Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Det jeg liker minst med elbil (som Teslaeier) - min saklige rant

Startet av olavxxx, mandag 13. mai 2019, klokken 23:04

« forrige - neste »

trykkertor

Sitat fra: RuneW på onsdag 15. mai 2019, klokken 07:00
Sitat fra: GOS på onsdag 15. mai 2019, klokken 06:51
@AD

Hva i all vide verden hadde det innlegget under den tittelen der å gjøre. Kanskje det verste du har klart å prestere.

Gadd selvfølgelig ikke å lese alt...prøvde tappert å finne noe som handlet om trådtittel....men du feilet selvfølgelig fullstendig igjen.

Ja, veldig mye frustrasjon som må ut fra det individet. Håper det hjalp litt å skrive avhandlingen. Neppe så mange som gadd å lese. Makan  ::)

Godt mulig AD ikke traff helt rett topic, eller hva dere er ute etter.
Men han har et grundig og godt innlegg.
Kan heller ikke lese i innlegget at det er noe frustrasjon som skal ut.
Avhandlingen er saklig, fakta og erfaringsbasert. Meget ryddig satt opp, og med rikelig info for dem som leser hele posten.

Så GOS, det blir litt skivebom å kritisere innlegget, og samtidig innrømme at du ikke gadd å lese hele innlegget.

Når jeg leser deres respons på det AD skrev, så ser jeg jo ut i fra posten til tuono at dere plasserer dere selv pent i fraksjon to.

@AD. Jeg fant innlegget ditt interessant lesing, og håper ikke du lar deg kneble av folk som synes annerledes.

GOS

@Trykkertor

Det var absolutt på sin plass. Du må lese forumreglene. Innlegget  hans må eventuelt legges på ett annet emne, det hører ikke til under den emnetittel.

Det blir for dumt at AD nå skal finne seg en nytt emne og fremsette samme syn som han har fremsatt under andre titler.

Og jeg leste innlegget men fant ikke relevansen til trådtittel. (Spesielt ikke siden det står 'som Teslaeier' i trådtittel. Her er det altså i følge tittelen en som ønsker å få høre hva tesla eiere selv liker minst med elbiler. Det besvares da ikke av AD som ikke er 'Teslaeier')
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

trykkertor

#47
Tittel i topic krever ikke at kun Tesla-eiere kan svare. Topic forteller at en Tesla-eier har startet tråden.

Når en henger seg opp i slike teknaliteter kan det være et tegn på at en ikke har noe å møte innlegget med,og da vender fokus mot regler og plasseringer.

Øyvind.h

Topic folkens. Ikke bit på åpenbare provokasjonsforsøk. Rapporter heller til admin. Admin har vært flink til å rydde i det siste.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

tuono

I ene innlegget skrives det ren dritt om andres innlegg helt uten forsøk på motargumentasjon. I det andre hyles det om at man skal holde seg til topic.

Når enkelte her har bragt like mye saklighet til forumet som Trykkertor (som jeg ikke alltid er like enig med), kan de samme fortelle han hva han skal gjøre og hva han skal forholde seg til. Inntil da: Les og lær.

Thomas Parsli

#50
Jeg er alvorlig lei disse meta-diskusjonene -som ofte sentrerer rundt 2-3 personer  >:(

* Ikke mat trollet (du må ikke svare, selv om noen tar feil på Internett)
* Prøv å følge topic
* Ingorer plagerene
* Rapporter til admin når det ikke hjelper å ingorere plagerene
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

JorEl

Det jeg liker minst med elbil, er at elbil er miljøvennlig, men ikke alle klarer eller vil se det. Noe som er enda verre, er når det pluselig blir en diskusjon mot Tesla-rikinger :o Om bilen er så dyr og elendig, så blir man jo påført gjeld og er ikke lenger så rik ;)
Jeg er nok fattig, men har Tesla for det, for det handler om prioriteringer. Jeg velger å forsake mye for en god sak/godbit :) Men da er jeg kanskje dum? :o
Mange som kommenterer på vg, dagbladet, nettavisen er jo helt på trynet :police: I dag leste jeg om en som var sikker på at myndighetene holdt tilbake informasjon om hvor mye store elbilmotorer forurenser..
Om folk ikke er på trynet, så må det være fordi det er så mange bilselgere, mekanikkere og andre som lever av bensin og diesel GIFT-MOTORER.
(Mange er jo også imponert over Trump :o ..som er en bra mann for verden...at det går an)
Edit; jeg er imponert over det uspiselige politiske klimaet som gjør at Trump ble og fortsatt er president. Land of the free, home of the brave...
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

ladov

Er det noe å mislike ved elbiler da?

Det må nesten være at det fortsatt er et umodent produkt. Vi har nå kun *5* modeller ute blant kunder som har *både* bra rekkevidde og god ladefart. Den etterlengtede elektriske stasjonsvogna med hengerfeste og 30 mils vinterrekkevidde som koster 350k er fortsatt bare en drøm, dessuten er de fortsatt dyre i innkjøp og de lages i for små volumer..

Det går i det minste i riktig retning da, og det går fort! :D
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA