Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Inventory priser

Startet av Contango, torsdag 09. mai 2019, klokken 23:15

« forrige - neste »

Sveinung1954

Sitat fra: Joachim@sancon.no på lørdag 11. mai 2019, klokken 09:03
Går du på Avis sine sider og ser på el og hybridbilene de har, er det ingen Teslaer der. Søker du på Tesla på Avis sin side så får du null treff også.

Leste også en plass at Avis hadde kjøpt bilene. Men ser ikke noe spor av de. Kan de ha gått til eksport?

Ville ikke blitt overrasket om de Teslaene er leid ut tilbake til Tesla som loaners......så hysterisk opptatt de er av å blåse opp tall før kvartalsslutt ville jo det føyet seg fint inn i mønsteret.
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

jkirkebo

Sitat fra: Joachim@sancon.no på lørdag 11. mai 2019, klokken 09:03
Går du på Avis sine sider og ser på el og hybridbilene de har, er det ingen Teslaer der. Søker du på Tesla på Avis sin side så får du null treff også.

Leste også en plass at Avis hadde kjøpt bilene. Men ser ikke noe spor av de. Kan de ha gått til eksport?

En annen plass leste jeg at TOCN hadde fått tilbud om å tilby de til medlemmer. Men skal litt til å flytte flere hundre nye biler. :)

Disse bilene brukes som lånebiler hos Tesla, det er Avis som administrerer ordningen. Ren outsourcing med andre ord, bilene er ikke tilgjengelig for vanlig leie.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Ørjan Stv

Mange 75 biler tilbake nå, dog like dyre som 100...

JorEl

#18
Ser at de bilene som er hos Tesla som inventory/lager er oppført med NECD og ikke WLTP. Da er det vel "gamle" motorer i bilene. Hadde ikke gjort meg noe. Er jo kun den motoren fremme som er litt mer sparsommelig, og frigjir mindre varme til batteriet, altså mindre varmt batteri når man skal på SuC.
Synes prisene er supre, og tror ikke det har en sammenheng med ny refresh, men at Tesla vil selge de "gamle" bilene. Har Tesla en form for god låneavtale, så hadde jeg vært meget interessert 8)
Edit; Oppgradert Autopilot må vel være gammel EAP som jeg kjøpte for 40k. Mindre enn FSD, mer enn AP.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Sandvika

Sitat fra: JorEl på lørdag 11. mai 2019, klokken 11:47
Ser at de bilene som er hos Tesla som inventory/lager er oppført med NECD og ikke WLTP. Da er det vel "gamle" motorer i bilene. Hadde ikke gjort meg noe. Er jo kun den motoren fremme som er litt mer sparsommelig, og frigjir mindre varme til batteriet, altså mindre varmt batteri når man skal på SuC.
Synes prisene er supre, og tror ikke det har en sammenheng med ny refresh, men at Tesla vil selge de "gamle" bilene. Har Tesla en form for god låneavtale, så hadde jeg vært meget interessert 8)
Edit; Oppgradert Autopilot må vel være gammel EAP som jeg kjøpte for 40k. Mindre enn FSD, mer enn AP.

Videre så står ny 100D oppført med 0-100 på 3,8sek, mens inventory bilene ligger på 4,3sek. Er nok ikke samme motor.

Thomas Parsli

Sitat fra: Geirr på lørdag 11. mai 2019, klokken 09:33
Ville ikke blitt overrasket om de Teslaene er leid ut tilbake til Tesla som loaners......så hysterisk opptatt de er av å blåse opp tall før kvartalsslutt ville jo det føyet seg fint inn i mønsteret.

Så at Tesla-kunder får en Tesla som lånebil fra Avis istedenfor en fossilbil, blåser opp kvartalstallene?
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Øyvind.h

Teslas kunder forventer Tesla lånebil, noe som er meget forståelig.

Når lånebilene skal leies trenger de et leieselskap som har mange biler. De fikk bokført et par hundre biler solgt til Avis (med andre ord peanuts for salgstall) og leier dem tilbake.
Hvorfor det skulle være hysterisk eller mønster-relatert er jeg usikker på da utslaget er mikroskopisk. Men det sikrer i det minste eierne brukbare lånebilene.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Luniboy

Sitat fra: Sandvika på lørdag 11. mai 2019, klokken 12:07
Videre så står ny 100D oppført med 0-100 på 3,8sek, mens inventory bilene ligger på 4,3sek. Er nok ikke samme motor.

Alle S100D'ene går 0-100 km/h på 3,8 sek. Tesla valgte å holde det på papiret til 4,3 for å skape en viss avstand til P modellen, slik at man følte det var verdt pengene å gå for P modellene (noe man sikkert gjør)  ;)

Se link (video fra 2017)
https://www.youtube.com/watch?v=KV3pIZRAwhQ
2017_BMW 94 Ah i3_FC
2018_TMS100D_med alt

MuskElBil

Sitat fra: Sandvika på lørdag 11. mai 2019, klokken 12:07
Sitat fra: JorEl på lørdag 11. mai 2019, klokken 11:47
Har Tesla en form for god låneavtale, så hadde jeg vært meget interessert 8)
Edit; Oppgradert Autopilot må vel være gammel EAP som jeg kjøpte for 40k. Mindre enn FSD, mer enn AP.

Har lagt inn bestilling på ein slik. Ikkje kampanjerente nå visst, men absolutt konkurransedyktig finansiering. Mitt valg ble derfor fullfinansiering, og heller bruke tilgjengelig egenkapital til å betale ned på annet lån jeg har med effektiv rente på knappe 4%.
2019 TMS 100D Deep Blue Metallic FSD

JorEl

#24
 :+1: Spennende ;)

(Meget fett brukernavn du har Musk(el)bil!! Misunnelig på at jeg ikke kom på det selv :-[ :'( :)
Edit; men jeg hadde tatt bort parantesene.
Andre gode jeg kommer på i farten er RaBalder, som er gudommelig :)
Og VegarBeider som var en hardt arbeidende Audimann :) )
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Joachim@sancon.no

Og da var det lagt ut ett par hundre nye 75d biler, og mange med AP 2.5. Samme biler som har blitt lagt ut før. Så spørs om ikke alle bilene ble solgt til Avis. Prisene er ca 50 lapper under 100d bilene. Så spørs om de blir liggendes en stund.

kirky

Ingen av linkene på tesla-info.com fører jo til en inventorybil, bare feile linker jo..
2019 Long Range S, HW3, CCS.

OCSGAO

Jeg kansellerte i dag en TeslaS Long Range til 837000 uten vinterdekk.
Denne har trolig gammel drivlinje da den var ferdig produsert en uke før Musk ga beskjed om ny drivlinje.
Endret bestilling  til samme Tesla S 100D Long Range (3000 lavere vin # 50km) med lakk Red Multi-Coat lakk til 720110.  Depositumet fra gammel bestilling blir overført til ny bestilling.

JorEl

Gratulerer. Er misunnelig, etter at jeg i går ringte for å sjekke hvilken rente Tesla kjører. Men som selger sa, så er jo prisene satt mye ned og veier opp for litt høyere rente. Men jeg har allerede en Tesla om ikke like god, og strakk meg til en billig-modell uten premium, men her får du premium og 100kw batteri til noe som var en fantasipris for noen måneder siden. Heldigris :o :P :+1:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Øyvind.h

Har kikket litt i dag jeg også. Har en 2,5 år gammel X90D 7-seter som jeg kanskje får 650k for på Finn. Da blir det relativt billig å gå for en X100D til 780k.
Men fant fort ut at det ikke var særlig utvalg av 7-setere. Måtte opp på rundt 830k og krem interiør, noe jeg ikke vil ha. Vil gjerne ha 7 seter ut året. I hvert fall over sommeren.
Skal man ha 5 seter var det en del å velge mellom.

Men det er vel biler uten oppdaterte motorer og uten adaptiv understell (slik jeg har i dag), så det er en grunn til at de selges med rabatt.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA