Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Inventory priser

Startet av Contango, torsdag 09. mai 2019, klokken 23:15

« forrige - neste »

Contango

Da er vi i gang igjen. Nesten 100 000 ned på nye S100. Kraftige prisavslag på resten også.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Joachim@sancon.no

Med nesten 500 inventory biler på lager som de sikkert ønsker å bli kvitt innen utgangen av Q2, vil nok dette påvirke brukt prisene på finn.no. Hadde det vært 10-20 biler hadde nok markedet kunne akkumulert de ganske godt. Med flere hundre kan ikke akkurat gå under radaren.

Noen som vet hva som skjedde med de flere hundre 75 bilene som lå i inventory for en måneds tid siden? Ser ikke noen stor oppgang i registrerte 75 biler på teslastats.no.

LemonDog

Hvor ser du disse 500 bilene? Jeg ser bare 22 på inventory list.
2019 Model S75D
X 2015 Model S85


dejavu

Sitat fra: Joachim@sancon.no på fredag 10. mai 2019, klokken 07:56
Med nesten 500 inventory biler på lager som de sikkert ønsker å bli kvitt innen utgangen av Q2, vil nok dette påvirke brukt prisene på finn.no. Hadde det vært 10-20 biler hadde nok markedet kunne akkumulert de ganske godt. Med flere hundre kan ikke akkurat gå under radaren.

Noen som vet hva som skjedde med de flere hundre 75 bilene som lå i inventory for en måneds tid siden? Ser ikke noen stor oppgang i registrerte 75 biler på teslastats.no.

Virker som harmonisering mellom Tesla sine bruktpriser,og Finn.no sine, lar vente på seg.  Har tom. lagt merke til at  biler som for kort tiden siden lå til salgs hos Tesla, reselges på Finn.no med 2 års "utvidet garanti" og nylig "service". Tror det er en del bruktbilfirma som ser en mulighet her.
Mod.3,2021,AWD,HF

thorerik

Er det fremdeles kampanjerente på inventory?

Golding

Har vært en stund i markedet etter en Model S, men har det strengt tatt ikke travelt og har derfor mulighet til å vente på at planetene står i linje og at man gjør et godt kjøp som ikke får et kraftig verditap fordi det kommer større endringer noen måneder senere. Dette er jo ikke akkurat lett med Tesla, men jeg har vel tenkt som så at det er kjedelig å kjøpe ny Model S og så kommer det helt nytt batteri (2170 med full støtte for V3-SC) og interiør-refresh neste måned.

Uansett, som trådstarter sier falt plustelig en rekke S100 med nesten 100 000 i pris over natta nå.

Med AP HW3:


Med EAP HW3:


Med EAP HW3 OG "BTX6 PM TBC" (som jeg tror er det "nye" 100-batteriet aka "Long Range" - disse ser også alle ut til å ha adaptiv demping og antakeligvis de nye motorene):


Noen spørsmål:
1. Når man lister inventory kan man velge HW2, HW2.5, FSD HW2.5, AP HW3, EAP HW3, osv., men det finnes ingen biler med "FSD HW3". Betyr dette at man for en "EAP HW3" må regne inn oppgradering til/aktivering av FSD om man ønsker FSD-funksjonene når de blir tilgjengelige? Eller bruker man ikke "FSD"-uttrykket lengre slik at "EAP HW3" faktisk inkluderer alt?

2. Er det riktig at "BTX6 PM TBC" er det "nye" 100-batteriet aka "Long Range"? Er det da også gitt at disse har de nye motorene?

3. Tusenkronersspørsmålet: 740k for en S100D med EAP HW3 virker jo umiddelbart som et veldig godt kjøp (ser jo S100D 2017 på finn.no med 50k km til samme pris). Må opp til 886k (900k om man bestiller helt ny via konfiguratoren) om man vil ha adaptiv demping og de nye motorne (og oppgradert batteri?), altså 126k mer. Er dette en nobrainer, eller bør man a) vente og se til kvartalsslutt nærmer seg for enda lavere priser, eller b) vente til Model S og X plutselig får 2170-batteri og interiør-refresh (og dermed se enda lavere priser på nåværende modeller)?

TeslaK

Antakelig kommer det en interior refresh ila. Q3, så hvis det er viktig for deg, så bør du vente. Nytt dashbord ala M3++. Tror ikke det blir CCS før det kommer nytt batteri. Nytt batteri krever nok strukturelle endringer og da kommer det nok noen endringer på eksteriøret i samme slengen.  Tipper det blir et stykke ut i 2020, evt. 2021.
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

TeddyT

#8
Jeg er i litt samme bås som Golding. Har fulgt med en stund, og favorittmerker omtrent alle interessante biler. Prisene på Finn er jevnt over høye, men min opplevelse er at bilene ikke blir solgt. Kun de som nærmer seg Tesla sine nivåer blir merket som solgt.

Det lå f.eks. lenge ute en late 2017 S100D med lav km til 700 000 som aldri ble merket som solgt. Det var bilen med lavest pris av alle S100D fra 2017 og nyere, og den hadde nyeste interiøret og manglet bare 21" og FSD. Da kan man jo lure på hvordan det går med de som ligger ute til 50 000kr mer med like spesifikasjoner. Prisene på Finn kan villede deg til å tro at du gjør et kupp, men det forutsettes jo at bilene selges til prisene de ligger ute for.

Ønsker de å faktisk selge bilene sine, og ikke bare vise dem fram, tror jeg 80% av annonsørene på Finn bør redusere prisforlangende med 5-15%. Bilene som legges ut til kurante priser blir som regel merket solgt i løpet av en ukes tid.

Jeg kan tenke meg at dette er et godt tidspunkt å handle på hvis man skal ha bil, verditap får man uansett. Med CCS-adapter på "gamle" biler og inntil 110kW selv på 75D tror jeg at man er relativt godt sikret for fremtiden. Jeg tenker iallefall at jeg ville klare meg med dette, og ser egentlig etter en rød TMS 75D med FSD. Det har vært en ute på Finn med 21" og 20k km til 690000, men jeg syns dette er 50000 for mye.
S75D 09/2018 // Red Multi-Coat & Hvitt interiør // Twin Turbine // MCU2 // FSD

Kristian O

Om dere er bekymret for å plutselig å få en gammal bil: kjøp en som allerede er «gammal» så blir det mindre verditap også.
2015 S85D er til tider veldig rimelig.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Tybekk

Om man kjøper en bil som allerede er "gammel". Feks en 2014 Model S. Er det adaptiv cruise på disse om de oppgis uten autopilot?

Kristian O

Sitat fra: Tybekk på fredag 10. mai 2019, klokken 23:58
Om man kjøper en bil som allerede er "gammel". Feks en 2014 Model S. Er det adaptiv cruise på disse om de oppgis uten autopilot?
Autopilot=adaptiv
Ingen autopilot= ikkje adaptiv
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Kramzz

Avis kjøpte store deler av lageret tidligere, kanskje det er det du tenker på?
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

Joachim@sancon.no

Går du på Avis sine sider og ser på el og hybridbilene de har, er det ingen Teslaer der. Søker du på Tesla på Avis sin side så får du null treff også.

Leste også en plass at Avis hadde kjøpt bilene. Men ser ikke noe spor av de. Kan de ha gått til eksport?

En annen plass leste jeg at TOCN hadde fått tilbud om å tilby de til medlemmer. Men skal litt til å flytte flere hundre nye biler. :)


TeslaModelX

Lukter refresh av design lang vei når de dumper prisene så kraftig. Spent på hva de kommer med :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA