Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lading i regnværa

Startet av dagsp, mandag 13. mai 2019, klokken 06:39

« forrige - neste »

dagsp

Sist helg reiste vi fra Oslo til Haugesund via Kristiansand. Det regnet. Vi ladet på Brokelandsheia. Etter lading oppførte ladeporten seg rart. Straks vi satte bilen i park, åpnet porten seg. Når vi lukket den, åpnet den seg på nytt. Den lukket seg i Drive. I Lyngdal ville vi lade på nytt med supercharger. Det gikk ikke. Ladeporten gikk i lyseblått etter et par sekunder. Den ville ikke lade. Etter en halvtime med Tesla veihjelp dro vi til et hotell med vanlig stikkontakt for å forsøke et alternativ. Det gikk heller ikke. Bilen ble hentet av Falken og vi fikk Volvo lånebil. På verkstedet i Kristiansand dagen etter fant de ingen feil. Bilen ladet normalt. I dialog med tekniker fant vi ut at det måtte ha kommet vann i ladeporten som forstyrret elektronikken. Er ikke det et kjent problem? Neste gang skal jeg tørke våt ladekabel med papir.
TMX Oslo

DagfinnN

Jeg var borti noe lignende i fjor. Bilen stod parkert ute en natt i et aldeles forferdelig regnvær, uten å være tilkoblet lader. Jeg skulle senere lade på parkeringsplassen på ved Bøkeskogen (Larvik) med min type 2 kabel. Lyste grønt i et sekund eller 2 så i svart.
Prøvde naboladeren, samme resultat. En Leaf kom og startet lading uten noe problem. Trodde det var kabelen min som var ødelagt. Lot bilen stå på en parkeringsplass i noen timer i stekende sol mens vi spiste og slappet av i Bøkeskogen. Dro til Ringdalskogen Suc etterpå og der virket laderen. Om kvelden testet jeg type 2 kabelen min igjen. Da virket den.
Uten å vite noe mer tippet jeg vann i laderen. Har virker uten problem senere.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA