Skrevet av Emne: Motstand for pilosignal 12A  (Lest 500 ganger)

turfsurf

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 5096
  • For en elektrisk fremtid.
    • Vis profil
Motstand for pilosignal 12A
« på: lørdag 11. mai 2019, klokken 12:49 »
Hvilken motstand trenger man for å begrense til 12A ?
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Perl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Perl White S 85 2013 (Beta)

Caspar

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1086
    • Vis profil
Sv: Motstand for pilosignal 12A
« Svar #1 på: onsdag 15. mai 2019, klokken 22:23 »
Jeg tror jeg postet en tabell når laget ladeinntaket på Thinken, men synes det er vanskelig å søke opp egne gamle innlegg
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Orbit

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1906
    • Vis profil
Sv: Motstand for pilosignal 12A
« Svar #2 på: onsdag 15. mai 2019, klokken 22:42 »
Litt ullent spørsmål for meg. Ønsker du motstandsverdi for å justere en spesifikk ladestasjon til å gi 12A pilotsignal? Eller er det snakk om hvordan en ladekabel kodes så den ikke tillater mer enn 12A?
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Elmo

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 7839
  • Elbileiere gjør det med spenning.
    • Vis profil
    • Elmo
Sv: Motstand for pilosignal 12A
« Svar #3 på: mandag 27. mai 2019, klokken 23:02 »
Jeg tror jeg postet en tabell når laget ladeinntaket på Thinken, men synes det er vanskelig å søke opp egne gamle innlegg

Master of searching 8)
Hvis dette er signalet som ligger mellom PP og jord for å fortelle bilen hvor høy effekt som er tiljengelig fra veggboksen, og den løsningen jeg har laget lenger opp er det som skal til for å kontaktoren i veggboksen til å trekke. Hvis man da skiftet denne motstanden i ladekladdkablen sin ( ja jeg vet CE godkjenning, uannsvarlig, brann osv.) betyr det da at man lett kunne få bilen til å lade 16A med kladden/Shuko, eller vil kladden oppfatte at bilen trekker for mye og slå seg av

When the IC input is 2.500V (1000 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 40A.
When the IC input is 2.448V (959 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 39A.
When the IC input is 2.411V (931 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 38A.
When the IC input is 2.350V (887 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 37A.
When the IC input is 2.290V (845 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 36A.
When the IC input is 2.260V (825 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 35A.
When the IC input is 2.202V (787 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 34A.
When the IC input is 2.143V (750 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 33A.
When the IC input is 2.113V (732 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 32A.
When the IC input is 2.055V (698 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 31A.

When the IC input is 1.997V (665 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 30A.
When the IC input is 1.940V (634 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 29A.
When the IC input is 1.912V (619 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 28A.
When the IC input is 1.855V (590 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 27A.
When the IC input is 1.799V (562 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 26A.
When the IC input is 1.745V (536 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 25A.
When the IC input is 1.691V (511 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 24A.
When the IC input is 1.647V (491 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 23A.
When the IC input is 1.610V (475 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 22A.
When the IC input is 1.559V (453 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 21A.




When the IC input is 1.508V (432 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 20A.
When the IC input is 1.459V (412 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 19A.
When the IC input is 1.408V (392 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 18A.
When the IC input is 1.361V (374 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 17A.
When the IC input is 1.291V (348 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 16A.
When the IC input is 1.246V (332 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 15A.
When the IC input is 1.201V (316 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 14A.
When the IC input is 1.157V (301 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 13A.
When the IC input is 1.094V (280 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 12A.
When the IC input is 1.054V (267 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be limited to 11A.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 160.000 km. To fremdeles i daglig drift.
Har også en eUp 2015, gått 75.000 km, og "fikk" Tesla Model 3 i mars 2019.

Rav4_EV

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1818
    • Vis profil
Sv: Motstand for pilosignal 12A
« Svar #4 på: onsdag 05. juni 2019, klokken 18:39 »
Master of nonsense ;D

Denne lista tilhører vel en Mainpine analog ladeboks kontroller som Kirkebø solgte.
Den forteller hva den spesifikke ladekontrolleren skulle bestykkes med av motstander for å levere et eller annet gitt pilotsignal.

Har ingen relevanse med Think.
Jobber hos Euromatic AS   Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     16' Leaf Accenta 30kWh batteri
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

jkirkebo

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 13476
    • Vis profil
    • Ladespesialisten
Sv: Motstand for pilosignal 12A
« Svar #5 på: onsdag 05. juni 2019, klokken 19:00 »
Master of nonsense ;D

Denne lista tilhører vel en Mainpine analog ladeboks kontroller som Kirkebø solgte.
Den forteller hva den spesifikke ladekontrolleren skulle bestykkes med av motstander for å levere et eller annet gitt pilotsignal.

Analog er nok ingen riktig betegnelse, slike kontrollere bruker digital logikk selv om inngangen akkurat for ladebegrensning på denne er analog. Kontrolleren er forøvrig fortsatt i salg på siden min, så "solgte" blir litt feil ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017

turfsurf

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 5096
  • For en elektrisk fremtid.
    • Vis profil
Sv: Motstand for pilosignal 12A
« Svar #6 på: onsdag 05. juni 2019, klokken 22:25 »
Fant mainpine tabellen og koblet inn ett potmeter. Funket fint det.
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Perl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Perl White S 85 2013 (Beta)

Elmo

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 7839
  • Elbileiere gjør det med spenning.
    • Vis profil
    • Elmo
Sv: Motstand for pilosignal 12A
« Svar #7 på: torsdag 06. juni 2019, klokken 13:47 »
Fant mainpine tabellen og koblet inn ett potmeter. Funket fint det.
Da kan du kanskje legge ut den riktige tabellen?
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 160.000 km. To fremdeles i daglig drift.
Har også en eUp 2015, gått 75.000 km, og "fikk" Tesla Model 3 i mars 2019.

turfsurf

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 5096
  • For en elektrisk fremtid.
    • Vis profil
Sv: Motstand for pilosignal 12A
« Svar #8 på: torsdag 06. juni 2019, klokken 15:51 »
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Perl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Perl White S 85 2013 (Beta)