Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Helt eller delvis "rødt" tak?

Startet av tut, søndag 05. mai 2019, klokken 21:29

« forrige - neste »

tut

Hei
Er det noen som har fått utlevert bil med «rødt» glasstak over hele eller kun foran over fremre del.
Jeg har kun fremre del (VIN 219... utlevert mars)

Jeg så en bil (EV 54xxx) i helgen med «rødt» tak både foran og bak. Noe som er merkelig med tanke på denne linken som sier at dette forekom på tidlige utgaver i USA:
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/glass-roof-production-change-july-2018.127041/page-24

Hva er status? Har dere kun foran eller foran/bak?
Er det ulemper eller fordeler med det ene eller andre?

ok67

Har ikkje sett så nøye etter, men meine eg kun har framme. VIN220xxx
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Toalmar

Har kun det ene over fører og passasjer foran som er rødt / oransje - Vin224xxx
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

GOS

Hmmm, må gjerne sjekke. Ser det bare når jeg vasker bilen, har ikke lagt merke til at det er noe forskjell på fremre og bakre glass. Tror begge deler hadde det rødskjæret. Har lurt litt på det med den fargen og lurte litt på om det var gjenskinn/ refleksjon på en eller annen måte fra bilen som er MCR.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

ganton

Har bare lagt merke til rødskjær når man har vanndråper på, feks. ved vasking. Mener det er bare foran på vår.
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

bjornie

Så nylig på nettet det var en som var levert helt uten fargen, samt en annen som hadde farge på siderutene. Det ble påstått dette er pga forskjellige leverandører, men fortsatt samme IR/UV effekt.
2017 Renault Zoe ZE40 Intens

Autowinder

Det skal være solskjerming / varmedemping med rødskjær på forreste takseksjon og foran på bakre glass, men uten dette bakerst fra og med varmetrådene og bakover. Jeg har aldri hørt om solskjerming uten denne filmen (som er brent inn under produksjonen).
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

helge89

Noterte ut av 3 Teslaer på parkeringsplassen der jeg stod, at jeg hadde fargeskjær på begge takpanel (minus det aller bakerste område der varmekablene ligger), mens de to andre hadde bare på fremre panel. Dette var selvsagt i regnet, med utsikt fra en øvre etasje over parkeringsplassen.

En annen notatverdig ting var at fargen på taket på min bil var mye nærmere gult, mens de to andre var røde.

Autowinder

Ser fargen varierer, mer i rødt i motlys og mer i gult i medlys virker det som.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

olavxxx

Jeg har bare fremre, VIN 223xxx, produsert slutten av januar.

hawK

Foran og bak hos meg, men ikke ved varmetrådene.
VIN 202xxx

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA