeg betalte for 6 måneder siden.

Har purret flere ganger samt bedt om refundering, ikke kommet noe vei.
Kjøpte 20" hjulene til Tesla for å slippe å legge om til hjul kjøpt av tredjepart, men fikk jo allikevel ikke bilen på vinterhjul når jeg hentet den i mars fordi de var tomme.

eDooku

Sitat fra: GOS på mandag 02. september 2019, klokken 16:36
Min ble levert mef vinterdekk på når den ble levert i februar. Sommerdekkene lå like etterpå hos Vianor. Tror ikke du trenger å bekymre deg.

Puslespillet var litt annerledes for oss som fikk utlevert bilene på vinterdekk. Bilene sendes fra USA på sommerdekk, og når så Tesla byttet til vinterdekk ved klargjøring var det de som sendte sommerdekkene ferdig på felg til Vianor. Derfor lå sommerdekkene hos Vianor like etterpå. Utfordringen da var at Vianor måtte levere vinterdekk på felg til Tesla FØR utlevering, og det gikk jo ikke alltid helt på skinner...

Nå som bilene utleveres på sommerdekk tipper jeg at Vianor bestiller inn og setter vinterdekkene på felg ETTER utlevering. Det, og sannsynligheten for at fabrikkene ikke produserer vinterdekk mellom mai og august, gjør at ting tar litt lenger tid.
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

Magnus Hansen

Det vil jo være en omdømmemessig katastrofe hvis snøen begynner å lave ned uten at det er noen vinterdekk tilgjengelige. Så får jo tro de tar dette seriøst

GOS

Sitat fra: ew på tirsdag 03. september 2019, klokken 08:16
Sitat fra: GOS på mandag 02. september 2019, klokken 16:36
Min ble levert mef vinterdekk på når den ble levert i februar. Sommerdekkene lå like etterpå hos Vianor. Tror ikke du trenger å bekymre deg.

Puslespillet var litt annerledes for oss som fikk utlevert bilene på vinterdekk. Bilene sendes fra USA på sommerdekk, og når så Tesla byttet til vinterdekk ved klargjøring var det de som sendte sommerdekkene ferdig på felg til Vianor. Derfor lå sommerdekkene hos Vianor like etterpå. Utfordringen da var at Vianor måtte levere vinterdekk på felg til Tesla FØR utlevering, og det gikk jo ikke alltid helt på skinner...

Nå som bilene utleveres på sommerdekk tipper jeg at Vianor bestiller inn og setter vinterdekkene på felg ETTER utlevering. Det, og sannsynligheten for at fabrikkene ikke produserer vinterdekk mellom mai og august, gjør at ting tar litt lenger tid.

I  det minste i Stavanger/Sandnes så var det ikke Tesla som satt på vinterdekkene før bilene ble levert ut, det var det Vianor som gjorde. Bilene ble kjørt de 200 meterne bort til Vianor og de satt på vinterdekk. Dette var idet minste det Tesla fortalte når jeg hentet bilen i februar.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

mecanica vergara

Sitat fra: Magnus Hansen på tirsdag 03. september 2019, klokken 08:30
Det vil jo være en omdømmemessig katastrofe hvis snøen begynner å lave ned uten at det er noen vinterdekk tilgjengelige. Så får jo tro de tar dette seriøst
Det har sikkert aldri blitt utlevert så mange hjul på kort til fra samme firma i Norge før. Og det er derfor jeg frykter en kommende katastrofe. Service apparatet til Tesla har etter min og manges erfaring ikke fungert 100% de siste årene.
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

litium

Dette svarer fikk jeg fra Tesla når jeg sa jeg trengte dem i uke 40:

«Vinterdekk er ferskvare og vil være klar når det er sesong for det og du vil motta informasjon fra Vianor når disse er tilgjengelig for henting.»

patron

Er også bekymret for dette, og håper virkelig at tesla/vianor klarer å levere, ellers går det på sikkerheten løs.

Tin

Det kommer dessverre garantert til å gå til helv.... Har vært i tilsvarende situasjon både med S og X. De klarte ikke levere ut vinterhjul i tide, og det var selvfølgelig ikke mulig å få svar fra de. Klok av skade bestilte jeg ikke med vinterhjul på senere biler jeg har kjøpt.

Tharkon

Dette med vinterhjul har bekrymret meg en periode nå.

Fikk bilen i juni og sendte mail allerede i juli og spurte om når jeg kunne forvente å få vinterdekk.
Ble henvist til ViaNor og de fortalte meg at de ikke en gang hadde fått bestilling på vinterdekk på noen TM3 enda i Norge.
Han på ViaNor hadde til og med snakket med  importøren. Svaret var:

jeg snakket akkurat med Nokian importøren og dem har fortsatt ikke mottatt bestillingene på vinterhjul fra Tesla...

Deretter har jeg mast enda mer på Tesla. Og fortalte at jeg forventet at vinterdekkene er på plass i uke40 (høstferien), siden jeg da antakelig skal kjøre over fjellet (Dovre). Og det er slett ikke usannsynlig at man trenger vinterdekk da.

Siste oppdatering fra ViaNor 15. august var:

Ja dette blir spennende, vi har ca 10 henvendelser hver dag vedr vinterhjul til Tesla.
Vi venter fortsatt på tilbakemelding fra Tesla om når dem vil sende dette ut til oss i Vianor AS.


Jeg tolker det slikt at når ViaNor selv ikke vet noe, bør det gi stor grunn til bekymring.
Siste svaret fra Tesla når jeg skreiv at jeg forventet levering i uke 40 var:

Vi har ikke mottatt eksakt dato for når dette vil skje, men at du vil bli varslet på SMS når det er klart for henting. Vinterdekkene vil da ankomme til nærmeste Vianor hvor du kan hente dem. Vi ber om litt mer tålmodighet.
Takk for din støtte og forståelse!


Skrevet at en Nederlender som neppe har peiling på norsk vinter..

Veldig i tvil om hva jeg skal gjøre. Vi har jo tross alt betalt for en vare vi ikke har fått.
Noen som har klart å få noe vettugt fra Tesla??


eraser

Fikk SMS i dag om at vinterhjul til min bil er registrert, og at jeg kan bestille time når jeg ønsker det.

Ser ut til å løse seg dette

mecanica vergara

Sitat fra: eraser på tirsdag 03. september 2019, klokken 18:21
Fikk SMS i dag om at vinterhjul til min bil er registrert, og at jeg kan bestille time når jeg ønsker det.

Ser ut til å løse seg dette
Da er jeg overrasket om ikke du går på en skuffelse. Men jeg kan ta feil.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

mecanica vergara

Sitat fra: Jo Christian på tirsdag 03. september 2019, klokken 18:10
Dette med vinterhjul har bekrymret meg en periode nå.

Fikk bilen i juni og sendte mail allerede i juli og spurte om når jeg kunne forvente å få vinterdekk.
Ble henvist til ViaNor og de fortalte meg at de ikke en gang hadde fått bestilling på vinterdekk på noen TM3 enda i Norge.
Han på ViaNor hadde til og med snakket med  importøren. Svaret var:

jeg snakket akkurat med Nokian importøren og dem har fortsatt ikke mottatt bestillingene på vinterhjul fra Tesla...

Deretter har jeg mast enda mer på Tesla. Og fortalte at jeg forventet at vinterdekkene er på plass i uke40 (høstferien), siden jeg da antakelig skal kjøre over fjellet (Dovre). Og det er slett ikke usannsynlig at man trenger vinterdekk da.

Siste oppdatering fra ViaNor 15. august var:

Ja dette blir spennende, vi har ca 10 henvendelser hver dag vedr vinterhjul til Tesla.
Vi venter fortsatt på tilbakemelding fra Tesla om når dem vil sende dette ut til oss i Vianor AS.


Jeg tolker det slikt at når ViaNor selv ikke vet noe, bør det gi stor grunn til bekymring.
Siste svaret fra Tesla når jeg skreiv at jeg forventet levering i uke 40 var:

Vi har ikke mottatt eksakt dato for når dette vil skje, men at du vil bli varslet på SMS når det er klart for henting. Vinterdekkene vil da ankomme til nærmeste Vianor hvor du kan hente dem. Vi ber om litt mer tålmodighet.
Takk for din støtte og forståelse!


Skrevet at en Nederlender som neppe har peiling på norsk vinter..

Veldig i tvil om hva jeg skal gjøre. Vi har jo tross alt betalt for en vare vi ikke har fått.
Noen som har klart å få noe vettugt fra Tesla??
Det er gull for Tesla å lenger de venter med å bestille. Dette hjelper på likviditeten som ikke er veldig bra i utgangspunktet. Jeg skulle gjerne lånt noen titalls tusen uten rente.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

eraser

Sitat fra: mecanica vergara på tirsdag 03. september 2019, klokken 19:26
Sitat fra: eraser på tirsdag 03. september 2019, klokken 18:21
Fikk SMS i dag om at vinterhjul til min bil er registrert, og at jeg kan bestille time når jeg ønsker det.

Ser ut til å løse seg dette
Da er jeg overrasket om ikke du går på en skuffelse. Men jeg kan ta feil.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ok? Hva har jeg ikke fått med meg?

mecanica vergara

Sitat fra: eraser på tirsdag 03. september 2019, klokken 19:45
Sitat fra: mecanica vergara på tirsdag 03. september 2019, klokken 19:26
Sitat fra: eraser på tirsdag 03. september 2019, klokken 18:21
Fikk SMS i dag om at vinterhjul til min bil er registrert, og at jeg kan bestille time når jeg ønsker det.

Ser ut til å løse seg dette
Da er jeg overrasket om ikke du går på en skuffelse. Men jeg kan ta feil.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ok? Hva har jeg ikke fått med meg?
Vianor forteller at de ikke har mottatt noen bestilling fra Tesla på vinterhjul ennå. Mulig du har vært heldig. Det finner du ut hvis du kontaktet Vianor. Jeg fikk beskjed av min DS at det bare var å bestille tid hos Vianor. Det var taktisk lurt så Tesla kunne sikre seg full betaling av faktura før jeg hentet bilen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA