Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Motstand for pilosignal 12A

Startet av turfsurf, lørdag 11. mai 2019, klokken 12:49

« forrige - neste »

turfsurf

Hvilken motstand trenger man for å begrense til 12A ?
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Caspar

Jeg tror jeg postet en tabell når laget ladeinntaket på Thinken, men synes det er vanskelig å søke opp egne gamle innlegg
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Orbit

Litt ullent spørsmål for meg. Ønsker du motstandsverdi for å justere en spesifikk ladestasjon til å gi 12A pilotsignal? Eller er det snakk om hvordan en ladekabel kodes så den ikke tillater mer enn 12A?
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Elmo

Sitat fra: Caspar på onsdag 15. mai 2019, klokken 22:23
Jeg tror jeg postet en tabell når laget ladeinntaket på Thinken, men synes det er vanskelig å søke opp egne gamle innlegg

Master of searching 8)
Sitat fra: Caspar på lørdag 22. februar 2014, klokken 16:36
Hvis dette er signalet som ligger mellom PP og jord for å fortelle bilen hvor høy effekt som er tiljengelig fra veggboksen, og den løsningen jeg har laget lenger opp er det som skal til for å kontaktoren i veggboksen til å trekke. Hvis man da skiftet denne motstanden i ladekladdkablen sin ( ja jeg vet CE godkjenning, uannsvarlig, brann osv.) betyr det da at man lett kunne få bilen til å lade 16A med kladden/Shuko, eller vil kladden oppfatte at bilen trekker for mye og slå seg av

When the IC input is 2.500V (1000 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 40A.
When the IC input is 2.448V (959 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 39A.
When the IC input is 2.411V (931 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 38A.
When the IC input is 2.350V (887 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 37A.
When the IC input is 2.290V (845 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 36A.
When the IC input is 2.260V (825 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 35A.
When the IC input is 2.202V (787 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 34A.
When the IC input is 2.143V (750 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 33A.
When the IC input is 2.113V (732 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 32A.
When the IC input is 2.055V (698 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 31A.

When the IC input is 1.997V (665 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 30A.
When the IC input is 1.940V (634 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 29A.
When the IC input is 1.912V (619 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 28A.
When the IC input is 1.855V (590 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 27A.
When the IC input is 1.799V (562 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 26A.
When the IC input is 1.745V (536 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 25A.
When the IC input is 1.691V (511 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 24A.
When the IC input is 1.647V (491 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 23A.
When the IC input is 1.610V (475 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 22A.
When the IC input is 1.559V (453 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 21A.




When the IC input is 1.508V (432 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 20A.
When the IC input is 1.459V (412 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 19A.
When the IC input is 1.408V (392 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 18A.
When the IC input is 1.361V (374 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 17A.
When the IC input is 1.291V (348 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 16A.
When the IC input is 1.246V (332 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 15A.
When the IC input is 1.201V (316 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 14A.
When the IC input is 1.157V (301 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 13A.
When the IC input is 1.094V (280 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 12A.
When the IC input is 1.054V (267 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 11A.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Rav4_EV

Master of nonsense ;D

Denne lista tilhører vel en Mainpine analog ladeboks kontroller som Kirkebø solgte.
Den forteller hva den spesifikke ladekontrolleren skulle bestykkes med av motstander for å levere et eller annet gitt pilotsignal.

Har ingen relevanse med Think.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

jkirkebo

Sitat fra: Rav4_EV på onsdag 05. juni 2019, klokken 18:39
Master of nonsense ;D

Denne lista tilhører vel en Mainpine analog ladeboks kontroller som Kirkebø solgte.
Den forteller hva den spesifikke ladekontrolleren skulle bestykkes med av motstander for å levere et eller annet gitt pilotsignal.

Analog er nok ingen riktig betegnelse, slike kontrollere bruker digital logikk selv om inngangen akkurat for ladebegrensning på denne er analog. Kontrolleren er forøvrig fortsatt i salg på siden min, så "solgte" blir litt feil ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

turfsurf

Fant mainpine tabellen og koblet inn ett potmeter. Funket fint det.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Elmo

Sitat fra: turfsurf på onsdag 05. juni 2019, klokken 22:25
Fant mainpine tabellen og koblet inn ett potmeter. Funket fint det.
Da kan du kanskje legge ut den riktige tabellen?
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

turfsurf

Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA