Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Inventory priser

Startet av Contango, torsdag 09. mai 2019, klokken 23:15

« forrige - neste »

MuskElBil

2019 TMS 100D Deep Blue Metallic FSD

kirky

Hvordan kan man vite om en bil har det "nye" batteriet, drive unit, dempere, støtte for CCS uten modifikasjon, og HW3 her?

Ser det står HW3 på endel, dette kan man stole på? Ser det står High Performance CCS ready? på noen. Men de skulle vel ikke komme produksjon før 1 mai?
2019 Long Range S, HW3, CCS.

jorgenlo

Takk for link.

Får man lov til å kjøpe disse inventory bilene som ikke er listet på sidene deres? Det virker jo litt rart at det er en kort-liste på https://www.tesla.com/no_NO/new?model=all&battery=all og en vesentlig lengre liste som ikke vises men fortsatt er tilgjengelig for de som vet...

2019 Tesla 100D Rød Mai 2019-
2002 Think: 2012-2013 (RIP)
2008 Kewet Buddy 2009-2012

Epleskreller

Sitat fra: jorgenlo på onsdag 15. mai 2019, klokken 07:03
Takk for link.

Får man lov til å kjøpe disse inventory bilene som ikke er listet på sidene deres? Det virker jo litt rart at det er en kort-liste på https://www.tesla.com/no_NO/new?model=all&battery=all og en vesentlig lengre liste som ikke vises men fortsatt er tilgjengelig for de som vet...

Ja, bestilte en Model X i går.. :) Massevis av biler å velge blant
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Tesla91

Man kjøper da aldri "selvbygget" bil hos Tesla. Da taper man jo mye penger og må vente lenge.... Har kjøpt 8 av 8 Tesla via de "skjulte" inventory listene deres... Ikke tapt mye penger på de fram til nå  ;)

JorEl

Blir nesten dårlig av de gode prisene. Skulle ønske jeg bodde på Oslo-vest.. :P
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Newbee

Sitat fra: Tesla91 på onsdag 15. mai 2019, klokken 19:34
Man kjøper da aldri "selvbygget" bil hos Tesla. Da taper man jo mye penger og må vente lenge.... Har kjøpt 8 av 8 Tesla via de "skjulte" inventory listene deres... Ikke tapt mye penger på de fram til nå  ;)


Har alltid bare kjøpt «selvbygget» helt etter min egen smak og veldig fornøyd med det. Hvorfor 8 Teslaer?
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

Tesla91

Det er jo så mange biler i de listene til enhver tid at man får jo nøyaktig den bilen man ville bygget selv, men 2 mnd før og til en mye bedre pris.

Har hatt Tesla siden 2014 og alltid kjøpt det "nyeste" på markedet. Av S og X. Derfor mange biler.

Øyvind.h

Ingen interessante 7-seter i listen.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Tesla91

Det er vel ikke så mange tilvalg på en Tesla at det gjør noe. 2 forskjellige interiør-fargevalg, ellers ganske få ting man kan legge til som ekstra... Kun rosa interiør med limegrønt panel kunne hindret meg i å spare 150-200k på en bil i denne prisklassen, eller vent, kanskje jeg hadde slått til da også.  ;)

Så lenge denne listen ikke blir alt for "allmenn kjent", kan jeg og andre fortsatt kjøpe ny bil til en billig penge, kjøre den 10-15.000 km på 3-4 mnd og bytte til ny bil uten særlig tap. Legger man til grunn bilgodtgjørelse (om man har det i arbeidsavtalen sin) og innkjørte km kr i denne perioden tjener (hvertfall jeg) penger (har hvertfall gjort fram til nå) på samtlige biler.

Ser forresten at det ligger flere 100D greit under 700k helt ny nå.. Disse kan man jo kjøpe å selge igjen ubrukt på finn.no med 35-50k i fortjeneste. 2 biler i måneden og man har en helt grei netto lønn  :)

noto

#55
Spørs om den forretningsidéen står seg videre. Elbilmarkedet er i ferd med å reprises. Model S/X var tidligere uten konkurranse i segmentet «nr. 1 bil» som defineres av summen av rekkevidde, av størrelse og av lademuligheter på langtur. Nå finnes flere alternativ. Tesla er riktignok enda en billengde foran konkurrentene på alle de tre punktene, men MS/X kannibaliseres dessuten av Model 3 og faller dermed mellom to stoler. De som primært ønsker rekkevidde går for M3. De som er ute etter såkalt premium med tilhørende status kan fort velge en modell fra ett av de tradisjonelle «luksusmerkene».

Alfa Bergen

Det ligger jo en rekke MS 100d til rett under 700K på inventory listen. Jeg ser at alle disse har glasstak og ikke takluke. Noen som vet om disse er mulige å få takstativ på? Sendte spm til en selger hos Tesla, men har ikke fått noe svar fra ham ennå. Vet at du tidligere måtte ha takluke for å kunne montere takstativ, men at det på et tidspunkt skal ha blitt mulig også for rene glasstak.
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

Wibla

2018 Tesla Model S 75D

mthoring

https://shop.tesla.com/us/en/product/vehicle-accessories/model-s-roof-rack---glass-roof.html

Har man ny bil er det bare å montere dette stativet. Er bilen av litt eldre dato så man ha den inn for å få tilpasset bilen.

Gode kjøp de svarte til under 700k. Nesten så jeg vurderer et bytte. Må folieres da.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA