Jeg har egentlig ingen intensjon om å bevise noe, folk får gjøre sin egen vurdering. Jeg hadde håp om at noen hadde en løsning på lager.
Først og fremst: jeg har ingen grunn til å tro at innhentet posisjonsdata misbrukes av BMW.
Det er en ganske stor forskjell rundt om en navigasjonsenhet vet hvor den selv er, og at en annen part har mulighet til å (potensielt uten min kjennskap) spørre den om hvor den er, når de måtte føle for det.
I det siste tilfellet har jeg ingen kontroll over hvem som sjekker hvor jeg er, ut over hva den andre parten lover.
Om jeg har slått på dette gjennom å melde meg på connecteddrive, gjort for å få stengt app-tilgangen til forrige eier, hadde jeg egentlig noe reelt valg?
@bobakka: for meg er innsamlingen vel så viktig som deling. Delingen har vi personopplysningsvern for, om jeg kan bevise at dataene er på avveie, har blitt misbrukt og er villig til å ta krangelen. Innsamlingen gjør at det ligger et sted, hvor jeg ikke har innsyn eller egentlig kjennskap til at det finnes. Når disse blir hacket og hele databasen deres kommer på avveie, hva slags vern har jeg da? Eneste måten er å ikke samle det inn i utgangspunktet.
@bobakka: det ser ut til at det hentes inn når bilen er parkert, evt når bilen er parkert og jeg er hjemme og ber om dataeksport. Det spiller egentlig ingen større rolle, all den tid de kan polle og få bilen sin posisjon når de vil uten at jeg får noen indikasjon om at det er gjort.