Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oppdateringer av bilens software.

Startet av BigZ12, onsdag 08. mai 2019, klokken 09:10

« forrige - neste »

BigZ12

Hvordan er det med oppdateringer til bilen?
Kommer de hyppig? Må alt oppdateres på Hyundai verksted? Kart kan bruker oppdatere selv? (så en MicroSD inngang i i skjerm som står på Map på)
Er det noe vesentlig som har blitt oppdatert siste tiden?
Jeg hentet bil reg. 27.02 forrige uke, og jeg fikk beskjed om at den var oppdatert (men ikke med hva)
Kan poste bilde av info i skjermen senere for å sammenligne med hva dere har.

TorT

Hadde bilen på første service i slutten av april. Det ble sagt at programvare og kart ble oppdatert.

En forskjell jeg mener å ha merket er at bilen er mer konservativ når den beregner rekkevidde.

elKona

Det dukker opp på Myhyundai (husker ikke adressen) om bilen din mangler noe.

TorT

Det var en periode i fjor høst, da det så ut som om Hyundai mente alvor med den siden, myhyundai.no. Selv om bilen min var på service 25. april, så har jeg ingen servicehistorikk pr idag.
Så enten jobber de med det, eller så har de gitt opp hele greia.
Absolutt ingenting nyttig på siden pr nå.

Var inne på menyen i bilen i dag, og det jeg har er;

Software:  OSEV.EUR.SOP.V095.180601.STD_M

Firmware:  OSEV.EUR.283.180308.MICOM.DL

NAV APP:  DAP.EUR.HMC.180330.2ACA326

Kart:  EUR.10.41.46.703.004.2(D.D2/E.D2)

Dette altså etter service 25. april. Dessverre tok jeg ikke noe bilde tidligere.

BigZ12


Ser ut som min bil har nyere software enn din.

TorT

Det har du helt rett i.  Takk for at du tok deg bryet.

Når fikk du din bil? Min er fra slutten av aug 2018.

Kanskje andre også kan oppdatere, når de ser at de har/får enda nyere oppdateringer?

Så slipper vi at forhandlerne har bukta og begge ender, når det gjelder informasjon.

Så kan vi arrestere dem, når de sier at vi har siste oppdatering.

BigZ12

Bilen ble registrert helt i slutten av februar.
Jeg kjøpte den for knapt 2 uker siden. Hadde stått stille på bruktbilbutikk i 2 mnd (gått 107km).
Ble fortalt at bilen fikk oppdatert software før utlevering (i februar altså).
Kan det ha kommet ennå flere oppdateringer etter dette? (jeg sliter pittelitt med at Apple Carplay låser infotainment systemet... alt henger. En dag så slo ikke skjermen seg av engang etter jeg hadde gått ut og låst bilen...)
Andre med helt nye biler som kan sjekke?

Jorgensen

Sitat fra: BigZ12 på mandag 13. mai 2019, klokken 03:10

Ser ut som min bil har nyere software enn din.

Min Hyundai er fra aug-2018 og jeg hadde bilen på 15000km service den 08.04.2019 og da ble software oppdatert, det står også i skjermbildet.
-------------------------------------------------------
BMW iX 50 – nov.2023
Solgt ***Hyndai KONA Electric - aug 2018***
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

Tore P.


Pirat

#9
Helt ny bil, utlevert sist uke.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

BigZ12

Sitat fra: Pirat på tirsdag 14. mai 2019, klokken 18:01
Helt ny bil, utlevert sist uke.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Takk, da har jeg tydeligvis aller siste versjon av alt jeg også  :+1:

gbmartin

Er en smule forvirret vedr oppdatering av programvare. Er det slik at vi kan laste ned oppdatering selv, eller er det kun forhandler som kan foreta dette?
Hyundai KONA Electric, 2024

stvjfp1


gbmartin

Hyundai KONA Electric, 2024

TorT

Har nettopp vært inne å fått oppdatert.

Så vidt jeg kunne se var det så enkelt at de tok ut minnebrikken på kartet. Satte inn en annen minnebrikke, og bilen gjorde resten i løpet av 10-15 minutter.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA