Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

think city 2009 mod, Power limit og høyspent

Startet av Glenn kennet, tirsdag 07. mai 2019, klokken 23:24

« forrige - neste »

Glenn kennet

Hei igjen :)
Bak "IntIsoErr" står det 0.
men har highesterrcat:4
bmi state:15 (fault) dette kom når temperaturen nærmet seg 270grader på batteriet, virket fint før det.
number of failed cells:13
Ellers står det 0 på nesten alle, noen med 1 bak.
Har no satt batteriet på frysing så eg får tatt det ut igjen og sett på det,
er det mulig og åpne batteri og få byttet celler eventuelt? såg så vidt ett klipp på youtube men var ikke lett og skjønne da det bare var mye mas og stillbilder/klipp

Vidar_S

Sitat fra: Glenn kennet på fredag 24. mai 2019, klokken 11:07
Hei igjen :)
Bak "IntIsoErr" står det 0.
men har highesterrcat:4
bmi state:15 (fault) dette kom når temperaturen nærmet seg 270grader på batteriet, virket fint før det.
number of failed cells:13
Ellers står det 0 på nesten alle, noen med 1 bak.
Har no satt batteriet på frysing så eg får tatt det ut igjen og sett på det,
er det mulig og åpne batteri og få byttet celler eventuelt? såg så vidt ett klipp på youtube men var ikke lett og skjønne da det bare var mye mas og stillbilder/klipp

HighestErrCat: 4 er ikke bra greier.

Klippet fra annen post ((https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=4890.90 ):
"sys_highestErrCat, Highest error cattegory among active errors in battery system:

0 = No error
1 = Category statistic, (forsvinder af sig selv når fejlen forsvinder/rettes)
2 = Category notice, (skal resettes af zebra-monitor)
3 = Category delayed switch off, (skal resettes af zebra-monitor)
4 = Category switch off, (skal resettes af zebra-monitor)"


Selv hadde jeg highestErrCat: 3 da mitt batteri ikke ladet. Da viste det seg (etter salg av bil) at det var laderen som var ødelagt. Ellers har du noenlunde samme symptomer som jeg hadde med min gamle bil. Alt fungerer fint frem til oppvarming er ferdig og lading skal igangsettes og da feiler det. Men hva som faktisk er årsaken til det skal jeg ikke påstå jeg vet..

Glenn kennet

Her er den videoen eg såg på youtube: https://www.youtube.com/watch?v=svGMy1TFlAI om og åpne batteri, noen så har vert borti dette?

Glenn kennet

Her er en fersk utlesing av feilkoder på bilen

0x305: Charger_PWM: 0.00 extIsoErr: 0 intIsoErr: 1 BMI_State: 15 (FAULT) Battery_Type: 0 (Z36) Charge_Overcurrent: 0 Charge_OverVoltage: 0 No_Charge_Current: 0 OCV_Meas_In_Prog: 0 BatteryChargeEN: 0 Nr_Of_Failed_Cells: 13 Waiting_OK_Temp: 1 thermalISoError: 0 Zebra_TempError: 0 BMITempError: 0

0x301: current: 0.00A voltage: 0.00V dod: 100.00% tempMean: 89.60degC

0x310: RequestData: 0 BroadcastMode: 0 ChangeModeRequest: 0 Charger_Status: 0 TIM_Status: 0 DCDC_Status: 0 PCU_Fault: 0

0x264: PASEnable : 0 PilotSignalPresent: 0 OverTempIndication: 0 ElectricHzIndication: 0 MILIndication: 0 LowSOCIndication: 0 AuxBatLowIndication: 0 PowerLimitIndication: 0 BrakeWarningIndication: 0 ABSWarningIndication: 0 EconomyIndication: 0 OnPlugIndication: 0 ChargingIndication: 0 DriveEnableIndication: 0 ParkIndication: 0 ReverseIndication: 0 NeutralIndication: 0 DriveIndication: 0 PowerTrainGeneration: 0 PCUESPSoftware: 0 GearPosition: 0 PCUPTCReady: 0 ESPIndication: 0

0x23: RCM EventNotif: 0 RCM_FuelCutoff: 2

0x302: sys_errGeneral: 1 isoError: 1 voltageMinDischarge: 0.00 currentMaxDischarge: 0.00

0x303: voltageMaxCharge: 0.00 currentMaxCharge: 0.00 VehicleChargeEnable: 0 regenBrakingEnable: 0 dischargeEnable: 0 fastchargeEnable: 0 DCDC enable: 0 AC present: 0 Battery released: 0 reducedNumberOfBatt: 1 EPO: 0 Crash: 0 Fan_status: 0 SOC102: 0 HV iso test: 0 Waiting_temp_err: 0

0x311: BatteryChargeRequest: 0 VehicleChargeRequest: 0 FastChargeRequest: 0 AvailableMainsCurrent: 0.00

0x263: Mains_current: 0.00A Mains_voltage: 0V SLI_Amb_Temp: 13.50degC SLI_Voltage: 13.00V Vehicle_Speed: 0.00kmh

0x304: voltageMaxGenerator: 0 highestErrCat: 4 EOC: 0 Reach_EOC: 1 Waiting_OK_Temp: 0 Too_Much_FC: 0 ACheaterRelayStatus: 0 ACheaterSwitchStatus: 0 T1: 88.60degC T2: 90.70degC

0x300: SW_Version/Rev: 3.11 SW_ID: 14.77.68 HW_Version: 2 InitSuccess: 1 BatteryAddress: 0

0x306: BatteryLinearAge: 0 RelativeEnergyContent: 0.00 EquivalentInternalResistance: 0.00

0x408: InstallationType: 0 Version: 0 CDCMOperState: 1 CDCMErrorCode: 0 CDCMErrorStatus: 0 CDCMFatalError: 0 HVAC Current: 0

0x23: RCM EventNotif: 0 RCM_FuelCutoff: 2







mohpet

#19
InIsoErr det var den jeg hadde, da ble mitt Zebra batteri dessverre erklært dødt. Kan evt sendes til Sveits, fikk priser den gang men det var dårlige odds de ga meg den gang så jeg valgte å finne et Enerdel Li batteri og har ikke angret siden.

Her er den info jeg fikk fra Elbilmek i nov 2017:
diagnose viser at drifts batteri er defekt.
Feilkode: Internal isolation fault
Batteri har 701 cyclus og har gått 75 642 km.
Fra vart erfaring det er det når Zebra pleier å gå i stykker... Vi kan ikke gjøre noe mer her, men kan sende batteriet til Sveits for videre feilsøking og reperasjon. Frakt en vei koster rundt 3500 nok, feilsøking i Sveits 0 , hvis reperasjon er mulig rundt 2000 euro.
Vanligvis dette tar rundt 5-6 mnd
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA