Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av biler med hengerfeste!

Startet av Bjoris, lørdag 11. mai 2019, klokken 22:38

« forrige - neste »

IbizaMan

#150
Sitat fra: gr på onsdag 29. mai 2019, klokken 13:15
Er man så ekstremt opptatt av å få noe som ingen enda har bekreftet, så må man rett og slett bare vente til man får bekreftet at leveransene av den type konfigurasjon er i gang.

Så du har altså ikke fått med deg at Tesla offisielt bekreftet at de startet å produsere alle TM3 med HW3 tidlig i april? Og videre resonnert deg fram til (fortrinnsvis ved hjelp av "grunnleggende logisk tenkning") at vi nå er midt i et skifte hvor noen av de bilene som blir levert i disse dager kommer med HW2.5 mens andre med HW3. En oppgradering som ikke kommer igjen før om kanskje 3 år. Forstår jo godt at man må regnes for å være ganske ekstrem om man ønsker å sikre seg en bil med HW3. Jaja.......




bno

Sitat fra: emurof på onsdag 29. mai 2019, klokken 10:28
Sitat fra: bno på mandag 27. mai 2019, klokken 17:23
Ingen som klager så vidt jeg kan se. Jeg ønsker å optimalisere muligheten for å få det aller nyeste. Hva er feil med å ønske det? Et skille mellom de som fikk hengerfeste og de som ikke fikk betyr en mer attraktiv bil ved salg. Det er utvilsomt. Hva er da galt å forsøke å få til det om man vet at noe er i emning (HW3)?.
Forskjell da på en bil med hengerfeste og HW3 versus samme med HW2.5 har betydning. Så hva er galt med å maksimere les forsøke å ta ut det "potensiale". Jeg svarer selv. Man vil alltids ønske mest mulig for pengene og om man da har tid og vente. Hva er da galt i det. Ingen ting det er helt normalt. Tesla er en industri bedrift ikke et sosialkontor.... :D

Du er ferdig med Tesla hvis du ikke får en bil som er produsert når du selv ønsker, snarere enn at du blir tildelt ledig bil produsert av Tesla?

OK.
Jeg vil sikre at jeg får en bile med HW3. Har den ikke det tr jeg ikke i mot den. Enkelt det. Det er mitt råd til alle å sjekke det og derved ta et valg. Ulike faktorer som er med på den vurdering slik jeg ser det. Hva andre måtte vurdere vet ikke jeg. det er et diskusjonsforum så ordet er da fritt enn så lenge :-)

Øyvind Omang

Jeg har ombestilt TM3 etter at det ble mulig å få hengerfeste, og fikk rett etterpå bekreftet leveringsdato som var bare noen dager senere, derfor kontaktet jeg kundeservice for å sjekke at mitt ønske om hengerfeste var fanget opp enda. Det var det ikke, fordi det var et annet team som jobbet med å gå igjennom alle endringene. Jeg fikk beskjed om at med tilhengerfeste så måtte jeg regne med at levering var tidligst i slutten av juni. Det er ikke overraskende.  Veldig bra at de har sendt ut informasjon til alle som allerede hadde bestilt.

Høyspenten

Bestilte mod 3 i mai når en kunne bestille med hengerfeste,fekk bilen levert 28 mai,bilen var strøken ved levering :)

Ketilwaa

Sitat fra: Høyspenten på fredag 31. mai 2019, klokken 13:45
Bestilte mod 3 i mai når en kunne bestille med hengerfeste,fekk bilen levert 28 mai,bilen var strøken ved levering :)

Legg inn linje her? https://docs.google.com/spreadsheets/d/1_U8413IVDsghkV1Bmt1DZe84FdT0P3VeH14LO8L2yDo/htmlview#gid=0


Sent from my iPhone using Tapatalk

skysurfer

2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt


Morbus

Er det noen måte man kan sjekke om man har hw3 eller hw2.5 på?

Jeg har fått VIN og utleveringsdato i final invoice, denne datoen nærmer seg voldsomt nå, men jeg har ikke fått noen sms. Skal jeg bare møte opp i Drammen på utleveringsdatoen? Datoen er lørdag i pinsehelgen, men de har kanskje åpent allikevel?

sfinxern

Sitat fra: bno på tirsdag 28. mai 2019, klokken 21:36
Sitat fra: dirkens på tirsdag 28. mai 2019, klokken 21:34
fikk min T3, LR, RVD, med hengerfeste 24/5,   super bil
Har du et bilde av henger feste området/feste

Det er bare et forumtroll.

Men er det noen enda som har mottatt med hengerfeste eller er det tidligst i juni noen får?

Veldig fint med mer info rundt hengerfestet og vekter fra vognkort :+1:!
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

Killingen

Sitat fra: sfinxern på fredag 31. mai 2019, klokken 18:32
Sitat fra: bno på tirsdag 28. mai 2019, klokken 21:36
Sitat fra: dirkens på tirsdag 28. mai 2019, klokken 21:34
fikk min T3, LR, RVD, med hengerfeste 24/5,   super bil
Har du et bilde av henger feste området/feste

Det er bare et forumtroll.

Men er det noen enda som har mottatt med hengerfeste eller er det tidligst i juni noen får?

Veldig fint med mer info rundt hengerfestet og vekter fra vognkort :+1:!

Det er mange som har fått med hengerfeste! Sjekk teslastats.no og trykk på regnr så blir du sendt til vegvesen.no, flertallet av bilene som er registrert de siste 10 dagene på Vestlandet har fått hengerfeste (og en del på Østlandet). Faktisk noen LRRWD som har blitt registrert siste uka også.

Julebukken

Sitat fra: Morbus på fredag 31. mai 2019, klokken 17:53
Jeg har fått VIN og utleveringsdato i final invoice, denne datoen nærmer seg voldsomt nå, men jeg har ikke fått noen sms. Skal jeg bare møte opp i Drammen på utleveringsdatoen?

Jeg har heller ikke fått noen SMS, men når jeg ringte Tesla ble jeg bedt om å møte opp med mindre delivery ringte meg og sa noe annet. Har også levering rundt samme tid som deg.

Bzzlink

Nå fikk jeg plutselig kreditnota på samme sum som final invoice?

Hvordan skal jeg tolke det? Får jeg ikke den bilen allikevel?

jpg

Sitat fra: mwillanger på søndag 02. juni 2019, klokken 17:20
Nå fikk jeg plutselig kreditnota på samme sum som final invoice?

Hvordan skal jeg tolke det? Får jeg ikke den bilen allikevel?

Fått det samme, men hadde bilen på FI hengerfeste?
Ved endring på bestilling, får en vanligvis kreditnota på hele bilens beløp, samt (før eller siden) en ny FI som matcher oppdatert konfigurasjon. Dette skjedde med meg da jeg la til hengerfeste tidligere i mai.
2019 Tesla Model 3 LR AWD HF FSD

bjornskj

Sitat fra: mwillanger på søndag 02. juni 2019, klokken 17:20
Nå fikk jeg plutselig kreditnota på samme sum som final invoice?

Hvordan skal jeg tolke det? Får jeg ikke den bilen allikevel?
Det stemmer, du får ikke den bilen som var oppgitt i den FI du mottok. Så nå er du tilbake til ventekøen og må vente på neste FI.

Bzzlink

#164
Sitat fra: jpg på søndag 02. juni 2019, klokken 17:25
Sitat fra: mwillanger på søndag 02. juni 2019, klokken 17:20
Nå fikk jeg plutselig kreditnota på samme sum som final invoice?

Hvordan skal jeg tolke det? Får jeg ikke den bilen allikevel?

Fått det samme, men hadde bilen på FI hengerfeste?
Ved endring på bestilling, får en vanligvis kreditnota på hele bilens beløp, samt (før eller siden) en ny FI som matcher oppdatert konfigurasjon. Dette skjedde med meg da jeg la til hengerfeste tidligere i mai.

Ikke gjort noen endring i bestilling, FI var riktig

EDIT: Ringte de nå, og de kunne si at det var heeeelt normalt å få en kreditnota på bilen man hadde bestilt.... De ble ikke helt kloke på fakturaer og kreditnotaen selv, kom litt i hytt og gevær. De kom til å ta kontakt med meg snart for å avtale utleveringsdato. Vi får se da

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA