Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilferie i Europa med ny Model 3 og nytt telt

Startet av SquirtCow, mandag 13. mai 2019, klokken 10:45

« forrige - neste »

SquirtCow

Hei!

Jeg vurderer å kjøre nedover i Europa i sommer, og kanskje dra så langt som til Spania og opp igjen. Smertelig klar over at dette er langt, men over 3-4 uker er det kanskje greit?

Skal vi tro Tesla sitt kart over ladestasjoner, skal det være rimelig greit å få strøm i maskineriet underveis. Jeg er derimot mer spent på hvordan det er å telte i de forskjellige landene. Jeg ser at flere land ikke tillater telting utenfor etablerte camping plasser. Har noen av dere erfaringer med dette?

Mvh Tord

OhmPaPa

Slo opp telt i Frankrike og fikk besøk av politiet morgenen etter som ba oss pakke sammen teltet. De var hyggelige men bestemte. Ingen bøter ol.

Dette var i utmarken på kommunal grunn litt utenfor en småby ved kysten. Ikke ved badestrand eller turområde - bare ute i bushen. Men godt synlig fra lokal vei med litt trafikk.

SquirtCow

Har sett noen slike historier, og det gjør meg litt skeptisk. I sommer er vel alt av mer etablerte campingplasser stappfulle.
Mvh Tord

Counterpointer

Vi teltet oss gjennom Frankrike, Danmark, Tyskland i tre uker i 1995
Dette var i fellesferien og vi brukte kun campingplasser. Den gangen var det alltid plass til et telt. Vi forhåndsbooket aldri.
Var kun på Rivieraen det var litt vanskelig.

Litt gammel info, men tipper det har blitt mer campingbiler og mindre telt nå. Men mye lettere å få plass til et telt.

Vollis47

Allemannsretten er ikke like sterk nedover i Europa som her hjemme, så det er ikke fritt frem for telting på annen manns eiendom. Dessuten regnes det som svært risikofyllt. Nei, hold dere til campingplassene. Da er dere litt tryggere.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

OhmPaPa

Sitat fra: SquirtCow på mandag 13. mai 2019, klokken 11:12
Har sett noen slike historier, og det gjør meg litt skeptisk. I sommer er vel alt av mer etablerte campingplasser stappfulle.

Ikke vår erfaring - fikk alltid plass til telt+bil. Men var ikke nede ved rivieraen. I den norske fellesferien. I August er det kanskje værre.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA