Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladeplan Oslo til Stavanger og tilbake 2 dager etter.

Startet av Dudi, onsdag 08. mai 2019, klokken 20:23

« forrige - neste »

Dudi

Er det noen som kan gi meg en Ladeplan fra Oslo til Stavanger og tilbake 2 dager etter. Leaf 2018 uten softwareoppdatering.

Thomas Parsli

https://abetterrouteplanner.com/?plan_uuid=4e56227e-69e6-4032-bc73-137618e89729

Her kan du selv planlegge returen :)

Du kan belage deg på litt over 8 timer kjøring og opp mot halvannen times lading. Velg "Show Settings" fra forsiden for å velge din bil (jeg antok du har 40kWh batteri).
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Dudi


EV-FTW

Kiwi Evje?? Hvilken vei vil du kjøre?
Beste er å kjøre E39 og E18. Bare hold deg i 90, maks 100 på motorveien. Prøve å holde batteritemp så lav som mulig, for du vil fort bruke mye lengre tid enn 1,5 time totalt på lading om du får rapidgate!

Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Joltus

Er vel kortere å kjøre innlandet?

Skulle fra horten og til sandnes i fjor da var innlandet vesentlig kortere i distanse og relativt likt i tid.

zbk

Hvis du kjører så seint i Mai at Brokke-Suleskard er åpnet (tidligst 20.mai mener jeg, men det varierer en del fra år til år) er dette den korteste (og fineste) turen.

Det enkleste er rundt sørlandet.

Ladere burde det være nok av begge veier om du har 40kWh-versjonen.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

EV-FTW

Tonstad - Evje og videre er ikke veien å ta. Den er kanskje litt kortere, men desto mer stigning og svingete, så bruker mye energi på det.

Som nevnt over er korteste vei over Brokke - Suleskard. Da kommer en fra Drammen-Kongsberg-Notodden-Dalen-Brokke osv.
Ulempen der er at man skal over noen gode fjell og ned i noen gode daler.
Men med rolig og fornuftig kjøring er denne veien grei, da den er en god del kortere enn rundt kysten.

Men, denne veien åpner ikke før i slutten av mai.

Normalt beste alternativ er kystveien, Oslo-Kristiansand-Stavanger. Bedre veier, mindre stigninger, mange ladere. Absolutt den veien jeg hadde kjørt.
Må bare begrense seg på motorveien, så ikke batteriet går varmt.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Arha

Her er en oversikt jeg laget meg før jeg tok samme tur med 2012 Leaf for 2 år siden.  Regner med at alle disse fremdeles er oppegående, men at mange nye har kommet til siden.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

AQN

Mulig turen din er ferdig allerede, men:
Telemarksporten
Grimstad
Lyngdal
Og en liten stopp til et sted.

Ca samme tilbake.

Om  veien over fjellet er åpen anbefales den. Mye finere.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA