Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsinket hjemmelader

Startet av davidhad, fredag 10. mai 2019, klokken 10:46

« forrige - neste »

davidhad

Hei! Vi kjøpte nylig ny Renault Zoè. Etter levering fikk vi beskjed om at hjemmeladeren ble forsinket da pod point, var tomme for ladebokser. Hvilke rettigheter har vi? Får vi dekket lading på ladestasjon, erstatning på et beløp pr dag det blir utsatt eller?

Noen som har noen erfaring med hvor man evt får på plass en deal? :)

bårdk

Du burde i alle fall få låne en "hyttelader" mens du venter.

elektrolux

#2
Eller forhandle med selger om en alternativ ladeløsning.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

zbk

#3
Vetdu at du har IT-nett og trenger trafo for å lade hjemme? Hvis ikke kan du jo få hvilken ladeboks som helst. Sjekk også med forhandler om det er trafo eller ladeboks det er mangel på. Som sagt kan begge deler løses alternativt.

Trenger du trafo hjemme er det minste de kan gjøre i alle fall å låne deg en hyttelader.

Og som et motstykke til egenpromotøren over finner du en del andre alternativ her:  http://www.nofuel.no/renault-zoe-lading
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

davidhad

Hei! Har tn-nett hjemme, så trenger ikke transformator. Hjemmelader inkl i prisen, men prøver å forhandle med forhandler om løsning. De skylder på Renault Norge og hvis jeg ringer de direkte så får jeg beskjed om å ta det med forhandler.

zbk

#5
Da hadde jeg forlangt en annen lader dersom de ikke kan gi noe fornuftig estimat på når de kan levere standardutstyret. Det vil i praksis koste dem fint lite å ordne dette innen rimelig tid.

Problemet er vel kanskje at produktet leveres fra Renault sentralt og ikke hver enkelt forhandler (og Renault sentralt er nesten umulig å få i tale).

Du kan kanskje bruke sosiale medier i for å synliggjøre problemstillinget til Renault, så får du kanskje tvunget fram et svar.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

BBry

Kjøpte en zoe i går, og fikk låne en zaptec-lader inntil ladeboksen er på plass!

davidhad

Fikk omsider lader, 3 uker etter jeg fikk bil. Noe jeg kan gjøre for å få refundert merutgiftene, eller ville dere bare latt være?

nofuelno

De fleste større ZOE-forhandlere har som regel hytteladere å låne ut.
Hvis ikke så tips oss på info@nofuel.no , så sender vi en på lån til din bilforhandler.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA