Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av biler med hengerfeste!

Startet av Bjoris, lørdag 11. mai 2019, klokken 22:38

« forrige - neste »

Bjoris

Nå er det mange tråder om levering, men kunne vi hatt en der folk oppdatere hva det har fått av leveringstid på biler MED hengerfeste?

Antar det ikke er noen som har fått VIN på biler med hengerfeste enda?

Jeg har meldt inn ønske om hengefeste på min spec, men det er fortsatt ikke oppdatert. Noen som har fått dette i spec av oss som har lagt det til i etterkant?

Er redd en fort kan ende bakerst i køen her, vi har jo sett hvor bingo utleveringene har vært til nå...

fonberg

Jeg fikk mailinvitasjon til å melde inn ønske om hf på onsdag, og gjorde det. I går fredag fikk jeg ny mail, med beskjed om utlevering av bil 20.5 - naturligvis uten hengerfeste. Og jeg har ikke fått bekreftelse på på min innmelding av at jeg ønsker hengerfeste. Så nå går det litt over stokk og stein.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Jorgen Bjerke

Jeg bestilte LR RWD 24/4 og la til hengerfeste over nettet dagen etter det ble annonsert (fikk ingen e-post. Det rakk de ikke før jeg hadde bestilt). Fikk det oppdatert på Min Side straks etter, så her går alt på skinner. Riktignok spratt FSD opp til 50 000,-...

krister461

Hvordan la du til hengerfeste "over nettet"?

snhansen

Sitat fra: krister461 på lørdag 11. mai 2019, klokken 23:05
Hvordan la du til hengerfeste "over nettet"?

Du får mail fra Tesla delivery Team...
E-up 2016-18
Leaf 2018-19
Tesla model 3 LR

krister461


Softblue

Ga tilbakemelding om at jeg ønsket hentefeste på mailen jeg fikk, men har ikke fått det bekreftet ennå. Litt bekymret for at det ikke har blitt registrert, men ting kan enten går rimelig raskt eller vanvittig tregt hos Tesla.
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

Thomas Nordli

Sitat fra: Jorgen Bjerke på lørdag 11. mai 2019, klokken 22:56
Jeg bestilte LR RWD 24/4 og la til hengerfeste over nettet dagen etter det ble annonsert (fikk ingen e-post. Det rakk de ikke før jeg hadde bestilt). Fikk det oppdatert på Min Side straks etter, så her går alt på skinner. Riktignok spratt FSD opp til 50 000,-...
Og det godtar du?

Bjoris

Sitat fra: Thomas Nordli på søndag 12. mai 2019, klokken 08:43
Sitat fra: Jorgen Bjerke på lørdag 11. mai 2019, klokken 22:56
Jeg bestilte LR RWD 24/4 og la til hengerfeste over nettet dagen etter det ble annonsert (fikk ingen e-post. Det rakk de ikke før jeg hadde bestilt). Fikk det oppdatert på Min Side straks etter, så her går alt på skinner. Riktignok spratt FSD opp til 50 000,-...
Og det godtar du?

Dette er jo standard prosedyre hos Tesla, bare du skal endre farge så får du ny pris på alt.

Min mening er at FSD ikke er verd 41.000 så om du nå må betale 50.000 er det en god anledning til å droppe det og bruke 50.000 på noe helt annet:)

bno

Avbestilte TM3 LR for 5 uker siden i påvente av potensielt H. feste. LR MC Red. alt utenom FSD som jeg ikke vil spandere 50000 på. Tror det kommer et tilbud etter hvert under NOK 40000 da kan jeg vurdere det eventuelt.

stefse

Sitat fra: fonberg på lørdag 11. mai 2019, klokken 22:49
Jeg fikk mailinvitasjon til å melde inn ønske om hf på onsdag, og gjorde det. I går fredag fikk jeg ny mail, med beskjed om utlevering av bil 20.5 - naturligvis uten hengerfeste. Og jeg har ikke fått bekreftelse på på min innmelding av at jeg ønsker hengerfeste. Så nå går det litt over stokk og stein.

Samme her. Her er det nok bare å smøre seg med tolmodighet. Min avslappende strategi er at Tesla må "mase" på meg for å få levert bilen til meg, og ikke omvendt. Og da godtar jeg selvsagt kun bil med riktig spec.

Regner med Tesla trenger pengene, ihvertfall før 30. Juni.  :D
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

Tesladude

Jeg bestilte TM3 LR AWD 10 April, da med gammel pris som var høyere enn nå. Da prisen gikk ned et par dager senere stakk jeg innom SC i Stavanger og spurte om det var mulig å få den nye reduserte prisen.
Det fikset de, og en time senere fikk jeg mail med de nye betingelsene.
Svært fornøyd med det.

Så nå på onsdag formiddag når jeg så nyheten om hengerfeste, stakk jeg på ny ned til SC. En time senere (fremdeles før lunsj) fikk jeg mail med oppdatert konfigurasjon som inkluderer hengerfeste.

Leveringstid har jeg ingen peiling på, har heller ikke spurt. Jeg håper at jo lenger tid det tar, jo større sjans er det for at bilen også leveres med HW3.

Nå er jeg heldig og jobber i nærheten av lokalt SC, og må si at servicen i Stavanger er helt fantastisk. Kjenner meg ikke igjen i alt rotet andre opplever med telefonkø/mail og variabel info på sine forespørsler.

Nå venter jeg i spenning på offisielle bilder som viser løsningen på det originale hengerfestet  :)
Tesla Model 3 LR AWD

bno

#12
Synes også det samme om lokalt SC på Sandnes. Nå bestilte jeg for et par dager siden LR AWD MC Red med alt bortsett fra FSD. Tesla ringte meg i går, men ble dårlig samtale da jeg befinner meg langt ute i bushen et sted på kloden, men forstå at ønsket å få opplyst fødselsnummer (registrering m.v.) Jeg drøyer dette litt . Erfaringen er at når det er gjort, så stopper man muligheten for revisjon. (Har valgt 18" Aero, men vurderer å gå for 19"...) Tesla sier at levering er mai, men greit nok om det drøyer litt ut i juni også og øker sannsynligheten for HW3 .... så jeg holder litt igjen på det f.nr`et. Er heller ikke tilbake i Norge før om fjorten dager...

Bjoris

Det er nok ikke BS at bilene kan leveres i mai fortsatt, det er jo åpenbart at leveringstiden ikke gjelder ALLE kombinasjoner av farge, utstyr, OG f.eks hengefeste...

SurSnasen

Skulle hatt utlevering nå, men så kom mailen med mulighet for å legge til hengerfeste i forrige uke. La inn den endringen straks jeg kunne. Hørte ikke noe, så ringte de på fredag for å få bekreftet at bilen jeg nå skulle hente ut, ikke hadde hengerfeste, og det dermed ikke var reelt med utlevering. Etter den sedvanlige lange ventingen i telefonkø hos Tesla kom jeg frem til ei som kunne bekrefte at jeg fremdeles stod oppført med utlevering av bil i dag, og at den var uten hengerfeste.

Utleveringen ble kansellert, og hun visste ikke noe om når bil med hengerfeste kunne leveres. Antatt juni eller juli. Et par timer senere dumpet det inn tekstmelding om at jeg hadde fått utlevering 20. mai i stedet. Inn på Tesla-kontoen min. Sjekke om jeg har fått noen oppdatert faktura eller oppdaterte detaljer. Neida. Ingen oppdatering der. Bare melding om at jeg vil få tilsendt faktura når den er klar.

Så da antar jeg det blir ny telefonkø i dag. Eller skal jeg bare møte opp neste mandag og håpe på det beste?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA