Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

ID.3 1ST. Ble lansert denne uken. Hva er ditt valg?

Startet av Electric cars in Norway, fredag 10. mai 2019, klokken 22:11

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Du kan endre på ditt valg :+1:  Stenges etter 60 dager.

Tekst under og lenke til VW nettsiden:

Forhåndsbestillingen har startet.

Bli en av de første som får forhåndsbestille og bestille den nye ID.3 1ST.

Sikre deg en begrenset spesialutgave med eksklusive designelementer.

https://www.volkswagen.no/elbil/no/id-modellserien/id.html?tc=sem-_[ID]_[Electric]_[Exact]_[NO]_[Eval]-no-google-Core_ID__Reservasjon_[BMM]-&kw=&gclsrc=aw.ds&&mkwid=s|pcrid|347536534523|pkw|vw%20id|pmt|e|pdv|m|slid||&tc=sem--NO-google--e-vw%20id&kw=vw%20id&gclid=CjwKCAjwwtTmBRBqEiwA-b6c_ypfSeqnMJ316Dbrm2oQKovomKpwp-wOQHThYeCNXajbHEncPjjfGBoCPqIQAvD_BwE

MooCow

Alternativ nr. 4 her. Prøvde å reservera, men nettsida kræsja når eg skulle til betaling. Uaktuelt å reservera i ettertid når ein ikkje har muligheiten til 1st edition.

Gnist

Sitat fra: MooCow på fredag 10. mai 2019, klokken 23:33
Alternativ nr. 4 her. Prøvde å reservera, men nettsida kræsja når eg skulle til betaling. Uaktuelt å reservera i ettertid når ein ikkje har muligheiten til 1st edition.

Det er langt fra tomt for 1st edition biler ennå.

Det er bare å reservere.

Fortell oss gjerne omtrentlig kønummer du fikk.


Counterpointer

På grunn av trøbbelet med registrering og usikkerhet (jeg tror det ikke kommer nå uansett) om det blir awd, så droppet jeg reservering. Hadde tenkt å gjøre det for sikkerhets skyld, men orker ikke være langt bak i køer.

Fossilbil

#4
Har nr 10x i køen.

Men endelig pris avgjør. 350k for en liten «radiobil» utgår :)

anorway

Har reservert ID.3 1ST  :+1:

Satt klar i det pressekonferansen begynte å Berlin. Frustrert i det nettsidene krasjet.
Prøvde igjen tidlig samme kveld, og fikk da bestilling igjennom. Er innenfor første 500 ordrenummerne. Så det var jeg happy for!


Har riktig nok ikke bestemt meg for om jeg vil gå for denne eller ikke. Men har ingenting å tape på å reservere den. Er jo bare å avbestille hvis man angrer seg. (Før man gjør selve bestillingen)

Stikkkontakt

Sitat fra: Fossilbil på lørdag 11. mai 2019, klokken 11:08
Har nr 10x i køen.

Men endelig pris avgjør. 350k for en liten «radiobil» utgår :)

Det er i 350.000-kronersdumpa slike biler ligger.
Vi skal bytte ut Opel Ampera-e med en bil på ca samme størrelse og da blir det en ID3. Model3 er ikke mye dyrere,men utgår pga størrelse og at det er en sedan. Model3 har faktisk bare 2% mindre fotavtrykk enn
I-Pacen vår(som fruen syns er altfor stor) ID3 får et fotavtrykk som er minst 10% mindre enn Model3. Når bilen fortrinnsvis skal brukes til pendling til Bergen og parkering i trange P-hus så er nok Id3 mer enn stor nok. Prisen gjenstår å se, men vi kjøper den uansett.

Electric cars in Norway

#7
Stikkontakt  :+1: enig de ligger på 350`pluss minus - alle sammen :)

Jeg kan leve med det. Kan leve godt med bakshjulstrekk aka BMW i3 og Tesla M3 sr+. Det er bare en vanesak det med forhjul eller bakhjul for min del. Men bakhjul sladding er bedre med bare bakhjulsdrift da ;) :D 

Fossilbil

Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 08. desember 1974, klokken 18:46

Det er i 350.000-kronersdumpa slike biler ligger.


Det har nok helt rett i  :)

For min del så er målet en grei konebil uten at budsjettet går utover Fossilbilparken :D

Mulig E-208 Blir valget hvis ikke BOS drikker tresprit dagen før prissetting..

kodax

Alternativ 1,5 her. Har reservert nr 35X, regner med å avbestille og aldri bestille. (Har bestilt som backup i tilfelle noen idioter plutselig fjerner elbilfordeler, og det ikke er andre alternativer å oppdrive, men egentlig en altfor liten bil for oss uten hengerfeste.)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

MooCow

Sitat fra: Gnist på fredag 10. mai 2019, klokken 23:39
Sitat fra: MooCow på fredag 10. mai 2019, klokken 23:33
Alternativ nr. 4 her. Prøvde å reservera, men nettsida kræsja når eg skulle til betaling. Uaktuelt å reservera i ettertid når ein ikkje har muligheiten til 1st edition.

Det er langt fra tomt for 1st edition biler ennå.

Det er bare å reservere.

Fortell oss gjerne omtrentlig kønummer du fikk.

Takk for tilbudet, du jobbar for ein Volkswagen forhandlar?
Trur eg kanskje uansett står over, hadde vore litt sånn for sikkerheitsskyld at eg hadde lagt inn reservasjon. Skulle helst hatt største batteripakken og betre akselerasjon, men kunne kanskje vore aktuelt om han vart skikkeleg billig. Sit endå på Model 3 reservasjonen, men blir nok berre brukt dersom regjeringa plutseleg bestemmer seg raskt for å fasa inn moms.

eivhelle

Ser ikke helt det store poenget med å bestille 1ST utgaven. VW planlegger å produsere 100k biler i 2020. 30k er 1ST utgaven. Altså vil man mest sannsynlig kunne få en "vanlig" ID3 nesten like raskt. Og er du blant de siste som bestiller 1ST utgaven vil du sitte igjen med den konfigurasjonen som er minst attraktiv, siden bilene er forhånds konfigurert. Velger du en vanlig ID3, kan du velge akkurat den konfigurasjonen du selv ønsker.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

advale

Sa ikke VW at de skal produsere slutten av 2019 og levere et stort antall (så og si fra dag en) til sommeren 2020?

Så om man havner 200 i kø eller 2000 i kø tror jeg har ikke så mye å si. Man får bilene ganske tett opp imot hverandre. + for det hvis det stemmer, i motsetning til verstingen Opel, Kia og til dels Hyundai mf.

Chimp

Sitat fra: eivhelle på søndag 19. mai 2019, klokken 11:34
Ser ikke helt det store poenget med å bestille 1ST utgaven. VW planlegger å produsere 100k biler i 2020. 30k er 1ST utgaven. Altså vil man mest sannsynlig kunne få en "vanlig" ID3 nesten like raskt. Og er du blant de siste som bestiller 1ST utgaven vil du sitte igjen med den konfigurasjonen som er minst attraktiv, siden bilene er forhånds konfigurert. Velger du en vanlig ID3, kan du velge akkurat den konfigurasjonen du selv ønsker.

Hentet fra et UK forum hvor en har snakket med VW på chat. Jeg ville gjort en booking for å være sikker, har også lest at 100 tusen er når de går full speed, og så skjer ikke det første året/andre flaskehalser... Da sitter du med levering i 2021 og må betale MVA...

"VW: I just double checked this and I can confirm that as a pre-booker you get priority access to the special ID. Neo 'first edition' with a choice of colours. No additional features can be added as this is a limited edition high spec launch. Other ID Neo models will be available later in the 2020 to all customers after pre-booking priority ordering has closed."

Igjen fra UK, hvilket man også kan tolke til at det ikke nødvendigvis er mulig å bestille andre neo før i 2020.men alt dette kan selvfølgelig være løse rykter:

" The pre-booking period will close at the end of 2019, or when all 1,500 units have been booked,
whichever comes soonest. At the beginning of 2020, the priority ordering window will open, where prebooking
customers will be invited, by Volkswagen UK, to visit their preferred Volkswagen Retailer (as
chosen at point of pre-booking) to complete their order. Therefore, all pricing and specification relating
to ID. Neo 'first editions' will be announced before the priority order window opens. At the end of the
priority ordering window, refunds will be made to any customer that has not confirmed whether or not
they wish to proceed to order the ID. Neo 'first editions'


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA