Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

SR+ AWD, et mulig alternativ en gang i nær fremtid?

Startet av 123kris, mandag 13. mai 2019, klokken 22:13

« forrige - neste »

123kris

Som mange andre, er jeg blitt helfrelst etter prøvekjøring og har en SR+ i bestilling.
Synes prishoppet opp til LR AWD blir for dyrt som bil nr 2, og har derfor tenkt litt på om SR+ AWD vil kunne være en fremtidig modell? Hva tenker folket her inne om det, og er det noen rykter eller annen info som tilsier at det kan bli et alternativ i nær fremtid?
2024 - Enyaq 85x i bestilling
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt

jpg

Har jo LR RWD også da, som er mulig å bestille off-menu ved å ringe/snakke med SC.
2019 Tesla Model 3 LR AWD HF FSD

Helge82

Jeg tror ikke AWD passer til SR+ da AWD reduserer rekkevidden. Se på rekkevidden til LR AWD vs RWD.

123kris

Sitat fra: jpg på mandag 13. mai 2019, klokken 22:28
Har jo LR RWD også da, som er mulig å bestille off-menu ved å ringe/snakke med SC.

Ja. Har lest litt om dette blant annet her inne, og på Model 3 siden på facebook. Men etter 30 april, så er ikke AP inkludert på den konfigurasjonen, og da blir prishoppet opp til LR AWD "bare" 15.000,- om man legger til avgifter og AP. Så da er jo ikke det lenger aktuelt.
2024 - Enyaq 85x i bestilling
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt

Handyman

Sitat fra: 123kris på mandag 13. mai 2019, klokken 22:40
Sitat fra: jpg på mandag 13. mai 2019, klokken 22:28
Har jo LR RWD også da, som er mulig å bestille off-menu ved å ringe/snakke med SC.

Ja. Har lest litt om dette blant annet her inne, og på Model 3 siden på facebook. Men etter 30 april, så er ikke AP inkludert på den konfigurasjonen, og da blir prishoppet opp til LR AWD "bare" 15.000,- om man legger til avgifter og AP. Så da er jo ikke det lenger aktuelt.
Hvilke avgifter tenker du på? Det er vel bare vrakpanten, og den er jo på alle bilene.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Måkemannen

Sitat fra: Helge82 på mandag 13. mai 2019, klokken 22:30
Jeg tror ikke AWD passer til SR+ da AWD reduserer rekkevidden. Se på rekkevidden til LR AWD vs RWD.
Skulle gått an å kople ut firhjulstrekket under gode kjøreforhold.

Sent fra min Moto G (5S) Plus via Tapatalk


123kris

Sitat fra: Handyman på mandag 13. mai 2019, klokken 22:43
Sitat fra: 123kris på mandag 13. mai 2019, klokken 22:40
Sitat fra: jpg på mandag 13. mai 2019, klokken 22:28
Har jo LR RWD også da, som er mulig å bestille off-menu ved å ringe/snakke med SC.

Ja. Har lest litt om dette blant annet her inne, og på Model 3 siden på facebook. Men etter 30 april, så er ikke AP inkludert på den konfigurasjonen, og da blir prishoppet opp til LR AWD "bare" 15.000,- om man legger til avgifter og AP. Så da er jo ikke det lenger aktuelt.
Hvilke avgifter tenker du på? Det er vel bare vrakpanten, og den er jo på alle bilene.

Vrakpant på 2400,- og dokumentavgift på 6920,-
2024 - Enyaq 85x i bestilling
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt

jpg

Enig.
Men var det ikke slik at Dual Motor var mer effektivt? mener Tesla skrøt av dette da dual motor ble lansert første gang (tror det var til model S).
Er det vekten som gjør at rekkevidden blir kortere altså? Trodde ikke det skulle ha SÅ mye å si...
2019 Tesla Model 3 LR AWD HF FSD

GOS

Sitat fra: jpg på mandag 13. mai 2019, klokken 22:48
Enig.
Men var det ikke slik at Dual Motor var mer effektivt? mener Tesla skrøt av dette da dual motor ble lansert første gang (tror det var til model S).
Er det vekten som gjør at rekkevidden blir kortere altså? Trodde ikke det skulle ha SÅ mye å si...

Det var slik på S. Model 3 har andre typer motorer som gjør at de får ikke en slik gevinst.

Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Toalmar

Jeg vil tro SR+ AWD kan komme ja. Det er vel ett spørsmål om hva markedet vil ha.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Handyman

Sitat fra: 123kris på mandag 13. mai 2019, klokken 22:48
Sitat fra: Handyman på mandag 13. mai 2019, klokken 22:43
Sitat fra: 123kris på mandag 13. mai 2019, klokken 22:40
Sitat fra: jpg på mandag 13. mai 2019, klokken 22:28
Har jo LR RWD også da, som er mulig å bestille off-menu ved å ringe/snakke med SC.

Ja. Har lest litt om dette blant annet her inne, og på Model 3 siden på facebook. Men etter 30 april, så er ikke AP inkludert på den konfigurasjonen, og da blir prishoppet opp til LR AWD "bare" 15.000,- om man legger til avgifter og AP. Så da er jo ikke det lenger aktuelt.
Hvilke avgifter tenker du på? Det er vel bare vrakpanten, og den er jo på alle bilene.

Vrakpant på 2400,- og dokumentavgift på 6920,-
Det er IKKE en dokumentavgift det er betaling for frakt og klargjøring. Det er feil oversetting av Tesla, og ingen avgift, bare betaling rett til Tesla. Det er også samme beløpet på alle bilene.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA