Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tilhengerfeste nå tilgjengelig på Model 3

Startet av Anders9, onsdag 08. mai 2019, klokken 05:14

« forrige - neste »

My2cents

Kan det hende at Even Sandvold Roland (kommunikasjons ansvarlig i Tesla Norge) mente at det ikke er mulig å ettermontere Tesla sitt eget originale hengerfeste, og IKKE et mulig tredjeparts? Eller gjelder det alle hengerfester uansett? Sendte en forespørsel til et at Tesla sine service sentere og lurte på om et ettermontert hengerfeste fra tredjepart som KUN ville bli brukt som sykkelstativ (maks 75kg) vil påvirke garantien Tesla gir på sin bil men de har ikke svart.

hgs

Sitat fra: My2cents på søndag 12. mai 2019, klokken 10:26
Kan det hende at Even Sandvold Roland (kommunikasjons ansvarlig i Tesla Norge) mente at det ikke er mulig å ettermontere Tesla sitt eget originale hengerfeste, og IKKE et mulig tredjeparts? Eller gjelder det alle hengerfester uansett? Sendte en forespørsel til et at Tesla sine service sentere og lurte på om et ettermontert hengerfeste fra tredjepart som KUN ville bli brukt som sykkelstativ (maks 75kg) vil påvirke garantien Tesla gir på sin bil men de har ikke svart.

Nå er det vel slik, såvidt jeg kjenner til, at garantien påvirkes kun dersom en skade kan relateres til den endringen som er gjort. Vi vurderer også sykkelstativfeste, og anser den risikoen som relativt liten. Regner med at det i såfall blir EcoHitch.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

jpg

Noen som får lenken i mailen til å virke? Den med spørsmål om oppgradering til hengerfeste?

Er sikker på at det virket før helgen, men nå, når prøver å logge inn, får jeg noen merkelige Microsoft-syndrom feilmeldinger.
Må logge inn, med jobb mail har jeg ikke tilgang, da Microsoft Forms ikke er med i Office 365 abbonentet.
Prøver jeg privat konto, får jeg ikke logge inn, da det ikke er en jobb eller skole mail adresse...

Hva skjer? Virket jo helt fint før helgen?
2019 Tesla Model 3 LR AWD HF FSD

NegativeElectrode

Sitat fra: jpg på søndag 12. mai 2019, klokken 17:50
Noen som får lenken i mailen til å virke? Den med spørsmål om oppgradering til hengerfeste?

Er sikker på at det virket før helgen, men nå, når prøver å logge inn, får jeg noen merkelige Microsoft-syndrom feilmeldinger.
Må logge inn, med jobb mail har jeg ikke tilgang, da Microsoft Forms ikke er med i Office 365 abbonentet.
Prøver jeg privat konto, får jeg ikke logge inn, da det ikke er en jobb eller skole mail adresse...

Hva skjer? Virket jo helt fint før helgen?

Virker som om at den ikke er tilgjengelig lengre. Får access denied.
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

n33wbie

Noen som vet om det blir avtagbart Hf, eller om det lar seg skjule på andre måter? Snakka med en selger på Tesla i dag per tlf, hun mente det var fastmontert og ikke mulig å skjule. Stoler ikke helt på informasjonen der.

trykkertor

Min tanke er at siden Model 3 og Model Y skal ha så mye felles deler som mulig, og Y kommer med avtagbart og luke, (hvis jeg har forstått det riktig).......så vil jeg tro løsningen på Model 3 blir den samme.

Hvordan er det på Model X. Noen som vet?

Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

jpg

Fordelen på X (og kanskje 3) er at en kan bruke "annet" utstyr også. Vet ikke om det er standardisert, men skistativ løsningen til Tesla virker genial.
Hvorfor må f.eks et sykkelstativ festes på en rund kule forresten? Joda det funker, men plug-and-play løsningen virker bare helt genial.
Om budsjett løsninger er mer interessant, følger "kulen" med hengerfestet uansett, sånn sett det beste fra begge verdener ;-)
2019 Tesla Model 3 LR AWD HF FSD

Softblue

Bestilling av hengerfestet ble endelig bekreftet  :)
Beskrivelse,                                                             Pris (NOK)
Long Range Rear-Wheel Drive,                              kr. 409.200,00
Midnight Silver Metallic lakk,                                   kr.     8.400,00
19-tommers Sport-felger,                                        kr.    12.500,00
Alt svart Premium-interiør,                                                Inkludert
Autopilot,                                                                 kr.    25.100,00
Price Adjustment (pga. bestilling før 30.04.2019), (kr.  -25.100,00)
18'' Nokian-vinterdekk (piggfri) med Aero-felger,    kr.    16.720,00
Tilhengerfeste,                                                        kr.      8.300,00
Leverings- og registreringsavgift,                           kr.      6.920,00
Vrakpant,                                                                kr.      2.400,00
Prisen inkluderer MVA,                                           kr.  464.440,00
Tror dette blir en sjelden fugl her på berget.
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

jpg

Sitat fra: Softblue på mandag 13. mai 2019, klokken 22:17
Bestilling av hengerfestet ble endelig bekreftet  :)
(...)
Tror dette blir en sjelden fugl her på berget.

Nice, fått noe estimert leveranse dato på sluttfakturaen?
Bestilte hengerfeste jeg også idag, men ringte inn rett før stengetid, så har ikke fått ny faktura helt enda...
2019 Tesla Model 3 LR AWD HF FSD

NegativeElectrode

Også fått bekreftet bestilling i kveld med hengerfeste, Pearl white, LR Dual Drive.
Positivt at jeg nå fikk gjeldene pris med AP inkludert istedet for den reduserte prisen (før 18.3) + AP som var 4300 mer og ny pris på pearl white :)
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

kaares


jpg

Veldig interessert i estimert leveranse dato dere har fått, dvs den som står oppført på sluttfaktura!

Enda ikke fått min bekreftelse nemlig :(
2019 Tesla Model 3 LR AWD HF FSD

AreLib

Sitat fra: jpg på mandag 13. mai 2019, klokken 22:37
Veldig interessert i estimert leveranse dato dere har fått, dvs den som står oppført på sluttfaktura!

Enda ikke fått min bekreftelse nemlig :(
Er bare bekreftelse, står ingen dato. Fikk min 9.mai bestilte 8.mai
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

Thomas Nordli

Sitat fra: Softblue på mandag 13. mai 2019, klokken 22:17
Bestilling av hengerfestet ble endelig bekreftet  :)
Beskrivelse,                                                             Pris (NOK)
Long Range Rear-Wheel Drive,                              kr. 409.200,00
Midnight Silver Metallic lakk,                                   kr.     8.400,00
19-tommers Sport-felger,                                        kr.    12.500,00
Alt svart Premium-interiør,                                                Inkludert
Autopilot,                                                                 kr.    25.100,00
Price Adjustment (pga. bestilling før 30.04.2019), (kr.  -25.100,00)
18'' Nokian-vinterdekk (piggfri) med Aero-felger,    kr.    16.720,00
Tilhengerfeste,                                                        kr.      8.300,00
Leverings- og registreringsavgift,                           kr.      6.920,00
Vrakpant,                                                                kr.      2.400,00
Prisen inkluderer MVA,                                           kr.  464.440,00
Tror dette blir en sjelden fugl her på berget.

Ser at du ikke fikk noen påslag i prisen pga endring av design, ref hengerfeste....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA