Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Inventory priser

Startet av Contango, torsdag 09. mai 2019, klokken 23:15

« forrige - neste »

OlaM

Sitat fra: OCSGAO på mandag 13. mai 2019, klokken 16:16
Jeg kansellerte i dag en TeslaS Long Range til 837000 uten vinterdekk.
Denne har trolig gammel drivlinje da den var ferdig produsert en uke før Musk ga beskjed om ny drivlinje.
Endret bestilling  til samme Tesla S 100D Long Range (3000 lavere vin # 50km) med lakk Red Multi-Coat lakk til 720110.  Depositumet fra gammel bestilling blir overført til ny bestilling.

Lurt. Hvilken dato bestilte du?


Sitat fra: Musk el bil på søndag 12. mai 2019, klokken 20:53

Brilliant brukernavn!
'21 3LR

JorEl

#31
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 14. mai 2019, klokken 11:33
Men det er vel biler uten oppdaterte motorer og uten adaptiv understell (slik jeg har i dag), så det er en grunn til at de selges med rabatt.
Det er vel bare den fremre motoren som er oppdatert, er det ikke? Jeg hadde lett trøstet meg selv med at de(n) "gamle" leverer mer varme til batteriet og man får en bedre opplevelse når man kommer på SuC. Adaptiv understell ville vært ok, men kun om det holder/varer lenger enn det gamle. Det får man ikke vite, før bilene er kjørt en stund, går jeg ut i fra. Er dette forresten noe Tesla har tatt "inn-house"?
Edit; Ser Tesla har solgt noen inventory, kun 4stk S igjen.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

MuskElBil

Ser 494 stk S på tesla-info, 75D, 100D og 9 stk Ludicrous.
Men, har lagt merke til noko snodig, for få veker sidan låg det ute mange S75D med EAP HW2.5, så forsvant alle, tilsynelatende er de nå tilbake med AP HW2.5 og senka pris.
2019 TMS 100D Deep Blue Metallic FSD

OlaM

tesla-info henter data også fra Finn, så det er ikke alt som er inventory.
'21 3LR

Joachim@sancon.no

Ikke alt Er inventory. Men akkurat nå står det 494 Model S inventory på Tesla-info.com.

Har ikke trykka på alle linkene for å se om de er aktive, men det er mye lager biler nå. Selv betalte jeg 702 i mai 2018 for en 75d uten premium.

I dag får du en 100d med AP3 og premium for mindre..
https://www.tesla.com/no_NO/used/5YJSA7E28KF309406



Lynet

Fikk spørsmål om jeg ville oppdatere autopiloten til FSD for 23000,- Er det noe som er lurt å gjøre? Selger var veldig i tvil, var bare summon og skifte fil på motorvei som var forskjellen i dag.
Vet at HW 3 kommer til sommeren, men hva gjør den som 2.5 ikke greier?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

1000kwh

Sitat fra: Lynet på tirsdag 14. mai 2019, klokken 14:24
Fikk spørsmål om jeg ville oppdatere autopiloten til FSD for 23000,- Er det noe som er lurt å gjøre? Selger var veldig i tvil, var bare summon og skifte fil på motorvei som var forskjellen i dag.
Vet at HW 3 kommer til sommeren, men hva gjør den som 2.5 ikke greier?
Jeg hadde gjort det :) Hvis du skal høre på Elon så er jo alle biler uten AP/FSD som hester å regne. ;)

Joachim@sancon.no

Sitat fra: Lynet på tirsdag 14. mai 2019, klokken 14:24
Fikk spørsmål om jeg ville oppdatere autopiloten til FSD for 23000,- Er det noe som er lurt å gjøre? Selger var veldig i tvil, var bare summon og skifte fil på motorvei som var forskjellen i dag.
Vet at HW 3 kommer til sommeren, men hva gjør den som 2.5 ikke greier?

Hvordan bil er det snakk om? Om jeg hadde fått FSD med AP3 oppgradering hadde jeg gjort det på min X. Men det forutsetter vel at man er litt interessert i AP teknologien og ønsker å benytte den.

christian1986

Noen som vet noe om renter på disse nå?

JorEl

#39
Sitat fra: Lynet på tirsdag 14. mai 2019, klokken 14:24
Fikk spørsmål om jeg ville oppdatere autopiloten til FSD for 23000,- Er det noe som er lurt å gjøre? Selger var veldig i tvil, var bare summon og skifte fil på motorvei som var forskjellen i dag.
Vet at HW 3 kommer til sommeren, men hva gjør den som 2.5 ikke greier?
Hadde jeg kjøpt ny i dag så hadde den nye "simple" AP som vel kommer med gratis vært ok. For da har man det meste + adaptiv. Men når jeg først hadde gitt 40k for EAP, så kjøpte vi FSD. FSD synes jeg er en trygging av verdier. Hadde jeg satt den til salgs nå, så er det ikke mange på finn som kan skrive, kjører helt av seg selv-helt sant ;) Den nye super-computeren får man jo også med, så man får liksom noe man kan ta i, også. Jeg synes kjøpet av FSD er ok, kun mtp HW3! Når resten kommer er jo usikkert, men Elon sier jo at bilene skal kunne kjøre av seg selv neste år :-X Så Tesla bør ha noe å komme med i løpet av de neste månedene ::) Kommer også ann på hvor lenge du vil beholde bilen, eller hvor mye penger 23k er for din økonomi. De nye bilene må vel betale 50k for å få FSD. Lykke til med valget Lynet :)
Edit; Du må ha min.AP2.0 for å benytte tilbudet.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

#40
Musk;(SuperComputer/HW3);  Retrofits will start when our software is able to take meaningful advantage of the Tesla FSD computer, which is an order of magnitude more capable. For now, it's slightly disadvantageous to have Tesla FSD computer, as our software is more refined for HW2.
...Musk also dropped a couple of tidbits about the company's custom Self-Driving computer, which is already in production. According to Musk, HW3 is "at about 5% compute load or 10% with full fail-over redundancy" when handling tasks like Navigate on Autopilot with automatic lane changes. In comparison, Musk noted that HW2.5 is at about ~80% compute load when processing similar tasks.
Vi får svaret når MrMusk trykker på Autonomy-knappen :) sorry mtp inventory priser..
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Lynet

Det er snakk om en inventory med utvidet autopilot og hw 2.5.
Til og med hw1 funker bra med kun autopilot etter min mening.
Og autonom nivå 5 som reklamen på tesla viser aner vi ikke når myndighetene tillater.....
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

JorEl

Ny bil :o Da får du klare deg selv.. ;D Du blir nok veldig fornøyd uansett hva du velger :+1:
Venter på kampanjerenter igjen, jeg ::)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

OCSGAO

Sitat fra: OlaM på tirsdag 14. mai 2019, klokken 11:39
Sitat fra: OCSGAO på mandag 13. mai 2019, klokken 16:16
Jeg kansellerte i dag en TeslaS Long Range til 837000 uten vinterdekk.
Denne har trolig gammel drivlinje da den var ferdig produsert en uke før Musk ga beskjed om ny drivlinje.
Endret bestilling  til samme Tesla S 100D Long Range (3000 lavere vin # 50km) med lakk Red Multi-Coat lakk til 720110.  Depositumet fra gammel bestilling blir overført til ny bestilling.

Lurt. Hvilken dato bestilte du?


Sitat fra: Musk el bil på søndag 12. mai 2019, klokken 20:53

Brilliant brukernavn!
Jeg bestillte i utgangspunktet 2.april og fikk kansellert og rebestilt 13.5.

jorgenlo

Joachim@sancon.no: Hvordan fant du den bilen? Jeg finner den ikke på https://www.tesla.com/no_NO/new?battery=100 så regner med du listet den ut et annet sted?
2019 Tesla 100D Rød Mai 2019-
2002 Think: 2012-2013 (RIP)
2008 Kewet Buddy 2009-2012

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA