Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nissan Leaf 2013 PDM bytte

Startet av Starfox, tirsdag 07. mai 2019, klokken 22:02

« forrige - neste »

Starfox

Har en Nissan leaf 2013 der PDM modulen må byttes.

Det jeg lurer på er om det hele tiden må ta forbehold om at det er spenning på anlegget eller om det er trygt etter at hoved-kontakten er koblet fra under bak ved batteriet?

Eventuelt noen som har gode utspill å komme med?

Starfox

Siden ingen hadde forslag skal jeg fortelle hvordan det gikk.

Kjøpte ny del i statene for 3400kr betalte  1500 i frakt, mva og toll.

Reiv ut den gamle og inn med den nye på 3,5t.

Bilen lader og alt fungerer. Nissan skulle ha 8500 for å skifte delen og i overkant av 51 000 for en ny del.

Easy fix.

Starfox

Lader fint på 32 amp nå

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Starfox

noen bilder.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Caspar

Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Starfox

Ja. Den boksen er PDM modulen. Den inneholder både hurtigladingen og 230 ladingen.

Caspar

Trist at du ikke fikk mere respons på dette innlegget. Jeg har fulgt dette forumet i mange år, og etterhvert som Thinkene, Buddyene og PSA bilene har sakte dødd ut, så har markedet (og dette forumet) blitt fylt opp av nyere elbiler med fabrikkgaranti og en kundegruppe som kanskje ikke skrur noe særlig selv. Det er sikkert mye bra info her om lading hjemme og på veien, men jeg synes at gummimatter til Leaf osv. har fått mye plass. Nå begynner de første av de nyere elbilene å gå ut av garantien, selv har jeg VW e-Up utenfor garanti og vi må håpe at flere gjør som Starfox, å deler nyttig informasjon her om litt mere avanserte reparasjoner enn montering av skistativ ol.
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Starfox

Ja veldig trist egentlig. Husker når jeg ble medlem i 2013 før jeg kjøpte Japan Leaf. Da car forumet en god plass der alle ville vite mere om oppgraderinger og batteri bytte og alt mellom himmel og jord. Nå virker det som folk er villige til å gå på merkeverksted istedenfor og brette opp ermet og bytte deler selv.

Powerflux

Så ikke innlegget før nå og ville uansett ikke hatt mye å bidra med i akkurat denne saken....
Prøver å følge med på disse fikse det selv trådene da mye faktisk kan ordnes selv OG Nissan tar seg så avsindig godt betalt for både deler og jobb at i mange tilfeller er det bare å kaste bilen hvis man ikke kan fikse det selv!

Har selv byttet ut mange forstillingsdeler på Leafen min, det ble helt supert og kostet svært lite :+1:
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

Elmo

Starfox. Kan du skrive noe om dette på Elbilwiki - kanskje ??
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Citroel

Takk for denne tråden. Godt å vite om mulighetene for å holde bilen kjørende, på tross av evt feil på avsindig dyre Nissan-Norge deler.

Du oppgraderte fra 3,3 til 6,6 kW ombordlader?
2014 Leaf Accenta, norsk.
1983 Suzuki GS1100G
1978 Citroën GS Club Break
1969 Citroën ID19

Starfox

Sitat fra: Citroel på onsdag 12. juni 2019, klokken 16:45
Takk for denne tråden. Godt å vite om mulighetene for å holde bilen kjørende, på tross av evt feil på avsindig dyre Nissan-Norge deler.

Du oppgraderte fra 3,3 til 6,6 kW ombordlader?

Nei jeg byttet ikke fra 3,3 til 6,6 kW. Jeg hadde 6,6 fra før.

Starfox

Sitat fra: Elmo på onsdag 29. mai 2019, klokken 10:55
Starfox. Kan du skrive noe om dette på Elbilwiki - kanskje ??

Skal prøve å dra frem pcen en kveld og skrive noen ord der ja. Lærte ufattelig mye og det beste med alt er at om du har ett delenr kan du bytte med ett annet. Også at de laderene koster 12800 ny i Tyskland og USA.

MajorBard

Starfox, jeg har også en PDM som er ustabil. Hvor fikk du tak i den i usa? Min 2013 leaf har gått 160k. Så det er totalt uaktuellt å bruke 50k for å fikse den hos Nissan. 


kaiat

Du får tak i her hjemme også, f.eks. på nbfbildeler.no. Dette (https://www.nbfbildeler.no/nbf/DekkTilbehor/Tilbehor/batterilader/3761-98925/) er vel den rimeligste der nå, de ligger stort sett på rundt 7500 kr.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA