Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tilhengerfeste nå tilgjengelig på Model 3

Startet av Anders9, onsdag 08. mai 2019, klokken 05:14

« forrige - neste »

Magnus Hansen

Hvis du klikker deg gjennom konfigurator og velger hengerfeste så får man estimert levering i mai (for LR)

gsm2k

SitatHvis du klikker deg gjennom konfigurator og velger hengerfeste så får man estimert levering i mai (for LR)

Når jeg bestilte var estimert levering i konfigurator mars men fikk omsider leveringsdato 22. mai, så det estimatet tror jeg lite på  :P
2019 TM3 LR
2022 TM3 LR
2023 TMY P

Øyvind.h

Erfaringsmessig tar det litt tid før lokale avdelinger har absorbert og kan tilby det som sentralt kommuniseres. Selv om biler på vei over kan være forberedt for hengerfeste tror jeg ikke servicesentrene lokalt har kapasitet, kunnskaper eller nødvendige deler for å gjøre denne jobben de nærmeste månedene for biler som er på vei.
At man får bil i mai med hengerfeste er nok helt urealistisk. Tipper konfiguratoren ikke hensyntar hengerfeste i sin beregning. Juli høres mer sannsynlig ut.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Nilsern

#63
Sitat: Grunnet europeiske regler kan vi kun tilby tilhengerfestet som fabrikkinstallert utstyr på nye bestillinger. Tilhengerfestet kan dessverre ikke ettermonteres etter levering, skriver Sandvold Roland.

Dette betyr vel montering ved fabrikk og ny "kø" for de som ønsker hengerfeste. Hvis man antar at det tar 6 uker fra produksjon til bilene kan utleveres i Norge så blir vel tidligst leveringsstart i slutten av juni.
etit: spørs om ikke USA blir prioritert i Q2 og "Norske" biler med hengerfeste stort sett kommer i Q3 (september?)

Magnus Hansen

Mai høres jo selvfølgelig ikke realistisk ut. Hvis da ikke alle Model 3 som er på vei ut av fabrikken nå er klargjort lignende Model X. Men resten sv kommunikasjonen tyder jo på at det er en annen type løsning. Litt rart når også Model Y prototypen tilsynelatende har hengerfesteløsning lignende Model X

My2cents

Avventer at Elon skal uttale seg på spørsmål fra Electrek, Teslarati og alle andre på om det er mulig med ettermontering av tredjeparts hengerfeste før jeg selger og kjøper ny med hengerfeste. For det kommer garantert til å bli en hel masse spørsmål fra mange på dette til Elon.

Sharp

Sitat fra: Vroom på onsdag 08. mai 2019, klokken 10:53
Sitat fra: Sharp på onsdag 08. mai 2019, klokken 10:40

Hvis det er noen her som har bestilt Performance må dere si ifra hvordan Tesla håndterer det med å tilby hengerfeste.

Det tilbys ikke til Performance, så det er ingen ting som skal håndteres vil jeg tro.

Da er det feil det som er skrevet tidligere at alle biler som ankommer Europa nå er klargjort for hengerfeste.

mizzle

Ringte til salgsavdelingen, de sa at alle med bestillinger inne vil få en sms/mail hvor de blir tilbudt hengerfeste på bestillingen sin. Har en standard range plus i bestilling så jeg håper dette stemmer :)

Softblue

Spurte om jeg kunne få hengerfeste på bilen som var i bestilling og fikk ja med en gang :)
Det føltes nesten for lett.
Anner ikke om det endrer leveringstiden, men spiller ingen rolle for min del.
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

Teslus

Sitat fra: Sharp på onsdag 08. mai 2019, klokken 11:55
Sitat fra: Vroom på onsdag 08. mai 2019, klokken 10:53
Sitat fra: Sharp på onsdag 08. mai 2019, klokken 10:40

Hvis det er noen her som har bestilt Performance må dere si ifra hvordan Tesla håndterer det med å tilby hengerfeste.

Det tilbys ikke til Performance, så det er ingen ting som skal håndteres vil jeg tro.

Da er det feil det som er skrevet tidligere at alle biler som ankommer Europa nå er klargjort for hengerfeste.

Regner med det er mitt innlegg som var uklart. Det jeg ble fortalt var at alle LR biler kan støtte hengerfeste. Performance biler støtter ikke hengerfeste.

Roy_Bergen

Sitat fra: jora på onsdag 08. mai 2019, klokken 09:26
Om alle avbestiller og bestiller på nytt så har de mange tusen biler på vei som ingen vil ha.

Jeg har klart meg uten hengerfeste i 25 år - skal nok klare dette også   :-) 

Orker ikke sjekke statistikken over antall biler solgt de siste 5 årene med/uten hengerfeste. Jeg gjetter alikevel at de tallene vil vise at mange klarer seg fint uten krok, selv om det er praktisk å ha.   

Emils

Sitat fra: My2cents på onsdag 08. mai 2019, klokken 11:51
Avventer at Elon skal uttale seg på spørsmål fra Electrek, Teslarati og alle andre på om det er mulig med ettermontering av tredjeparts hengerfeste før jeg selger og kjøper ny med hengerfeste. For det kommer garantert til å bli en hel masse spørsmål fra mange på dette til Elon.

Om du er så avhengig av hengerfeste at du velger å gamble på at det kan ettermonteres, burde man virkelig få bedre selvkontroll. Det er idioti å kjøpe en bil til rundt 500 000,- som ikke dekker elementære behov.

RuneW

Sitat fra: Svolar på onsdag 08. mai 2019, klokken 08:36
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 08. mai 2019, klokken 08:33
Sitat fra: Svolar på onsdag 08. mai 2019, klokken 08:09

Jeg vil tro det vil være å ettermontere. Tesla er noen sleipinger når det gjelder å kommunisere hvorfor en må kjøpe en ny bil som er helt lik.
Er det sleipt å si klart og tydelig at ettermontering ikke er mulig? De har ikke kapasitet til å ta den jobben i Norge i hvert fall.
Alle som har kjøpt så langt har jo kjøpt bil fullt klar over at den ikke har hengerfeste. Jeg tenker det er bra de er så tydelige fra start nå.

Det er levert hundretusener av M3.

Amrikanske firmaer vil drepe deg om de kan selge for 1 dolar mer. Tror ikke Tesla er noe annerledes

Voks opp.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Bjoris

Forstår det slik at det er biler med hengerfeste på vei allerede... Min selger skal prøve å få lagt inn endring i eksisterende bestilling! Han tror vi får bilen før juli, med hengerfeste, men kan ikke garantere...

hkaspenberg

Sitat fra: Roy_Bergen på onsdag 08. mai 2019, klokken 12:10
Sitat fra: jora på onsdag 08. mai 2019, klokken 09:26
Om alle avbestiller og bestiller på nytt så har de mange tusen biler på vei som ingen vil ha.

Jeg har klart meg uten hengerfeste i 25 år - skal nok klare dette også   :-) 

Orker ikke sjekke statistikken over antall biler solgt de siste 5 årene med/uten hengerfeste. Jeg gjetter alikevel at de tallene vil vise at mange klarer seg fint uten krok, selv om det er praktisk å ha.   
Har også en 6 år gammel BMW-320 Touring i garansjen. Den ble bestillt med hengerfeste, noe som kosta en 8-10.000. Det er så langt aldri blitt brukt...
;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA