Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

VAG-Spy - Helseattest Batteriet

Startet av Radiobil1, lørdag 24. august 2019, klokken 18:49

« forrige - neste »

Radiobil1

Det har eksistert Leaf-Spy programvare i mange år. Ved hjelp av OBD og en software kan man lese ut masse, bla helsa til batteriet.

VW og nå både Audi, Skoda og Seat selger elbiler, men såvidt jeg vet finnes det ikke noe liknende til VAG.

Vil man ha ut en rapport om status på batteriet, og hvor mye det har tapt seg siden det var nytt, så må man ut med mange tusen.

Tipper at hvis man har en tekniker som kan jobben er den gjort på 15 min, så da nærmer det seg svindel.

Noen som vet om det finnes en app, eller et dataprogram som sammen med en OBD2 kodeleser kan få ut en helseattest på VAG produkter?

Strømbil

Svart Nissan Leaf 2013.

Radiobil1

Får man ut data om batteritilstand via den?
Noen her med erfaring?

Radiobil1

OdbEleven har ikke versjon til eGolf ifølge selger der.


Andre forslag?

Kleffa

Hva mener han med versjon til E-Golf? Jeg har OBDeleven og bruker da den på min E-Golf. Har programmert en rekke funksjoner med denne. Men om du kan ta ut noen batteristatus er jeg usikker på?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA