Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2 år gammel Mercedes B250e til 249 000 - et godt kjøp?

Startet av Lars_4012, fredag 29. mars 2019, klokken 08:23

« forrige - neste »

Lars_4012

Jeg ser etter en elbil for å kjøre til og fra jobb (ca 10 km hver vei, mulighet for lading på jobb). Jeg trenger dermed ikke lang rekkevidde eller mulighet for hurtiglading. Men jeg liker komfort, god plass og en sikker bil. Har sett en Mercedes B250e på finn. Bilen er 2 år gammel, har kjørt 24 000 km og er lagt ut for 249 000 (selges av Mercedes-forhandler).
Er dette et godt kjøp? Er det noen fallgruver eller annet jeg bør tenke på?
Har også sett på de såkalte trillingene. Da får en en splitter ny bil 80 000 billigere, men det er en grunn til at de er så billige....

Amatøren

Blir e-Golf for lav å sitte i (tar meg friheten til å nevne den da du selv nevner noe annet enn bare Mercedes)?

Prisene på de er litt stive enda, men antallet øker så noe må vel skje snart.

I tillegg så får du bil med mulighet for hurtiglading så det er grei bil å kunne ta en litt lenger tur med hvis man skulle trenge det.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Lars_4012

Takk for svar. Har begynt å se etter litt eldre modeller som har hatt mer av verditapet.

egolf er vurdert, men da vil jeg helst ha en ny og det blir dyrere.

Kårepåsporet

Brukt Ioniq er vel i nærheten, sykt mye mer anvendelig for de fleste, og langt mer lettsolgt.
Ny til rundt 300k?
Elbil uten hurtiglading er veldig kjipt hvis......

ElektriskBilOslo

Sitat fra: snakkesalig på fredag 29. mars 2019, klokken 09:47
Sitat fra: Lars_4012 på fredag 29. mars 2019, klokken 08:23
Er dette et godt kjøp?

Nei. 3-4 år gamle biler ligger ute til rundt 170000. Ingen grunn til å betale opptil 80.000 mer for en som er 1-2 år nyere.

Dette var et litt merkelig råd.. Man kan jo nevne blant annet: Garanti i 1-2 år mer, mindre barnesykdommer og så vidt jeg har forstått har det sakte men sikkert kommet oppgraderinger. Jeg tror en 4 år gammel B-Electric blant annet ikke har fungerende app (som gir en av de beste funksjonene med bilen - styre varmen), jeg tror også setene osv ble forbedret. Det er jo alltid en grunn til at elder biler er billigere - også på ekte biler.

PaulusA

Så vidt jeg vet er det bra styring av oppvarming via app først fra 2016.

B Electric er en mye bedre bil å kjøre enn Golf, men trenger man rekkevidde er situasjonen en annen.

Jeg savner primært 4x4 for mitt bruk
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA