Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av biler med hengerfeste!

Startet av Bjoris, lørdag 11. mai 2019, klokken 22:38

« forrige - neste »

NegativeElectrode

Sitat fra: StianSoppsan på mandag 13. mai 2019, klokken 08:05
Skulle hatt utlevering nå, men så kom mailen med mulighet for å legge til hengerfeste i forrige uke. La inn den endringen straks jeg kunne. Hørte ikke noe, så ringte de på fredag for å få bekreftet at bilen jeg nå skulle hente ut, ikke hadde hengerfeste, og det dermed ikke var reelt med utlevering. Etter den sedvanlige lange ventingen i telefonkø hos Tesla kom jeg frem til ei som kunne bekrefte at jeg fremdeles stod oppført med utlevering av bil i dag, og at den var uten hengerfeste.

Utleveringen ble kansellert, og hun visste ikke noe om når bil med hengerfeste kunne leveres. Antatt juni eller juli. Et par timer senere dumpet det inn tekstmelding om at jeg hadde fått utlevering 20. mai i stedet. Inn på Tesla-kontoen min. Sjekke om jeg har fått noen oppdatert faktura eller oppdaterte detaljer. Neida. Ingen oppdatering der. Bare melding om at jeg vil få tilsendt faktura når den er klar.

Så da antar jeg det blir ny telefonkø i dag. Eller skal jeg bare møte opp neste mandag og håpe på det beste?

Det er vel teoretisk mulig at det er biler på vei til Norge med hengerfeste. Håper du oppdaterer oss andre som venter i spenning :)
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

S4e

Sitat fra: NegativeElectrode på mandag 13. mai 2019, klokken 08:58
Sitat fra: StianSoppsan på mandag 13. mai 2019, klokken 08:05
Skulle hatt utlevering nå, men så kom mailen med mulighet for å legge til hengerfeste i forrige uke. La inn den endringen straks jeg kunne. Hørte ikke noe, så ringte de på fredag for å få bekreftet at bilen jeg nå skulle hente ut, ikke hadde hengerfeste, og det dermed ikke var reelt med utlevering. Etter den sedvanlige lange ventingen i telefonkø hos Tesla kom jeg frem til ei som kunne bekrefte at jeg fremdeles stod oppført med utlevering av bil i dag, og at den var uten hengerfeste.

Utleveringen ble kansellert, og hun visste ikke noe om når bil med hengerfeste kunne leveres. Antatt juni eller juli. Et par timer senere dumpet det inn tekstmelding om at jeg hadde fått utlevering 20. mai i stedet. Inn på Tesla-kontoen min. Sjekke om jeg har fått noen oppdatert faktura eller oppdaterte detaljer. Neida. Ingen oppdatering der. Bare melding om at jeg vil få tilsendt faktura når den er klar.

Så da antar jeg det blir ny telefonkø i dag. Eller skal jeg bare møte opp neste mandag og håpe på det beste?

Det er vel teoretisk mulig at det er biler på vei til Norge med hengerfeste. Håper du oppdaterer oss andre som venter i spenning :)

Og gjerne med kopi av info rundt hengefeste i vognkortet!
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Jorgen Bjerke

Sitat fra: Thomas Nordli på søndag 12. mai 2019, klokken 08:43
Sitat fra: Jorgen Bjerke på lørdag 11. mai 2019, klokken 22:56
Jeg bestilte LR RWD 24/4 og la til hengerfeste over nettet dagen etter det ble annonsert (fikk ingen e-post. Det rakk de ikke før jeg hadde bestilt). Fikk det oppdatert på Min Side straks etter, så her går alt på skinner. Riktignok spratt FSD opp til 50 000,-...
Og det godtar du?

Jeg la til hengerfeste via Tesla-kontoen min på nettet - "Endre design". Siden jeg hadde fått en selger til å gjøre om fra AWD til RWD, passet jeg på å IKKE velge noe på første design-side. Så bilen står fortsatt som RWD, og med hengerfeste.

Om jeg godtar prishoppet? Jeg så det ikke før hengerfestet var bestilt. Har tatt kontakt med selgeren min på Skøyen, Oslo (som hittil har vært meget hyggelig og rask til å svare) og spurt pent om å få tilbake den gamle FSD-prisen.

gvh

Sitat fra: NegativeElectrode på mandag 13. mai 2019, klokken 08:58
Det er vel teoretisk mulig at det er biler på vei til Norge med hengerfeste. Håper du oppdaterer oss andre som venter i spenning :)
Eventuelt at hengerfeste monteres i Zebrugge. Ifølge selgeren jeg snakket med på Skøyen, skal ikke hengerfeste ha noe innvirkning på leveringstiden (som han forøvrig mente kom til å bli juni).

fonberg

Da har jeg fått bekreftelse på hengerfeste på epost fra Tesla, med vedlagt oppdatert  og på tesla.com står det at bilen, spekket med hengerfeste, leveres ut 20.5 kl. 13.00.

(Men Final invoice på tesla.com er ikke oppdatert med hengerfeste...)
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Roy_Bergen

#20
Sitat fra: fonberg på mandag 13. mai 2019, klokken 15:43
... spekket med hengerfeste, leveres ut 20.5 kl. 13.00.

(Men Final invoice på tesla.com er ikke oppdatert med hengerfeste...)

Hvis du får ut en bil 20. mai med hengerfeste må du være den første i landet - hold oss oppdatert!

jpg

Snakket akkurat med Tesla jeg også, la til hengerfeste på bestillingen...

De bekreftet at det allerede var sendt over en del biler med hengerfeste, så leveringstiden skulle ikke være så altfor lang. Kunne dog ikke si noe spesifikk ang dato.
2019 Tesla Model 3 LR AWD HF FSD

SurSnasen

Sitat fra: fonberg på mandag 13. mai 2019, klokken 15:43
Da har jeg fått bekreftelse på hengerfeste på epost fra Tesla, med vedlagt oppdatert  og på tesla.com står det at bilen, spekket med hengerfeste, leveres ut 20.5 kl. 13.00.

(Men Final invoice på tesla.com er ikke oppdatert med hengerfeste...)

Tror nok ikke du skal ha for store forhåpninger om at bilen som står i ditt navn ved utleveringen neste mandag har hengerfeste. Fikk nå i ettermiddag oppdatert bestillingsavtale fra Tesla. Ingen dato nevnt i den. Oppdatert med både autopilot og hengerfeste, og korrekte priser. Totalt hatt over halvannen time i kø på telefon til Tesla i dag, men måtte gi opp hvert av de tre forsøkene. Gjør et nytt forsøk i morgen. Ellers blir det oppmøte neste mandag for å se hvilken bil de har til meg...

stefse

Oppdatert design, men ikke invoice. Utlevering er fremdeles 20 Mai. Ja,ja vi får se...
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

Thomas Nordli

Sitat fra: Jorgen Bjerke på mandag 13. mai 2019, klokken 12:14
Sitat fra: Thomas Nordli på søndag 12. mai 2019, klokken 08:43
Sitat fra: Jorgen Bjerke på lørdag 11. mai 2019, klokken 22:56
Jeg bestilte LR RWD 24/4 og la til hengerfeste over nettet dagen etter det ble annonsert (fikk ingen e-post. Det rakk de ikke før jeg hadde bestilt). Fikk det oppdatert på Min Side straks etter, så her går alt på skinner. Riktignok spratt FSD opp til 50 000,-...
Og det godtar du?

Jeg la til hengerfeste via Tesla-kontoen min på nettet - "Endre design". Siden jeg hadde fått en selger til å gjøre om fra AWD til RWD, passet jeg på å IKKE velge noe på første design-side. Så bilen står fortsatt som RWD, og med hengerfeste.

Om jeg godtar prishoppet? Jeg så det ikke før hengerfestet var bestilt. Har tatt kontakt med selgeren min på Skøyen, Oslo (som hittil har vært meget hyggelig og rask til å svare) og spurt pent om å få tilbake den gamle FSD-prisen.

Hva sa selgeren?

fonberg

Sitat fra: Roy_Bergen på mandag 13. mai 2019, klokken 16:13
Sitat fra: fonberg på mandag 13. mai 2019, klokken 15:43
... spekket med hengerfeste, leveres ut 20.5 kl. 13.00.

(Men Final invoice på tesla.com er ikke oppdatert med hengerfeste...)

Hvis du får ut en bil 20. mai med hengerfeste må du være den første i landet - hold opp oppdatert!

Avkreftet, den konkrete bilen er nå tilordnet en annen kunde da den ikke har hengerfeste. Selv om Tesla-kontoen min fortsatt sier at jeg har utlevering 20. mai. Greit å dobbeltsjekke med Tesla før man betaler fakturaen, med andre ord - i hvert fall hvis man (som jeg) ikke har fått VIN.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

JayJay

Snakket nettopp med Tesla, da vår gamle pris uten hengerfeste var 500,- meir enn ny-konfigurering av tilsvarende model MED hengerfeste. Fikk verifisert at hengerfeste blei lagt til uten prisendring. Spurte før dette om det ville påvirke vår leveringsdato (enda ikkje fått dato), men fikk samme beskjed som andre her, at mange av bilane som allerede er her no, står klare med hengarfeste og ellers er klare for det.

Spent på dato og om dei prøver seg på nåke prisendring!

Jorgen Bjerke

Sitat fra: Thomas Nordli på tirsdag 14. mai 2019, klokken 12:30
Sitat fra: Jorgen Bjerke på mandag 13. mai 2019, klokken 12:14
Sitat fra: Thomas Nordli på søndag 12. mai 2019, klokken 08:43
Sitat fra: Jorgen Bjerke på lørdag 11. mai 2019, klokken 22:56
Jeg bestilte LR RWD 24/4 og la til hengerfeste over nettet dagen etter det ble annonsert (fikk ingen e-post. Det rakk de ikke før jeg hadde bestilt). Fikk det oppdatert på Min Side straks etter, så her går alt på skinner. Riktignok spratt FSD opp til 50 000,-...
Og det godtar du?

Jeg la til hengerfeste via Tesla-kontoen min på nettet - "Endre design". Siden jeg hadde fått en selger til å gjøre om fra AWD til RWD, passet jeg på å IKKE velge noe på første design-side. Så bilen står fortsatt som RWD, og med hengerfeste.

Om jeg godtar prishoppet? Jeg så det ikke før hengerfestet var bestilt. Har tatt kontakt med selgeren min på Skøyen, Oslo (som hittil har vært meget hyggelig og rask til å svare) og spurt pent om å få tilbake den gamle FSD-prisen.

Hva sa selgeren?

Har ikke fått noe svar ennå. Spurte på e-post.

Storgris

Fikk svar fra Tesla på leveringskonsekvens ved endring til hengerfeste.

Rød LR AWD, bestilt 6.5. Lagt til hengerfeste 8.5.
Mail mottatt i dag: "Vi bekrefter at tilhengerfeste er lagt til bestillingen. Det fører til utsettelse av utlevering, til tidligest juni, men kan bli senere."

Bjoris

Rart at det skal være biler her allerede samtidig som det ikke finnes bilder av 3 med hengerfeste? Vil jo tro det finnes Telsa interesserte blant disse all kjører biler på båt/på land blant andre? Skulle vi ikke ha sett noen lastet på i USA? Kansje er det umulig å se når feste er av?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA