Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

hengerfeste på modell s og autopilot - grei skuring?

Startet av ingping, søndag 12. mai 2019, klokken 20:36

« forrige - neste »

ingping

Til dere som har erfaring med å ettermontere hengerfeste:
Vi har bestilt en S100D (yeah!:-)) og planlegger å sette på tilhengerfeste - etter å ha sett her inne at det er noe folk gjør. For transport av sykler, ikke henger.
Nå begynte jeg å tenke; bilen er jo peppret med sensorer. Går det greit, forstår bilen at den ikke er truet bakfra, ev går det an å skru av bakre sensorer?
Og -  når man kommer på teslaverkstedet med hengerfeste, må man forklare seg? Blir det et tema?


o.b.lix

Jeg hadde en S med påmontert hengerfeste.

Såklart vil bilen klage når du rygger om du har sykler som blokkerer sensorer, men da slår du av lyden. Utover det er det ikke noe forskjell.

Fikk aldri noen kommentarer fra Tesla på dette heller. Jeg hadde forøvrig lyspakke tilkoblet også, men dette er med plugger som settes mellom baklysene og kontakten, som dermed ikke ødelegger original kobling.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

ingping

Takk for svar @o.b.lix, da sank skuldrene ned igjen - protester når man rygger med sykler bak er man jo vant til.  :D

Storfe

Ryggesensorer vil gå bananas.
Lys hentes fra baklykter, med en kontroller som styrer det, har ikke fått feilmeldinger på det her.
Under montering må en sensor flyttes, usikker på hva den gjør, men fulgte bare instruksjonen til hengerfestet for ny plassering.

Hilsen en som monterte hengerfeste på en S for 2 uker siden. Funker som fjell til sykler.

DagfinnN

Når man kjører med sykler på kommer melding om at parkeringssensor er fra koblet. Meldinga forsvinner når hastigheten går over 50 km/t. Får selvsagt stoppmelding når man rygger. Ellers overhodet ingen problemer.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Torkor

Sitat fra: Storfe på mandag 13. mai 2019, klokken 19:34
Hilsen en som monterte hengerfeste på en S for 2 uker siden. Funker som fjell til sykler.
Kan jeg spørre om hvilket hengerfeste du monterte?  Har selv en 2018 S75D og fikk nettopp tilbud på et GDW (tilhengerfeste.dk) i Danmark.  Uten el-kontakt.

Storfe

Monterte GDW hengerfeste kjøpt fra hengerdeler.com
Kjøpte og monterte ledningsnett.
Alt passet som det skulle, men monteringsanvisninga er laget av en synsk sjaman uten teknisk kompetanse. (Les: du må finne ut alt sjøl).


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA