Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

VIN nr tildelt, hva nå?

Startet av Elgolferen, tirsdag 14. mai 2019, klokken 07:54

« forrige - neste »

Elgolferen

Fikk mail om at bilen min hadde fått vin nr i dag. Noen som har erfaring om hvor lang tid det tar fra tildeling av vin nr til levering? Fikk beskjed om at selger regnet med begynnelsen av Juni. Ser også at jeg ikke kan logge inn i tesla appen lenger og at mine sider i nettleser har endret seg etter vin nummer oppdateringen. Noen tanker?

Torair

Helt normal oppførsel av Tesla.

Hører ikke så mye mer før levering nærmer seg.
Stod slik hos oss  frem til ca 2 uker før vi mottok TM3'en.
Da fikk jeg følgende SMS fra Tesla:

"Tesla Update - Your final invoice is ready, please submit your payment for your Model 3. Payment instructions are on your invoice, available online at http://www.tesla.com/teslaaccount. Payment is needed before we can deliver your Model 3. To unsubscribe from SMS, reply STOP."

ElToroTMS

Fikk VIN og final invoice i dag også. Bestilt 10 dager siden. Synes VIN er ganske høy i forhold til de som registreres i dag. 321xxx, Hva starter din VIN på?
2019 TM3 Performance (PÅ VEI)
2018 TMS 75D (TIL SALGS)
2017 TMS 75 Uncorked (SOLGT)
2016 TMS P90DL facelift (SOLGT)

trulsh

Fikk det samme i dag, besilte 09.05.2019 med hengerfeste. VIN 336xxx

Boga

Hvilke bilspesifikasjoner har dere bestilt med?
Vet om flere, inkludert medselv som bestilte tidligere enn dere og har ikke fått VIN. noe spesielt dere har gjort? Ringt Delivery etc.?

Bestilte LR/AWD/svart/svart 22/4, (krok fra 8/5) og har ikke hørt noe fra dem enda :-)


Mvh Øystein
- 2019 Tesla model 3 LR AWD (Venter levering)
- 2015 Nissan e-NV200 Evalia
- 2015 Kia Soul EV

Fush

Sitat fra: Boga på tirsdag 14. mai 2019, klokken 12:16
Hvilke bilspesifikasjoner har dere bestilt med?
Vet om flere, inkludert medselv som bestilte tidligere enn dere og har ikke fått VIN. noe spesielt dere har gjort? Ringt Delivery etc.?

Bestilte LR/AWD/svart/svart 22/4, (krok fra 8/5) og har ikke hørt noe fra dem enda :-)


Mvh Øystein

Bestilte 02. mai - LR/AWD/hvit/svart - fått bekreftet hengerfeste 13.05 (også synlig på specs i Tesla siden) ingen VIN eller annen info
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019 [Solgt februar 2022]
Mamba Green Taycan 4 Cross Turismo

fandango

Ikke hørt noe mer jeg heller. Bestilte 15. april. SR+

Vikan88

Bestilte LR AWD hvit/svart den 21 april. ikke fått noe vin nummer enda :-\

ReDeR

Heller ikke hørt noe Bestilt 9/4 LR/AWD/Sort/Sort.


:o
ReDeR

espenfjo

#9
LR AWD blå/svart bestilt 27. april. VIN i natt. Dog ingen SMS, epost eller annet ang. dette.
VIN: 320xxx
Område: Oslo
Valgt Levering: Lillestrøm

Vikan88

Virker veldig tilfeldig hvem som får vin nummer...eller er dere alle fra samme område i norge?

OyLonn

Bestilt 17.12. Fikk Final Invoice i dag med VIN nummer. Ingen meldinger eller epost enda, så er nok lurt å sjekke Tesla kontoen sin for FI.

Bestilte: LR/Blå/Svart Interiør/19" + 18" vinter/FSD
Levering: Bergen

JayJay

Ser vi har fått ny Final Invoice i natt, med nytt VIN. Fikk det da 14.05, bestillingsdato 22.03.2019. Dokumentet hevder levering 08.06.2019, men tar det med ein pose salt.

LR/AWD/Hvit lakk/Sort skinn. Uten hengerfeste p.g.a redsel om ENDA tregere levering.

VIN er 319xxx. Forrige VIN, som blei solgt til noen andre, var på 232xxx. Er ein del i samme båt veit eg.

Kundebehandlere fortalte oss siste ukene at tildeling var 2 siste ukene i Mai. Ser ut til det stemmer. Første hittil som stemmer.
Ville anbefale alle sjekke Tesla sidene sine etter Final Invoice dokumentet, som fleire her har sakt. Vi har enda ikkje fått melding/e-post.

Ps.
Har utlevering i Bergen.

Killingen

Da har jeg og fått VIN nr 315xx, kan dog ikke se det står noe utleveringstidspunkt på FI.. Bør jeg betale asap?

Boga

Er det mange som har bestilt med krok som har fått levering?

Final Invoice kommer under dokumenter på kontosiden ikke sant? Sammen med depositum, betaling og grått marked?
Har ikke fått noe der hvertfall.

Bestilte som nevnt 22. april, levering Bergen.
- 2019 Tesla model 3 LR AWD (Venter levering)
- 2015 Nissan e-NV200 Evalia
- 2015 Kia Soul EV

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA